/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Raid 0/ windows/system 32
Fra : Overeem
Vist : 489 gange
125 point
Dato : 01-12-04 22:54

Tjaa! Jeg Kører raid 0 på min game pc. Her til aften da jeg ville starte maskinen op, melder den at der er fejl eller at windows/system 32/config mangler. Hmmm. Har så prøvet at rapereret den med windows cd (XP), når jeg går igang med dette kommer der( Det ligner det) DEn gammle blå skærm fra win 98. Windows har fundet en alvorlig fejl som han beskadige din computer. window lukker programmet ned bla. bla. bla. prøv at køre chdesk /F for at se om din hdd er beskadiget, men jeg kan ikke engang starte op i dos, som man kunne i gl. dage. Hvad F..... gør man så. Håber der er en der kan trylle lidt.

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 135 point
Dato : 01-12-04 22:58

Hej.
Prøv at starte op i DOS med et bootdisk: www.bootdisk.com og kør en scandisk.
Problemer er som du selv nævner muligvis en defekt sektor. I så fald har du et stort problem når du kører Raid 0.

[Calle]

Kommentar
Fra : Overeem

Dato : 01-12-04 23:10

av min arm. Så er jeg jo nød til at finde et diskette drev et eller andet sted. De 2 pcèr jeg har der har men grinet hos forhandleren, da jeg sagde at jeg skulle have diskette drev i. De sagde at det brugte man ikke mere. ØV

Kommentar
Fra : Overeem

Dato : 01-12-04 23:11

Hvilken af de muligheder der er skal jeg bruge ???

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-12-04 23:23

når du køre raid så skal du have 2 ens hd altså i samme størelse ellers kan den ene forsvinde
ellers prøv at boote på en disk i a skriver du fdisk /mbr og så genstarte
så ligger win selv booten ned i gen.

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 01-12-04 23:30

WWW.zitech.dk Der kan du købe et Floppydrev 95.ookr
betonjens

Godkendelse af svar
Fra : Overeem

Dato : 02-01-05 17:15

Tak for svaret Calleman.