/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ram
Fra : marcussen1
Vist : 322 gange
150 point
Dato : 02-12-04 22:03

I min comp. er der instal. 384 MB SDRAM, nu har jeg lige fået foræret en ramblok på 256 MB SDRAM. Kan jeg uden videre indstallere den? Eller er der andre oplysninger, jeg skal give først.
Niels

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-12-04 22:06

Hej Niels

Sæt den blot i. Systemet vil automatisk opdage ændringen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 22:21

Ja det kan du - din pc finder selv ud af det bagefter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 22:21

ups- nettet sløvede lige lidt - acro svarede først - lol

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 160 point
Dato : 02-12-04 23:18

Hej Niels ! Der kan være et par praktiske ting. Du har 384 dvs. du har utvivlsomt en blok på 256 Mb og en blok på 128 Mb siddende i forvejen. Nu kommer det så an på om der er plads til en tredie ? Ellers kan du jo vælge at udskifte den på 128 Mb med den nye du har fået, så har du i alt 512 Mb, hvilket jo også er helt fint, ellers er det hele rigtigt, din PC finder selv ud af det, og i opstarten kan du se hvor mange Ram den finder. Held og lykke med det Benny

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 03-12-04 13:31

Jeg har set på bundkortet, at der er både blå og sorte sokler til ramblokkene, i de 2 sorte sidder de to af blokkene, så jeg skal altså sætte den nye i een af de blå, er det rigtigt.
Niels

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 03-12-04 15:44

du skal jo lige være sikker på at det er den samme slags ram!!!!
Du kan ikke blande sd-ram og dd-ram Dvs. Du kan ikke "bare" sætte den nye i den blå.
De 2 ram typer har forskellige sokkel mærker (størrelser og farver) så du kan ikke sætte en sd-ram i en ddr-ram sokkel og omvendt.
Jeg kan ikke huske farven men den skal i dette tilfælde være den samme..

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 03-12-04 15:46

Som fortalt i spørgsmålet er begge SDRAM

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 03-12-04 22:29

Hej igen marcussen1 ! Hvis du ikke allerede har gjort det, så ville jeg straks prøve at sætte de nye ram i hvis der er en sokkel hvor den passer (uanset farve) - der kan ikke ske noget slemt, så vil du opdage hvor mange ram den tæller under opstarten og hvis det så er 256 mere end det var før, så er alt i orden
Benny

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 03-12-04 22:41

Jeg bliver nødt til at afbryde nu, jeg kommer tilbage imorgen
Niels

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 04-12-04 16:22

Tak for svaret bennymanden.
Det viste sig, at R-blokken ikke kunne gå i de blå sokler, så jeg byttede 128 rammen ud med den ny 256, så ved opstart viste den 524 MB, som jo alligevel er bedre end de 384 MB. Tak for hjælpen.
Niels