/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kalenderlys
Fra : nusnus
Vist : 1187 gange
250 point
Dato : 01-12-04 22:08

Jeg har downloaded et kalenderlys fra denne side.

http://mp.sol.dk/jul/article.jhtml?articleID=2140376

Det er godtnok beregnet til at ligge på skrivebordet, men det kan sættes ind på hjemmesiden, vi gjorde det sidste år.
Jeg kan bare ikke få det til at virke i år, så hjælp mig venligst, eller fortæl mig hvor jeg kan finde et der kan brænde en dato ned hver dag, og er nemt at sætte ind.
Jeg har alle filerne på hjemmesiden, og kan godt sætte lyset ind, men det kan bare ikke tænde.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 23:35

har du gjort som vejledningen viser - for jeg har da set det netop idag og det er ok,

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 23:38

ps... kontroller om det er for stort til din hjemmeside - nogen hp har jo begrænsninger alt efter hvor du har den

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-12-04 23:40

Der er plads nok, har lige tjekket det.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-04 23:41

Hej nusnus
Du udpakker filen og sammen med alle gif-filerne er der en htm-fil som du kan rette til, som din egen side ellers tager du javascriptet ud af htm-filen og over på din egen side.
Ellers må du sende mig din side så skal jeg sætte det ind. Mail kan du se i min profil.

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-12-04 23:42

Hej Bent

Hvad skal du bruge fra min side?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-04 23:47

Prøv lige denne http://www.capricornus.dk/kalenderlys/kalenderlys.htm

Ser den også sådan ud hos dig ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-12-04 23:51

Ja, den gør.
Jeg kan godt finde hhtml koden på et kalenderlys næsten magen til, men så er der en kugle forneden hvor der står årets julekort acceptcard og det vil jeg ikke have.

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-12-04 23:54
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-04 23:56

nusnus om 15 minutter sa skifter vi til en ny dag og så tror jeg den markerer 2 og 1 tallet forsvinder. Så lad os lige se.

Jeg har prøvet den med acceptcard og den reklame er alt for tydelig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-12-04 23:57

okay, venter lige

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 01-12-04 23:59

jeg har ret mange besøgende på min juleside, så er jeg jo nødt til at have et flot kalenderlys ikke :)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 00:13

Kan du se at mit er skiftet, og så er dit sikkert også.

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-12-04 00:14

Er det din side?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 00:15

Problemet med det andet kalenderlys er, at der er copyright på det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-12-04 00:17

nej det er ikke skiftet, for det virker ikke desværre.
Hopper af nu, problemer med nettet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 00:20

Ok, men giv mig et link til din side, så vil jeg se på det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-12-04 00:25

hmmm prøv at sætte dit ur frem til imorgen - skifter det er det ok - hvis ikke - tjahhhhhhhhh

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 250 point
Dato : 02-12-04 00:50

Hej Nusnus
For nogle dage siden fik du et link til en af mine hjemmesider, hvor du kunne hente en pakke med kalenderlys, med alle elementer og en side så du kunne se hvordan det virker og er sat op.
Har du da ikke hentet den?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 01:46

Så vidt jeg kan se på din hjemmeside, så mangler der et javascript i din kode, hvis du ikke har det får du det ikke til at virke. Hvis du har det, så sætter du det ind som anvist i det du har downloaded. Ellers skal du bruge det fra sol der er javscriptet i koden og det vil virke.
Jeg har lavet det så der ikke står sol nede i kuglen. Se det tidligere link.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 02-12-04 09:01

Tak for svaret severino.

1000 , jeg er , så skal jeg bare have det til at virke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 12:13

Jeg syntes det lidt spild af vores tid nusnus, når dine besvarelser til dit spørgsmål er foregået via mail, udenom kandu.dk.
Fortsat god dag

//bentjuul

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 02-12-04 13:04

Undskyld

Ja, det kan jeg godt se.
Det er jeg meget og det sker ikke igen!

Tør jeg mon at komme med nye spørgsmål igen

Nusnus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-12-04 13:21

Du kan roligt stille nye spørgsmå, de skal bare løses her. Du skal tænke på at andre brugere måske køber dit spørgsmål i den tro at der en løsning med et kalenderlys og det er der i virkeligheden ikke.
Dit spørgsmål om nedtælling af dage til jul blev løst på samme måde, men jeg vil medgive dig at severino burde vide dette.
Og iøvrigt virker dit kalendelys ikke fordi der mangler javascriptet i din kode som jeg skrev tidligere.
Fortsat god dag og god vind med din hjemmeside.

//bentjuul