/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man banne et bestemt medlem?
Fra : edbhans
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 01-12-04 16:27

Er der nogen, der ved, om der findes en indstilling for at undgå at få beskeder, når et bestemt medlem har skrevet et tip? Jeg ved godt, at jeg kan lade være med at læse dem og gør det heller ikke. Men det er sgu da irriterende med alle de tips om almindeligheder, som selv mange børn kender i forvejen.

Jeg behøver vel ikke at skrive, at jeg tænker på JacobS.

Hvad kan jeg gøre for at undgå at få meddelelser, hvor han er involveret?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-12-04 16:29

Du er nok nødt til at fjerne abonneringerne generelt. Det har jeg valgt, idet tip's efterhånden ikke er andet end svinerier kandu'er imellem og fuldstændig værdiløse "rapporter" om surfning på nettet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-12-04 16:30

Det kan du ikke.
Hvis du abonnerer på den kategori, kan du ikke udelukke tips fra en bestemt bruger.
Det kan man heller ikke uden at abonnere, men så får man i det mindste ikke mails hver gang der kommer noget nyt.
mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 16:59

Jeg forstår din frustration, men det er desværre ikke alle brugere der ønsker nogen form for begrænsninger, hvorfor fatter jeg ikke.
Jeg har i tidens løb spurgt Kandu administrationen om flere ting og i forbindelse med en forklaring om den forsinkede modernisering blev der skrevet således:
Citat
Med det nye system vil det også være muligt at kunne give bestemte bruger ekstra roller, som gør dem i stand til at kunne stoppe dem som laver ballade, dvs. mulighed for at slette andres indlæg og i værste fald kunne blackliste en bestemt bruger.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 17:10

BjarneD - den besked kan jo misbruges - hmmmmmm !!!!!!!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-12-04 17:14

Hej BjarneD,jeg forstår udmærket godt hvorfor ikke alle vil ha Administration på Kandu,det du tilsyneladende har foreslået er jo en slags overdommere som skal sidde og hive oss andres innlæg ud,hvis de ikke er i overensstemmelse med disse overdommeres smak eller hvad du????,vil man ikke læse et tips fra en bestemt bruker er det jo enkelt at overse det ..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-12-04 17:28

Og for du ikke skal sidde min mening overhørig Bjarne, så mener jeg, at det du har viser fra kandu teamet er noget lort. Kunne du komme med dit bud på, hvem i alverden der skulle være disse bestemte overdommere herinde?! Ja jeg spørger bare!

Nu er det sådan, at du godt ved jeg mener, at især du har en tendens til gerne at vil se alle være enige med dig..Haule Maule, bliver du en del af administrationen - er jeg den første der er ude

Smart plan Bjarne!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 17:30

bjarneD, jeg læste osse noget om at de ville gi mulighed for at banne folk fra sine indlæg, men det er endnu ikke sket, ville ha stoppet svampearne ganske hurtigt.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 17:37

miritdk, hvordan kan beskeden misbruges? Ordningen kan hvis den ikke bliver håndteret fornuftigt.

Holniels, nu er det ikke mit forslag, men en oplysning fra Kandu i forbindelse med en forespørgsel om den bebudede fornyelse.

Creamygirl, din mening er uinteressant i denne forbindelse da du er en af dem der prøver at ødelægge Kandu med både din egen adfærd og din støtte til dem der vil balladen.

xyzzygy, ja det er i forbindelse med samme ændring.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-12-04 17:44

Min mening er ligeså interessant som din Bjarne Anderledes ja, og hva så?!

xyzzygy > den med at udelukke andre fra sine indlæg er heller ikke brugbar. Se bare på andre fora, der allerede praktiserer dette - det funker ikke!

Andre i dine sp.( hvor du f.eks har udelukket mig) vil STADIG kunne se mine
indlæg - og kan så kopiere dem i deres næste indlæg - og vupti blev du ikke fri
for mig alligevel

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-12-04 17:48

Det lyder som nogle spændende tiltag, nu må vi se hvor hurtigt det evt. går ?
Hvis det er ligeså langsomt som kandu-serveren til tider kan være, tja så taler vi vist om årevis !!!
Jeg vil tildels give Creamygirl en smule medhold, det bliver MEGET interessant at se hvem disse "overdommere" skal være, og ikke mindst hvem der skal udvælge dem.
Kandu er vel fra starten ment som en hjælp fra bruger til bruger om diverse emner, men så vidt jeg kan se har det for visse personers vedkommende udviklet sig til en pointjagt og også til tider en ildelugtende "svinesti" - det er blot min mening
fortsat god aften til alle Benny

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-12-04 17:54

Ok BjarneD,men den tanke at nogle få brugere skal have særrettigheder osv. bryder jeg meg ikke om,Overmynderi har aldrig ført noget godt med seg.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-04 17:59

Iøvrigt mener jeg at det er rigeligt med den overdommer vi har nu !!!

//bentjuul

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-12-04 18:06

Det kunne i givet fald måske være noget med at "tommelen ned" fra f.eks. 10 brugere mod en "næsvis" bruger kunne medføre f.eks. 1 måneds karantæne.
Jeg tror personligt et tiltag i den retning kunne højne moralen betydeligt på sitet.
Blot en tanke...... Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-12-04 18:09

Det ville jo også mere være intern "brugerkontrol" end formynderi Benny

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 18:17

ARGHHHHHH BjarneD - mindre hjerneforkølelse *GGG* - mente jo ordningen- og helt ærligt - jeg ville nødigt være dommer i den sag - LOL
Et eller andet sted så er kandu jo rimelig fornuftig - og er der nogen der sætter lidt ild i kludene så kan man jo vælge at se bort - eller tage det som en spøg - eller have mulighed for netop at kunne melde grove forteelser - men nej - det her er jo id til id - hvor meget lægger man i det ???? (bortset fra lidt sjove tråde af og til - lol )

Hmmm - er ikke sikker på at hjerne klarer mere lige nu - men vender sikkert tilbage - *GGG*

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 01-12-04 18:44

Ja bennymanden,ville være større retfærdighet da med brugerne i almindelighed som tommelvendere

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 20:37

Bennymanden du kan da ikke administrere noget selv eller....?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 01-12-04 21:04

NEJ BjarneD - heldigvis ikke. Jeg kan kun lave den samme slags som alle andre. Deltage / eller lade være ! Slette OG sætte "flueben"
men skal man svare på spørgsmålet i overskriften ??? så må det være: Nej, det kan man IKKE, men måske burde man kunne.

Så Bjarne, man ved jo aldrig

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 21:08

Godt nok bennymand, jeg syntes også der skal være plads til at have det sjovt, men ikke på bekostning af nogen der ikke har meldt sig frivilligt til den øvelse

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-12-04 20:57

Jeg kan kun give dig fulstændig ret Bjarne. Denne tråd viser med al tydelighed præcis det du er inde på http://www.kandu.dk/dk/spg/55170
...... det er desværre det der sker
mvh Benny

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 21:06

Det er let for os udenforstående at trække på smilebåndet, men jeg tvivler på at offerets humoristiske sans rækker.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-12-04 21:13

Som i ovennævnte tilfælde grænser det jo til noget sygeligt - det er for mig lidt svært at se pointen. Kan vel nærmest betegnes som en barnlig form for "gøren nar af" .... eller noget i den retning. Sådanne personer har vel mest brug for hjælp.
Hvis de da er voksne ???
Benny

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 21:20

Man kan finde specielle vaner eller karaktertræk og forvanske på alle og derfor kan alle blive målet. Derfor går jeg ind for, at man kan holde justits, men selvfølgelig med omtanke og humor. I nogle tilfælde kan lidt overbærenhed og tolerance være rimeligt, men jo det er for sygt når man rammer en der ikke engang er klar over det. Jeg kalder det også for fejghed.
Hithans var også for grov med sin joke om AJ, selv om den var sjov på sin egen platte måde. Det kunne gøres mere elegant og harmløst.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-12-04 21:24

... omkring dette emne bliver det ikke let for os at blive uenige Bjarne

jeg ønsker dig vore veje krydses utvivlsomt
Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 21:25

bennymanden
Du er da ikke i tvivl om hvorvidt det i dette tilfælde var en voksen??

Der er da ingen børn/unge der har tjek på målskemaer til herreskjorter.

Men barnligt er det da, og uacceptabelt, selv om det denne gang var på et mere uskyldigt plan end man ofte har set.

Jeg ved bare ikke om det ville være en god ide, hvis brugere skulle kunne lukke af (BjarneD's citat fra Kandu) for nogen, for det ville nok også bare kunne misbruges såfremt der var en man så sig gal på.
mvh dova

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 02-12-04 21:33

Hej dova ! ja..ja helt sikkert "en voksen" måske med for stor indtagelse af whisky ..... hvis ideen med karantæne skulle omfatte 10 brugere er muligheden for misbrug vel minimeret en del, men igen: formynderi har aldrig ført til noget godt.
Selvfølgelig skal der også være plads til sjov og skæg, men når andres profil misbruges og der gøres nar af folk uden deres vidende, så må jeg indrømme at det i højeste grad mishager mig. Men det er jo set før at voksne ikke opfører sig som sådan
iøvrigt er der da også en til dig dova mvh Benny

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-12-04 21:38

Jamen tak i lige måde

mvh dova

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 21:39

Jeg tror nu også at hvis en gruppe brugere fik kompetencen og kunne blive enige så ville der kunne laves noget der kunne stoppe de grove ting.

Helt sikkert også fra mig til alle!

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 02-12-04 22:10

Nej,ikke en gruppe,må være vanlige brugere der kan gå sammen,ikke noen ophøjede noen,den kompetance du snakker om findes helt sikkert blant os alle så er der en der skal bannes for et stykke tid må alle ku være med

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 22:21

Se dig omkring holniels. Der er alt for mange der ikke fatter når noget er for meget og som er parat til at tolerere snart hvad som helst bare det ikke går ud over dem selv

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 02-12-04 22:26

Ja BjarneD,men hvis du ser så er der også noen som ser seg sur ved en forkert bemærkning,min tro er at jo fler der kan være med jo mer retfærdigt vil ting blive

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 02-12-04 22:34

Ved du hvorfor man bruger repræsentativt demokrati i et folkestyre - du får svaret - fordi man ikke kan blive enige hvis der skal være for mange om beslutningen.

Jeg tænker meget på hvad der skete da den dæmoniske duo blev bannet. Nogle ganske få råbte enormt meget op om, at det var uretfærdigt, men heldigvis var der nogen der turde sige dem imod og så viste det sig, at de var en meget lille gruppe der var imod udelukkelsen.

Selvfølgelig skal ingen udelukkes fordi de siger noget forkert eller hidser sig op, men det må gernel være muligt at udelukke hvis intet forandrer sig efter rimelige henstillinger på baggrund af bred utilfredshed.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 02-12-04 22:41

Ja,jeg husker det men hvis man vidste at mindst foreks. 10 kanduer sku til for banne en anden,da ville det vise noget jo,men men,får se jo