/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kritiske objekter i Adaware SE
Fra : ibasa
Vist : 544 gange
200 point
Dato : 02-12-04 17:01

Når jeg kører scanning med nævnte system dukker der følgende kritiske objekter op:
Den første ser ud som følger.
Leverandør:Tracking.
Type:IECache.
Kategori:Data Miner.
Object:cookie:standard@imrworldwide.com/cgi-bin

Den anden ser ud som følger.
Leverandør: Tracking.
Type: IECache.
Kategori: Data Miner.
Object: C:\windows\cookies\standard@cgi-bin[2].txt

Disse to kommer igen og igen.

Er der nogen af jer klogere der kan fortælle mig hvad det er ? Og i givet fald hvordan jeg får has på dem.
Jeg kører 98Se med alt muligt tingeltangel af sikkerhedudstyr. Alt er fuldt og helt opdateret.

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 02-12-04 17:09

Det er nogle cookies - du kan indstille Ie til at blokere nogle eller flytte skyderen opad i Ie- privacy. Problemet er bare at du skal bruge nogle ved logon til de sider hvor du er medlem. Derfor ville det være en god idé at installere Ie privacy keeper til at at overvåge dine valgte cokkies og schedule den til at slette andre.
http://www.browsertools.net/downloads/IEPrivacyKeeper.exe

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-12-04 17:21

<dannyboyd
HhhMmmmm.. Det kunne være en idé.

Jeg har ladet mig fortælle det er muligt at "gå" baglæns i strengen for at se hvor de kommer fra. Hvilken URL ? Hvad det så er ? Problemet er bare at jeg ikke aner hvordan det gøres.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 02-12-04 17:26

Du kunne også bare nøjes med at slette dem når du scanner for de er ikke skadelige.
Nogle producenter af software ynder, at lade deres grej være ekstra grundige så kunderne tror det er ekstra godt ganske lige som firewall'en Zonealarm der fortæller at du er pinget hver gang en besøgt server "tjekker forbindelsen". Det kan slås fra og i AdAware kan du sætte de der gengangere ind på ignoreringslisten.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-12-04 17:35

<BjarneD.

Umidelbart lyder det som en rigtig god idè. Mit indtryk er også at de må være ganske harmløse. Hvis ikke de var det, så ville helvede vel være over mit stakkels hoved. Jeg lader spørgsmålet stå åbent en tid endnu, for den der med at "gå"baglæns kan jeg ikke helt glemme. Det kan jo være der kommer et bud på det[hør]

Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-12-04 17:36

Dataminer cookies er bare cookies der bliver delt mellem flere forskellige websteder! Mest for at at kunne spore dine surf vaner, så man kan rette reklamerne ind efter disse!

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 02-12-04 17:47

<tedd.
Det forbavsende er, at jeg aldrig modtager andet end det jeg selv har bedt/rekvireret om. Ups. Det er vist ikke den rigtige ordstilling. Men bare du forstår det, så går det nok.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 02-12-04 18:26

Tak for svaret BjarneD. Du har beroliget mig med et kort og kontant svar. Til dine medsvarere dannyboyd + tedd er der lidt points at hente under de sidste 25.
Sren på 55°41’42’’N.12°9’9’’E.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 18:32

Du er nok hverken den første eller sidste der bliver bekymret, men bliv endelig ved med at være kritisk.