/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Corsa A Speedometer
Fra : bjayokei
Vist : 425 gange
50 point
Dato : 07-08-02 20:50

Mit speedometer viser hastigheden mellem 15-20 km/t for hurtigt - og til tider dingler pinden (på speedometeret) lidt op og ned!
Hvad kan være løsningen der.?
Omdr. tæller er der heller ikke på, er det et større indgreb? - der skal vel en føler ned i gearkassen (kunne jeg forestille mig)

Thats ALL, y'all!

- bjay

Accepteret svar
Fra : azazazAZAZ999

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-02 00:47

Hej bjay
Noget kan tyde på, at dit speedometerkabel enten er slidt, eller ikke sidder korekt. Kablet sidder i gearkassen, hvor et
lille rulle el. tandhjul driver det. Prøv om du evt. kan stramme omløberen lidt.
Omderjningstæller kan du købe til montering på bilens tændingssystem. Det er ikke noget større projekt, at montere en sådan, da der som regel medfølger en udførlig vejledning dermed.
Hilsen Az...

Godkendelse af svar
Fra : bjayokei

Dato : 08-08-02 00:59

Puha, så langt er jeg ikke nået, tror jeg starter med en instruktionsbog fra opel før jeg begynder at rode med gear-kassen... heh

Det burde vel ikke være et prob. at få fat i sådan en

Kommentar
Fra : azazazAZAZ999

Dato : 08-08-02 16:55

Hej bjayokei
Det kan somme tider knibe med at få fat i instruktionsbøger. Men fortvivl ikke "Bilistens håndbog" udgiver en reperationshåndbog også til Opel Corsa i din årgang. Den koster omkring 300,- kr. penge som kommer igen mange gange, når vi har gamle biler at rode med. Jeg har altid købt en til de biler jeg har haft.
Hilsen Az...
Glad for jeg kunne hjælpe.

Kommentar
Fra : bjayokei

Dato : 09-08-02 00:17

Perfekt.
Nu er det jo bare at komme igang, det skulle ikke undre mig at der kommer problemmer, men så smækker jeg bare et spm. her ind...

Mange tak for hjælpen!

- bjay