/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
VINTERKØRSEL MC
Fra : bepo
Vist : 718 gange
120 point
Dato : 01-12-04 22:36

bepo spørger:
Min mc er sat til vinteropbevaring, men der er da nogle gode/tørre vinterdage hvor
man sagtens kunde køre, og så er det jeg spørger - hvad kan man gøre for at beskytte
motoren mest mulig, aluminium har det jo ikke så godt med vejsalt, og forkromningen
bryder sig nok heller ikke om det.
Man savner jo kværnen - så jeg har den største lyst til at stryge vinteropbevaringen.
MEN! MEN!? Ja! hvad f.....! undskyld!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-12-04 22:47

Først og fremmest skal du finde ud af, om din forsikring er med en aftale om, at MCen står stille om vinteren, for hvis det er det, har du ingen ansvarsforsikring.
Der er nogen der vælger den rabatordning for at spare penge.

Dernæst kan du ikke gøre meget andet end at vaske maskinen meget tit så der ikke sidder saltrester i for lang tid. Og forkromning kan du give noget rustbeskytter. Hvis der er forkromede lydpotter, skal du passe på, at det ikke er noget der vil brænde fast som du smører på.

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-12-04 23:39

Tag til Gran Canaria de næste 4 Md.,lad være at køre her om vinteren.
Jeg har ødelagt et sæt magnesiumfælge ved at køre rundt 1.nytårsdag og prinse mig i solen,men salten er allevegne,og umulig at beskytte sig mod.
Så er der forsikringsspørgsmålet,jævnfør frk.dova's udredning .
En anden ting,det er kun sjovt det første kvarter,så kommer der begyndende koldbrand i fødderne,fingrene fryser fast til styret,og hvis der er mere du vil vide ,så kan du møde mig i lufthavnen,på vej til Gran Canaria .
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-12-04 08:37

En god kur er at anskaffe dig en gammel "englænder". Så skal/kan du nemlig "skrue" hele vinteren UDEN at have mulighed for at køre NOGEN SOM HELST steder...effektivt, ikke sandt! .....Og den første køretur til påske er en FRYD ud over det sædvanlige!

Nej, anskaf dig en offroader som du bruger til netop vinterkørsel. Der er visse modeller som ikke har nogle komponenter som skal have anden vedligeholdelse end spules over med lunken vand, kæden smøres lidt oftere, kablerne skal også have lidt ekstra opmærksomhed, tectyl under skærmene..
Skulle der være "udsatte" dele på mc-en så som forkromede potter (hvad du selvfølgelig skal FRAVÆLGE når du anskaffer dig en mc/offroader til vinterkørsel), så bør du, som dova, påpeger være MEGET opmærksom på at bruge tectyl eller andre rustbeskyttelsesmidler, idet der med 99% sikkerhed kommer "huller/ridser" i denne "film" og så er det mere til skade end gavn. Lidt saltholdigt vand ind under denne film/hinde og du har balladen...og til foråret kan det TYDELIG ses hvor der har været huller i tectylen.

God fornøjelse...og lad dig ikke afskrække af de første ture i asfalten...det hører med til vinterkørsel (så afmontér blinklys, og montér i stedet motorbøjler)

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-12-04 09:51

Næh næh,må jeg nu lige.Nu har Hr pallenoc skruet på gamle englændere længe nok
og skvattet på dem om vinteren (det gør vi allesammen)
Prøv at forstå, at i de næste 4Md. skal man tømme hovedet for alt hvad der hedder MC.
Ha ha ha ha ,til alle dem der kommer efter mig,tag det roligt, for lige pludselig er det den 1.April,
og så stiller sagen sig helt anderledes,så kan der KØRES,hyg jer alle,og god
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-12-04 10:11

Jah, Keldd...er man én gang blevet ramt af den "engelske syge" så er man solgt...til (engelsk) stanglakrids!!!

Men lige nu må den jeg pt har tilbage stå og vente lidt derhjemme i varmen, for min opmærksomhed bliver brugt på lidt sommerhusbyggeri lige for tiden.

Men eller må du selv have en RIGTIG GLÆDELIG JUL og et GODT NORTONÅR (ja, jeg kunne jo ikke lade være!)

Mvh
palle

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 02-12-04 21:52

Så er jeg her igen! bepo altså!
Først og fremmest tak til "dova" du kom da med et optimistisk svar.
De andres svar: Ja! efter at havde læst dem begynder jeg at tænke på
sidevogn - eller, endnu bedre, støttehjul, men det er nok billigere med en
nødhjælpstaske!
jeg kunde faktisk godt tænke mig nogle rigtige seriøse svar, og det regner
jeg da også med at få!
Venlig hilsen bepo

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-12-04 22:03

Hov hov,vi er skam dybt seriøse.
Keldd.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-12-04 22:17

HØRT Keldd!!!!
Vi er skam KNALDHAMRENDE seriøse!!!
Hvad vil du mere have at vide...?
Få din mc hjem fra vinteropbevaring, betal den ekstra præmie for vinterkørsel, og så bare derudaf...ANDET ER DER VEL IKKE I DET!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-12-04 22:35

Bepo.
Du ville have nogle rigtig seriøse svar,det har du fået,og kom så ud at køre.
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 23:08

Man kan godt få pigdæk til sådan en, det har jeg set i Norge

Mvh dova

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 03-12-04 09:58

Hør nu Gutter!
Jeg skrev - gode/tørre vinterdage! - og så er pigdæk en overflødig udgift, men
dova vil måske gi' et bidrag!
Ja!Ja! jeg hygger mig da med jeres svar, bare bliv ved Gutter!
Godt ord igen!!

M.v.h. bepo

NB! Bare det snart var H(JUL)!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 12:21

Gutter skriver du,må vi lige være her,dova er skam en frøken,
oven i købet en SERIØS een.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 18:47

Her er også et forslag til vinterkørsel
http://www.mn.midhulla.dk/page2.html

Nej, det var mest for at drille, hvis vejen er tør og isfri, er det da bare med at komme ud og fryse.
God Fornøjelse med det.

Keldd, din gamle bandit

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 18:50

Ups linket var forkert
http://www.mn.michulla.dk/page2.html

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 03-12-04 19:41

Jeg har kørt nogle vintre med trials- dæk.
Den står godt fast i sne og sjap.
Det er ski`skægt.
nilsg

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 19:56

nilsg:
Jamen det er da herre sjovt,har selv været ordonans ved millitæret i 2 vintre,(Nimbus,flyt jer lidt hvarbehar)
ingen brækkede arme eller ben.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 03-12-04 21:44

Undskyld dova! jeg anede ikke du var en dame (men i disse M/K tider må det være tilladt at sige/skrive gutter!
Jeg har tidligere kørt BSA om vinteren (uden at slå mig), men det var en kværn fri
for aluminium. Nu er jeg altså rendt ind i en gang japansk aluminium - der for mit spørgsmål.
Kører iøvrigt med 4 hjul, og tag over hovedet, når det rigtig er koldt!
Så! - kære dova ! jeg skal ikke ud og fryse.
Lige et par ord til Keldd: Den traktor, undskyld nimbus, kender jeg kun alt for godt,
har selv været i "armeen" i flere år - så velkommen i klubben!

Hejsa! bepo!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-12-04 21:50

bepo:
Ha ha ,jeg har været der længe,stol på det.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-12-04 23:34

bepo
Du behøver bestemt ikke undskylde, der er skam mange flere end dig der har taget forkert herinde fordi de ikke er så vant til, at hunkønsvæsner blander sig særlig meget i bil og MC-snak.
Og jeg er heller ikke vild med "fladjerns-ræsere" (Nimbus, hvis nogen skulle være i tvivl)

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-12-04 11:40

Nu dova,kan godt rode med motorcykler og biler,men
hvis hun skal stikke 2 ledninger ind i en computer,får hun nervøse trækninger.
Jeg vil prøve at arbejde lidt med hende.Nu ikke ked af det dova,
lad mig lede dig på rette vej,så ender det med du melder dig til Skype.
Og os på Skype,er som bekendt meget menneskekærlige,så kom nu dova.(det gælder også andrer der har lyst)
Du får selvfølgelig et billede af mig med min autograf (gratis) så hvorfor vente??
Hilsen
Keldd.
bepo:
Undskyld der gik lidt skvadder i tråden,men jeg tror du kan tåle det.

Kommentar
Fra : bepo

Dato : 04-12-04 15:48

Hej! dova!
Helt i orden at du blander dig med lidt MC & BIL snak - jeg blander mig også, men
det er altså en helt anden boldgade - nemlig gryder potter og pander. Jeg laver faktisk selv min mad, og har da overlevet hidtil!

Hej fra bepo!

Hej keldd! Du kan vist heller ikke stikke 2 ledninger i en PC!, du skriver jo selv at
der er gået skvadder i det!

Også et Hej - til dig!

Annuller spørgsmålet
Fra : bepo

Dato : 16-01-06 14:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål