/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Modtaget mail fra mig selv
Fra : fqbjs
Vist : 476 gange
50 point
Dato : 02-12-04 10:30

Hejsa

Jeg modtog i dag en mail fra mig selv. (Outlook Expres)
Er det mig der har en virus ?
Eller er der en anden som er inficeret og så sender til alle i hans adressebog ?

mvh Bjarne

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 02-12-04 10:35

Det behøver ikke være dig der har virus. Vira gør for det meste det, at den finder nogle adresser hos den inficerede, og derefter kopiere navnene som afsender.

Derfor, hvis du ikke får mange i sendt post, så tag det bare rolig

Kommentar
Fra : briani

Dato : 02-12-04 10:37

Hejsa

Jeg har også lige modtaget en mail hvor afsenderen skulle være mig selv
overstående mail kom fra en ved navn Jamel wilkinson
Denne mand kendte jeg ikke så jeg ville blokerer afsender-MEN afsender var mig selv

MÆRKELIG

PS-Jeg har lige sendt mailen videre til min udbyder-og håber jeg får et svar

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 02-12-04 10:37

Det er sandsynligvis een af dine venner, der har fået virus. Den sender så fra adressebogen til alle, der står deri og vælger en tilfældig derfra som afsender. At det så lige er dig, der sender til dig selv, er helt tilfældigt; men dog sjældent.
Så sikkerhedsmæssigt - stol aldrig på andre end dig selv - vær opdateret.

Kommentar
Fra : fqbjs

Dato : 02-12-04 10:39

Tak for svaret - jeg har prøvet denne situation før og formatterede HD - men hvis det kan undgås gør jeg hellere det.

mvh Bjarne

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-12-04 10:50

En formatering er så voldsomt. Kør istedet en on-line virus scanning fra www.bitdefender.com

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 02-12-04 11:42

Eller vælg at bruge noget andet end Outlook til at læse mail i. De fleste vira er konstrueret direkte til hullerne i den.
Eller man kunne vælge at skrifte operativsystem, da de fleste vira er designet til MS

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 02-12-04 12:19

Jeg tror alle er ude for det samme. Jeg har prøvet at efterspore afsenderen af min adresse, men når altid kun til et eller andet firma f.eks. Mærsk Data eller til en enkelt person som jeg ikke kender.
Da jeg har skiftet computer, da jeg har firewall og symantic antivirus opdateret, så kan det kun komme fra anden side. Det er også underligt, at det kommer fra min gamle e-mail adresse, som jeg har forladt for 3 år siden.
Det der sker nu er, at først sletter TDC og derefter sletter jeg resten.
Antallet af disse breve varierer, men de bliver sjældnere og sjældnere, for tiden højst 2 om ugen.

Rådet er: Slet de mistænkelige breve du får uden nysgerrighed. Jeg tror ikke brevene stammer fra din pc hvis du ellers opdaterer virusprogrammet og har en firewall tilsluttet (kan være gennem din provider).

Med venlig hilsen
Per0702

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 12:27

uffff - der er mange der får sådan nogen for tiden - det kan næsten da ikke være andet end virus osv - og det er for dårligt at afsender så ikke har sin maskine i orden.
Men man kan nok ikke gøre andet end at melde det - så det kan opklares - måske ved vedkommende det ikke - måske - ja måske meget - bvadr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!