/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford Scorpio
Fra : HenrikBo
Vist : 463 gange
50 point
Dato : 02-12-04 17:33

Min Scorpio 2,4 EFI vil pludslig ikke starte, fik den "reperaret" på værksted, de skifte tændrør. 14 dage efter vil den nu ikke køre igen, kørte 10 meter og stop. Der er tænding, det virker også som om der er benzintilførelse. tændrørene lugter af benzin.
Har renset dem, men det hjalp ikke. Har nogen en ide, eller kende du måske en på amager der ved noget om Scorpio.

Kommentar
Fra : pims

Dato : 02-12-04 19:20

Måske er det tændspolen, den kan godt virke ustabil når den er ved at være slidt.
2,4EFI lyder som lidt af en kraftkarl, har du tjekket om der er en eller anden form for styreboks som er defekt? Håber du får løst problemet, hilsen Pims

Kommentar
Fra : larsaasted

Dato : 02-12-04 22:52

Det kan også være skidt fra tanken som tilstopper dit benzinfilter. når bilen så har stået et stykke tid især indendørs kan den køre lidt indtil at skidtet sætter sig igen.
Jeg har prøvet det mange gange før. Prøv at skifte filter.
Hvis det bliver tilstoppet igen efter et par dage, er det tanken der er fuld af skidt.

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 05-12-04 22:15

prøv at skifte tændkabler rotor dækset og tændrør det kan du nem gøre selv og det er billiger end at køre på værksted hvis du køber delene i t-hansen koster det under 400kr og det er tit det der fejler noget

Annuller spørgsmålet
Fra : HenrikBo

Dato : 13-06-06 08:19

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Solgte Bilen, ellers tak.