/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp til at tømme papirkurv
Fra : grausen
Vist : 1151 gange
200 point
Dato : 01-12-04 21:20

Hejsa
Jeg kører xp pro.
Jeg har slettet nogle filer og mapper fra mit det ene drev (f) de ligger nu i papirkuven på c- drevet.
Når jeg vil tømme papirkurven kommer der følgende meddelse:
Det er ikke muligt at flytte mappen xxx (mappens navn). Mappen er ikke tom.
Jeg har prøvet at genstarte og slå systemgendannelse fra, men det ændrer ikke på sagen
Hvordan pokker får jeg dem slettet?

Håber virkelig nogen kan hjælpe her

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-12-04 21:23

Hej grausen

Prøv at højreklik på dit F-drev. Klik derefter på diskoprydning. Kom tilbage og fortæl hvad der så sker.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-12-04 21:24

grausen !!!

Højreklik, vælg egenskaber, og så som jeg beskriver ovenfor

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 01-12-04 21:27

Der findes et lille program som hedder "Dr Delete" - kan sikkert findes via Google.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 21:31

Hejsa Franksp

Det sker ikke en p...
Filerne (mapperne kan stadig ikke slettes)

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 21:33

Prøv at åbne papirkurven - højreklik på denne ene mappe (XXX) og vælg gendan. Så gendanner du denne ene mappe og de andre kan slettes.

Gå så via stifinder ind på dit f-drev og se, hvad mappen gemmer. Det kan måske været nogle systemfiler, som selvfølgelig ikke kan slettes. Men hvad hedder mappen iøvrigt? Måske kan det hjælpe os.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 01-12-04 21:48

grausen

Ja, så må du prøve DR. DELETE. Den har jeg selv brugt flere gange. Den virker når alt andet ikke virker. Du kan hente den her:

http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=1921

Kom tilbage og fortæl hvordan det gik.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 21:52

Vent med at bruge Dr.Delete, til du har fundet ud af, hvad mappen indeholder. Sæt det er noget, du skal bruge. Der må jo være en årsag til, at du ikke kan slette mappen - og så hjælper det altså ikke bare at finde alle mulige andre programmer, der kan slette - hvis du da vil være sikker på at kunne køre bagefter!

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 22:00

Hejsa
Mappen indeholder ikke systemfiler, det ved jeg med 100% sikkerhed.
Mappen hedder df1.avi.

Jeg har prøvet at gendanne mappen og slette filerne med dr delete og den siger også filerne er slettet, men når jeg åbner mappen ligger de der stadig. Når den så er kommet i papirkurven står der godt nok mappen fylder 0 kb, men den vi lstadig ikke slette mappen da den ikke er tom (siger den)

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 22:07

Det er jo en film-fil. Har du haft Dragon Force installeret? Så stammer den sikker derfra. Har du prøvet at slette den fra commando-prompten? Det har jeg haft succes med tidligere.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 22:10

hej edbhans.
Ja du har helt ret, det er en filmfil
Men nej jeg aner ikke hvad dragon force er.

Hmmmmmmm commando-promten???????
Kan du forklare det lidt nærmere?

Accepteret svar
Fra : edbhans

Modtaget 210 point
Dato : 01-12-04 22:16

start - alle programmer - tilbehør - klik på commandoprompt

så står der c:\

skriv: f: og tryk enter
skriv CD df1.avi og tryk enter og så står der: f:\df1.avi
skriv dir: og tryk enter - står der så noget?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 22:20

den vil ikke godtage f eller df1.avi, den siger det ikke er et program eller en batchfil

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 22:24

har du ikke genoprettet mappen fra papirkurven - ellers gør det først

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 22:29

Det har jeg gjort nu men den kommer kun op med hvad der ligger på c.
Kan det være fordi jeg ikke har noget styresystem på f?

F drevet bruger jeg kun til spil, små film osv....

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 22:46

Du skrev, at du slettede mappen df1.avi fra F-drevet - ikke? Hvis ja - og du så genopretter den fra papirkurven, skal den stryge tilbage på dit f-drev.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 22:49

Det gør den også, men den skal jo også væk derfra.
og det kan den ikke via commandopromt, da den finder det der ligger på c

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 22:50

Hvor ligger mappen df1.avi nu - på F i roden? Normalt er betegnelsen df1.avi en fil og ikke en mappe.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 22:52

start kommandoprompt
skriv f: og tryk enter
så står der f:\ på skærmen

så anhænger resten af, hvor mappen/filen ligger - find evt. ud af det via stifinder

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 23:06

Mappen er gendannet og du har ret i der står f:\, men så står der heller intet mere i commandoprompt.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-12-04 23:13

nej, men du skulle finde ud af, hvorhen mappen var gendannet.

Hvis det var en selvstændig mappe, burden den ligge: F:\df1.avi

Du står i f:\

skriv så: cd df1.avi og tryk enter
så skulle der stå f:\df1.avi

skriv så: del *.* og tryk enter og alle filer i mappen slettes

der står stadig F:\df1.avi på skærmen
skriv: dir og tryk enter og du ser så, hvad der er tilbage i mappen - hvad?

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 01-12-04 23:18

pyyy ha det lyder svært

Kigger på det i morgen, og vender tilbage, tror det er på tide at se dyner nu.

Nat nat.

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 02-12-04 00:10

Det er jeg også jævnligt ude for, men det plejer at løse sig selv ved genstart - eller næste dag, når jeg fyrer op.

Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 02-12-04 09:38

Kan det ikke skyldes at der går ged i det når mappen har et filnavn ? prøv at omdøbe mappen før du sletter.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-12-04 12:20

Hejsa
Jeg har prøvet at genstarte, gendanne, omdøde og slette. Ingenting ser ud til at virke

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 02-12-04 13:53

Grausen: er det en mappe eller en fil ? Ligger den i roden på f: ? Når du fortæller mig exact, hvor den ligger, får du lige en opskrift

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 02-12-04 14:14

Ligger den i roden på f: ? Dette er total sort snak for mig.

Lige nu ligger de i papirkurven, efter jeg har slettet dem fra f- drevet.
Det er en mappe, hvor der åbenbart ligger beskadiget filer i (muligvis met og bak )
Når jeg fører musen hen til mappen skriver den oprindelig placering f:\xxx\xxx størrelse 0 byte 1part.met.bak.

Håber det kan hjælpe

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 02-12-04 14:24

OK. Skriv lige navnet i stedet for xxx - altså f:\spil\df1.avi\og hvis der er mere

Kommentar
Fra : petura

Dato : 02-12-04 15:56

prøv at genstarte i sikker tilstand og så slet den

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 02-12-04 16:52

Tak for svaret edbhans.

Jeg har selv fået løst problemet.
Pointene tilfalder dig, fordi jeg fik lært en smule om kommandoprompt
Men også tak til jer andre

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 02-12-04 18:28

Tak skal du have; men hvordan løste du problemet? Det kunne vi alle måske lære noget af.

Her er en side, hvor du kan lære meget mere om kommandoprompt og roden etc.

http://www.praestkjaer.dk/dk/os/dos-622/dos-kommandoer.htm