/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Køb af Mc 100.000. kr
Fra : Schwartzbach
Vist : 465 gange
50 point
Dato : 02-12-04 22:35

Hej.

Jeg står og skal købe en mc. Jeg har lige haft en Suzuki Sv650s som var et rigtig godt køretøj.

Jeg står nu og ved ikke rigtig hvad jeg skal købe.

Jeg har dog en ide. Det jeg leder efter skal være racerpræet, men samtidig være en mc som kan bruges i hverdagen. Den skal kunne transpotere to personer, så det ikke er alt for ubehageligt at side bag på.

Det skal ikke være en gammel model men fra omkring 1999 og op efter.

Og så skal den selvfølgelig være en fed maskine.

Jeg har omkring 100.000 kr at spændere, kan I hjælpe mig med gode råd og erfaringer så ville det virkelig være lækkert.

Håber at høre fra jer

MVH Jacob

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 60 point
Dato : 02-12-04 22:53

Den er lidt svær den her,men du ved jo så nogenlunde hvad det drejer sig om,
derfor vil jeg følge med i spørgsmålet her,for der at nok at tage fat i for 100.000kr.
Og husk, hvis du køber privat er prisen mindre,end hos en forhandler,men til gengæld er der ingen garanti.
Årstiden er den rigtige til at købe brugt MC,så held og lykke med købet af en fed MC.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 02-12-04 22:56

Tak for det. Jeg er hvertfald meget åben for hvad der nu engang måtte være.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 23:01

Jamen, du skal da kigge efter en Suzuki igen
Hvad med noget sportstourer som f.eks RF900R

Eller en GSF1200 S Bandit. Det er en rigtig fin maskine.
Nu skriver du ikke om hvor stor modellen skal være.
Men andet end Suzuki, kunne være noget Yamaha
F.eks en årgang 99 YZF 600 R Thundercat.
Den kostede fra ny i 99 120000.
Har ry for at være "en af de japanske super 600ere med de bedste allround egenskaber" med god komfort og køreegenskaber.
Jeg kender ikke Yamaha motorer så godt, men der er ikke meget der er mere driftssikkert og med mindre problemer end Suzukier, selv om de generelt er dem hvor man får mest for pengene.

Men du må da rundt og kigge, for det er svært at råde nogen til hvad de skal købe, en maskine der passer fint til en person gør det måske ikke til en anden.

mvh dova

Kommentar
Fra : Schwartzbach

Dato : 02-12-04 23:33

Kanont svar. Jeg har været inde og kigge på en YZF 600 R Thundercat og det er bestemt lige sådan noget jeg leder efter.

Tak for et godt svar.

Jeg lader den stå åbent lidt endnu for at se om der er flere gode forslag.

Mvh Jacob

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 09:42

Schwartzbach:
Frk dova har altid gode svar,og du kan lade spørgsmålet stå åbent,
og fortælle os hvad du ender med at købe.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 17-12-05 18:38

Tak for svaret Keldd.

Det er i april 2005 blevet til en sv1000s i mørkeblå. Det er en drømme cykel ingen tvivl om det. Nu mangler vi bare at det bliver forår så vi kan komme ud og trille igen.

Go JUL

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-12-05 19:10

Selvtak Schwartzbach, og så kan du stille den over til mig den 1/4, så skal jeg nok tage mig kærligt af den
Hilsen
Keldd....