/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Problemer med DVD brænder
Fra : mokosk
Vist : 326 gange
100 point
Dato : 02-12-04 08:03

Hejsa.

Jeg købte for noget tid siden, en DVD brænder, af ukendt navn, eller rettere, med navnet DVD-DUAL.
Problemet er, at jeg aldrig har fået den til at virke ordenligt.

Når jeg brænder, det være sig iso, bin eller rå data, sætter jeg den til at brænde med 4x.
Men i virkeligheden brænder den kun med 0,6 - 0,8x, og laver fejl hver gang. Buffer hukommelsen står er fyldt op, mens CPU-forbruget køre op og ned mellem 8%-18%.

Når jeg bruger min cd-brænder, køre skidtet bare.

Jeg har opdateret firm-ware på drevet, hvilket ikke hjalp.

Mit system er følgende.

Intel celron 2,8 GHz
1GB Ram
Win XP - m. SP2
CD bræner som marster slave
DVD brænder som sec. slave.

Er der nogen der kan komme med et bud på, hvorfor skidtet ikke vil køre optimalt?

Mvh.
Morten

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-12-04 08:40

Prøv med et andet brænder pogram!Evt en prøveversion af easy cd-dvd creator-eller clone cd-den nye kopierer også dvdér
http://www.roxio.com/en/products/ecdc/index.jhtml;jsessionid=E0JFWFF5OEKQ1LAQAMGB3KQ
www.slysoft.com

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 08:43

Ja det glemte jeg at skrive. Har prøvet Alcohol 120, nero og et andet jeg ikke kan huske. Samme resultat. Men jeg prøver lige linket.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-12-04 09:00

efter min mening er det bedst at sætte
hd 1 som master cd rom slave (ide1)
brænder som master hd som slave (ide2) prøv det

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 09:05

Altså. Jeg tror ikke jeg fik skrevet det korrekt!

IDE1: HD1
HD2

IDE2: CD-r
DVD-r

Det er også sådan du mente ikke ultra2?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-12-04 09:10

nej nej
ide1 hd master cd rom slave
ide2 brænder master hd slave

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-12-04 09:10

Pil cd brænderen ud ,og så sæt som ultra siger minus cd brænder

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-12-04 09:13

hvad mener olepost

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-12-04 09:14

Altså ,hvor cd brænder hænger

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 02-12-04 09:15

som jeg forstår spgm,er der både cd og dvd brænder+rom drev

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 09:15

IDE1: HD master; DVD slave
IDE2: HD master

???

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-12-04 09:16

gider du skrive hvad du mener
skal han smide brænderen ud eller hvor skal hen sætte den ?

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 09:17

Rolig rolig. Nu må i ikke komme op og toppes på en ellers fredfyldt torsdag morgen
Vi skriver december, og julefreden skal snart sænke sig over land og by

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-12-04 09:22

sæt din cd brænder på ide1 som slave
vi toppes ikke det er bare misforståelser
sæt dvd brænder som master på ide2 så tror jeg det kører
har selv 2 brænder i samme pc på ide2 kører ikke godt så jeg flyttede den ene til slave på ide1
den anden som master på ide2
så køre det

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 09:25

Jeg prøver det lige, og skriver tilbage når jeg kommer op igen.

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 110 point
Dato : 02-12-04 09:33

husk at flytte jumber

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 10:25

Hey.

Ja så nu har jeg kæmpet med jumper, ledninger og sidt og L***

Det ser nu således ud.

IDE1: HD1 + DVD
IDE2: HD2 + cd-r

På grund af for korte IDE kabler, kan jeg ikke får få byttet rundt på HD2 og cd-r.
Er det muligt at købe længere IDE kabler end standarten? Mine HD sidder også ubehagelig tætte, i forhold til hvad jeg kan lide! Hvad gør folk med maxi kabinetter?

Men sær dig en hat af træ og gå velfortjent med den, nu brænder DVD brænderen lystig der ud af. Det ser ud til at den overholder det lovede, med at brænde 4GB på 13 min!

Modtag med fortjeneste, de 100 point.

Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 10:26

ultra2. the man

Kommentar
Fra : mokosk

Dato : 02-12-04 10:27

<a href="ed2k://|file|[games]_Shadow_Ops_-_Red_Mercury_[ITA-Multilanguage]_CD1.rar|678979502|e3dacad82973326eae058f04e0a13785|">[games]_Shadow_Ops_-_Red_Mercury_[ITA-Multilanguage]_CD1.rar</a>

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-12-04 11:44

ja jeg mener at man godt kan købe længere kabler.
det ville jeg gøre for så bliver det nemmere at flytte rundt i pc