/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Svær at sælge
Fra : Schwartzbach
Vist : 592 gange
30 point
Dato : 02-12-04 13:45

Jeg har i øjeblikket en Kawasaki ZX6R i kikkerten. Den er fra 1999 og har kørt 15000 km.

Jeg har læst et sted at den skulle være svær at sælge og derfor er den til at presse i pris for de er svære at komme af med.

Er der nogen der har erfaring med det????

Jacob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 14:08

tjaaaaaaaaah - kommer jo an på om sælger bare vil af med den eller står fast - men vintertid er altid bedre købetid

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 40 point
Dato : 02-12-04 14:49

Jeg kender ikke modellen særlig godt, men kiggede lige en test af maskinen i Touring Nyt.
Den blev testet sammen med en CBR600F, som var den mest foretrukne blandt testkørerne.
Om Kawa-en: Ikke en udpræget All-roundmaskine, den er udelukkende bygget til race.
Affjedring er af den faste hårde type som fungerer bedst på en fast bane.
Den går godt i motoren, men har den typiske raceragtige hakkende og rumlende gang ved lave omdrejninger.
Kåben er for dårlig til at tage vindmodstand ved høj hastighed hvor man skal ligge helt ned over tanken for at undgå hold i nakken.
Et par af kørerne klagede over snurren i arme og ben efter en køretur.
Bagsædet er generelt dårligt, passageren sidder for højt og uden kontakt med føreren, og sidder (ordret citeret) "som en tumling der svajer frem og tilbage ved nedbremsning eller accelleration".
Kørestillingen er meget foroverbøjet og med bøjede ben.
Konklusion: Kawasaki har først og fremmest tænkt på race, mens hverdagen er kommet i anden række.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 15:03

dova - det var jo noget af en smøre *GGG* - men hvis Swartsbach nu vil køre ræs så er det jo hans sag.
(HMMMM - tænker på min gamle harley og hvor åndsvagt det var at sælge den dengang - og nu ville jeg nok ikke prøve kræfter selv med den)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 15:38

mirit.
Ja, jeg har ikke råd til Harley, derfor står der Suzuki på min model...
mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Schwartzbach

Dato : 02-12-04 22:36

Tak for svaret dova.