/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
køb af bærbar pc
Fra : Runeldo
Vist : 451 gange
50 point
Dato : 01-12-04 21:32

jeg har ca 6 kilo til køb af en bærbar pc, men hvilket mærke er bedst. Jeg har fx. hørt at der skulle være nogle problemer med mærket Acer. Hvilke erfaringer har I?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 21:35

Hvad skal du bruge den til?

Kommentar
Fra : johnny80

Dato : 01-12-04 21:37

Jeg har en Acer. Ingen problemer med selve computeren. Har selv købt min for 7 kilo for 1,5 år siden, over nettet
Jeg kan godt anbefalde en Acer.
Har en kammerat som købte en på samme tid. Bare en bedere, den kostede hvis 13-14 kilo. Han har hellere ikke nogle problemer.

Håber du kan bruge min erfaring.

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-04 23:03

Hej.
Jeg har ligeledes en Acer og kan også kun anbefale denne!
På mit arbejdet har jeg prøvet mange forskellige bærbare: IBM, Toshiba, Compaq og Amitech.
Kun IBM'en overgår på nogle punkter min Acer, eller det vil sige, Compaqs maskiner er da flotte og kigge på, men så stopper det sjove også.
Specielt i forhold til priserne/kvalitet mener jeg bestemt at Acer er et godt køb.

[Calle]

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-12-04 23:17

acer er et godt køb jeg har haft en den tabte jeg fra 2 m højde og den virkede bagefter
det har jeg aldrig set ved andre
så køb den bare den er virkelig god

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 02-12-04 00:05

Køb for din sundheds skyld en, der ikke larmer, med mindre du selv kan pille den fra hinanden og smøre kølepasta på.
Jeg har en Vega, som jeg er meget glad for, men den larmer ganske forfærdeligt. Når den ikke kan mere, vil jeg suge på labben og lægge så mange penge til, at jeg kan købe en "lydefri".

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 00:38

Jeg har nu også en Acer og den hører ikke til de ringeste, men jeg har haft lejlighed til at indkøbe bærbare til firmabrug og da jeg selv har klargjort dem har jeg haft lejlighed til at vurdere dem og bortset fra enkelte detaljer så er der ikke stor forskel på de billige. De støjer for meget og har alt for lidt batterikapacitet og jeg vil aldrig mere købe en bærbar med almindelig tilpasset CPU. Det skal være en Centrino der yder mere ved mindre batteriforbrug og lavere varmeudvikling og så skal der være rigeligt RAM, men ikke for voldsomt grafikkort da det ikke er til noget for er der noget en bærbar ikke egner sig til så er det 3D spil.
Hvis du ikke er afhængig af af at skulle køre på batteri skulle du hellere købe en god stationær for der er ingen af de billige der er rigtigt gode til at køre på batteri i længere tid.

Kommentar
Fra : nellienissen

Dato : 02-12-04 10:49

Jeg har selv en Acer og kan kun anbefale dette mærke. Mit forslag vil være at holde øje med med tilbud på acer aspire serien, det er deres billig serie. Her får du virkelig meget computer for pengene...

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 03-12-04 01:08

Hvilke specifikationer skal jeg kigge efter, hvis jeg gerne vil have en støjsvag pc? Endvidere er det ikke en pc, som skal bruges til spil, men gerne til et par film og lignende.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-12-04 11:57

gør som bjerned siger køb en stationær
det er det bedste til film mm

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 03-12-04 12:11

Jeg har ikke oplevet, at nogle af de billige er tilstrækkeligt støjsvage fordi blæseren kører alt for meget, og hvis du ikke skal have en maskine der skal være uafhængig af strøm vil du få mere for pengene ved, at købe en stationær, og ydermere skal du være opmærksom på, at strømforbruget er for stort på de billige på grund af processoren.
Hvis man har et reelt behov for en bærbar skal den være med en Intel Centrino processor da det er den bedste når det drejer sig om lav t strømforbrug og lav varmeudvikling og så skal der ikke være for meget pjat i maskinen.

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 04-12-04 05:11

hmmm jeg må ligesom referere til mit spørgsmål igen. Jeg skal have en bærbar, så det er det det handler om.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 04-12-04 10:53

Ja og nu har du fået information om problemstillingen. Ød du bare dine 6K væk til noget bras

Kommentar
Fra : Runeldo

Dato : 05-12-04 22:31

Tak det vil jeg så gøre.

Godkendelse af svar
Fra : Runeldo

Dato : 05-12-04 22:32

Tak for svaret Calleman.