/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
HJÆLP!!!...Jeg er desperat!!
Fra : jpaludan
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 02-12-04 01:56

Jeg har en hjemmeside, der hedder www.lilleskovbornehave.dk Jeg har lavet en forside hvor der står en masse om børnehaven, og i forgårs lavede jeg lidt sjov med juleskrift ang. et arrangement de skulle have igår. Jeg var så inde for at lave det om efter arrangementet sluttede. Jeg skrev noget andet med juleskrift, og jeg ved ikke hvad der skete, men efter jeg havde udgivet den, var der slet ikke noget af teksten tilbage...der er kun er blank side. Der kommer et panel frem i venstre side med knapper, og der kommer et billede foroven - men nedenunder er der fuldstændigt blank !!! Der plejer at stå en masse linier om hvad man kan finde på siderne, og der er knapper til sider med billeder + et link til en gæstebog fornede. Alt sammen er væk nu !!! Jeg kan se siden i Frontpage, som den plejer at se ud, men når jeg forsøger at se den i webbrowser, eller når jeg udgiver den...eller når jeg kopierer den over et andet sted og prøver at åbne den derfra, ser siden stadig blank ud ! Jeg har stadig programmet åben, hvor den rigtige side står på skærmen, for jeg er bange for at hvis jeg lukker den, kommer der kun en blank side frem, når jeg åbner den igen.

Er der nogen der kan hjælp mig....?...jeg er virkelig desperat.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 03:21

Når jeg går ind på din side og højrerklikker på den og beder den om at "Vis kilde" er det sidste tekst der står følgende: Velkommen til børnehaven Lilleskovs hjemmeside.
Der kommer intet efter det. Jeg kan se hele menuen til venstre der slutter af med kursusvirksomhed.
Hvad du har lavet forkert er svært at sige, men gem den side du har åben under et andet navn, indtil fejlen er fundet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 02-12-04 03:58

Jeg har prøvet at gemme den, men de filer, jeg gemmer kommer til at se lige sådan ud. Det er lidt deprimerende, og jeg ved ikke hvad fejl jeg skal kigge efter.Men tak fordi du kiggede..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 04:19

Det er en meget uoverskuelig kode og der ligger nogle fejl, men det er ikke det der får teksten til at forsvinde. Gør følgende : Den tekst der ikke kommer med - kopierer den over på en ny side, så du ikke skal skrive det om, og gem denne side.

//bentjuul

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 02-12-04 10:20

Prøv at skifte font til en standardfont som Arial. Når du kan se siden i Frontpage men ikke i browseren, kan det skyldes at browseren ikke understøtter din Julefont.

Mvh

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 02-12-04 11:11

Hej acronym. Jeg har lavet en side med en aktivitetskalender, man også kan klikke sig ind på, og der kan man sagtens se juleskrifterne. På forsiden er det meste af det, der mangler skrevet med Arial. Det var kun et par linier, der var skrevet med juleskrift....men mange tak for rådet alligevel.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 02-12-04 15:59

Jeg har din side åbnet og alt virker som det skal, på nær de link der står i midt på siden, knapper ude i siden virker fint

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 17:35

Hej jpaludan, jeg kan se at du har fået rettet din side op siden i nat, godt du har fået det til at virke, men måtte du starte forfra ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 02-12-04 23:15

Hejsa igen. Jeg har siddet med den hele dagen i dag, og der var noget, der gik helt galt flere gange. Jeg huskede at kopiere siden over i word da den på et tidspunkt virkede. Der manglede noget - bl.a. de knapper, som som byp nævner her. dem gik jeg så i gang med at lave efter at jeg havde kopieret hele siden ind fra word, og så udgav jeg det hele. Da jeg så skulle ind og kigge på siden, var den totalt blank! Der var intet på den overhovedet. Størrelsen på den var 8 kb, mod de 43 kb den fylder, når den er som den skal være. Jeg startede igen med at kopiere teksten ind fra word, og jeg udgav det hele igen - men det skete flere gange, at den pludselig var total blank. Jeg følte mig nærmest paranoid på et tidspunkt og var helt sikker på, at der sad en et eller andet sted og slettede det hele for mig. Det var somme tider lige efter jeg havde lavet en lille ændring og havde gemt den, at den var helt blank. Så jeg er stadig på herrens mark og tør næsten ikke tage den frem igen...sæt nu det hele startet forfra! Jeg har også en gæstebog liggende, som kører via newbie.dk men den fungerer lige pludselig heller ikke mere. Man kan ikke klikke sig ind på den mere, og jeg ved ikke hvordan man kan komme til det igen.
Er der nogen af jer, der kender til det ?
Men jeg ved virkelig ikke hvad der er galt med den...om det er programmet, eller serveren den ligger på - eller noget helt andet.

Jeg er stadig modtagelig for gode råd og indblik.

Kommentar
Fra : byp

Dato : 03-12-04 12:09

newbie.dk har været nede men skulle nu være oppe at køre igen så din gæstebog virker nok igen,
jeg var inde på din side 3 gange torsdag 2 gange virke den som jeg nævnte før men en gang blank

Kommentar
Fra : byp

Dato : 03-12-04 12:14

jeg kom lige til at tænke på noget, jeg har selv en hjemmeside (http://bennyp.dk/) en dag jeg lavet noget om, virket siden heller ikke. Det var for at der lå flere ting oven på hianden, jeg havde ikke fået slettet det gamle på webstedet da jeg gjorde det kørte den fint igen

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 03-12-04 13:29

Hej og tak byp. I øvrigt nogle flotte billeder, du har på din side Og det er rigtigt, at gæstebogen virker igen...heldigvis.
Jeg slettede på et tidspunkt den index-fil der lå på webstedet, men det hjalp ikke noget. NU har jeg i det mindste opdaget, at det er Frontpage, der ikke gemme siden ordentligt. Hvis jeg åbner siden og laver nogle ændringer, og bagefter gemmer den, som den beder mig om, gemmer den kun en blank side på 8 kb. Jeg har dog taget en kopi af hele hjemmesiden, og der ligger så den, jeg skal bruge. Den kan jeg kopiere over i mappen og bagefter udgive den. Men jeg kan ikke lave nogle ændringer på den, da den så kun gemmer en blank side.Og jeg kan heller ikke lægge GIF-billeder ind på den. De kommer ikke alle med over på siden ved udgivelse - kun nogle af dem.

Hvordan får jeg den til at holde op med det ?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-12-04 13:41

jpaludan, har du prøvet at afindstallere Frontpage, og derefter indstallere den igen ?
Det ville være en god ide, hvis du har lokaliseret fejlen til Frontpage.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 03-12-04 16:29

næh...det har jeg ikke tænkt på at prøve. Det kunne være jeg skulle prøve det...så vender jeg lige tilbage når jeg har gjort det....