/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Re:Hold fingrene væk fra SP2
Fra : moltov
Vist : 469 gange
5 point
Dato : 01-12-04 14:27

Andre der har haft problemer?

Jeg har nemlig ikke haft en disse

Accepteret svar
Fra : funkyfarz

Modtaget 15 point
Dato : 01-12-04 14:30

Jeg har aldrig haft problemer.

Der skal dertil siges at jeg ALTID downloader service packs og installere dem Manuelt. Og ikke fra Windows Update.
Windows Update er kun god til Hotfixes

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-12-04 14:33

I mit "Tip" referede jeg til min leverandør. Her er den tekst, man har udsendt:

<citat start>

Service Pack 2 til Windows XP Pro
Vi oplever i øjeblikket problemer med SP2 til Windows XP, som blev frigivet i august måned fra Microsoft. SP2 indeholder en række ændringer, der øger sikkerheden i Windows, herunder rettelser til Internet Explorer. Disse rettelser kan forårsage problemer med administrationen af Dynamicweb.

Editor ved redigering af varebeskrivelser i varekataloget
"The page cannot be displayed" især ved kopiering og flytning af sider og afsnit
Brugere af selve websitet oplever ikke problemer med SP2.

Vi arbejder på at lokalisere de ændringer der skal laves for at gøre Dynamicweb kompatibel med SP2. Indtil problemerne er løst anbefaler vi følgende, der til dels kan afhjælpe problemerne:

Tilføje URL'en til administrationen til "Trusted sites" i Internet Explorer (Tools, Internet options, Security, Trusted Sites)
Koble den indbyggede pop-up blokker fra (Tools, Internet options, Advanced, Disable pop-up blocker)

<citat slut>
/PG

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-04 14:43

Eftersom jeg bruger Win98 har jeg ikke dette 'problem' og ville derfor aldrig læse/bedømme tippet

...men det er vel en slet skjult hemmelighed at SP2 giver visse brugere og hjemmesider acessability/adgangsproblemer. Især for folk med synshandicap og dedikeret hard/software som f.eks 'oplæsere' bl.a. pga. af den pr. default installerede pop-up stopper/blocker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-12-04 15:07

Der er mange der har haft problemer med sp2 her på kandu - prøv at søg i spørgsmålene så kan du se det moltov. At der også er en del der ingen problemer har med sp2 undskylder ikke Microsoft for de problemer andre har haft. Det burde være problemløst at indstallere sp2, men virkeligheden har vist noget andet.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 01-12-04 15:17

Hej Bentjuul og andre

Jeg forsøger ikke at forsvarer MS. Jeg prøver bare, at sige, det ikke kun er problemmer med SP2. Hjemme hos os går det (7-9-13) gnidningsfrit.

Men selvfølgelig. Der er nok lige så mange forskellige PC-udstyr/software, som der er brugere til WinXp

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 01-12-04 15:20

Hvis det havde været en bilproducent, så ville vi have kunnet læse den "sidste annonce" i Statstidende og i rubrikken "Konkurs".
Hvem har nummeret på Bill Gates ? .. hvem ringer ? (det skal ikke være </MOLOKYLE>) .. og ejheller mig, for jeg har IKKE SP2

/PG

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-04 15:23

Keine problemer her!

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 01-12-04 15:31

Kun glæde over at have installeret SP2!
Det er smart at man selv kan acceptere (eller lade være) fx pop up og active x
KH Karsten

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 16:01

Skal vi ikke slå fast, at man ikke kan vurdere om det er godt eller skidt fordi nogle privatcomputere kører fejlfrit og er I forresten sikker på, at de gør det.
Der er problemer med konflikter med firewalls og jeg vil ikke sætte min lid til sp2 firewall med baggrund i de fejl softwareproducenterne frembringer. Jeg har selv set at der er problemer med brevpapir i OutlookExpress og der har da været en del der har måttet fjerne sp2 igen, men vi ved selvfølgelig ikke om der har været fejl i forvejen.
Hvis man ikke kan tåle nedbrud kan man sagtens nøjes med de øvrige sikkerhedsopdateringer og vente med sp2.
Den er sikkert både dårlig og god alt efter hvad den skal fungere sammen med og hvem der sidder bag tasterne

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 01-12-04 16:01

Det virker fin hos mig.Jeg har kun nogle standard ting,2 X net bank på en std. forbindelse til TDC !! Jeg for "bredebånd" snart,jeg venter spændt da jeg kommer til at surf meget da forbindelse er åben hele tiden!!

hilsen Colin

Kommentar
Fra : otto65

Dato : 01-12-04 16:02

Jamen min erfaring med SP2 har kun været gode, ligger bag en router, har ikke haft nogen form for udslag på min firewall siden jeg har installeret SP2. Før havde jeg flere hundrede der på den enen eller anden måde prøvede at scanne/hacke mine porte, det er pist væk nu...?

Otto65

Kommentar
Fra : Moeltov

Dato : 01-12-04 16:02

Hej Bjarne

Jeg har dog slået sp2 firewall fra, da jeg benytter mig af Norton

Moeltov

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 16:18

Det er nok en klog beslutning Moeltov.
Jeg er ikke imod at man installerer sp2, hvilket jeg da også har gjort på min "legemaskine" (jeg anvender W2K på min primære PC), men jeg vil bare advare mod at drage forhastede slutninger ud fra egne og nogle få bekendtes erfaringer.
Bortset fra det skeptiske så er der fine forbedringer i den opdatering, som jeg har lagt ind på flere maskiner både via Windows update og via en administrator download.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-12-04 16:28

Jeg har kørt med SP2 i et par måneder efterhånden, og jeg har kun positive erfaringer med det.
Computeren er blevet hurtigere - og især opstarten går som lyn og torden.

Men iflg. Mirosoft kan det give problemer at installere SP2, hvis man har spyware og lign. slam på computeren,
og det er der jo nok mange, der ikke lige har været opmærksomme på.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 16:45

Jeg har også kun positive ting at sige omkring SP2. Kanon firewall og pop up blokker. Nu bruger jeg kun min google toolbar til at søge

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 17:49

jeg har ikke nogle problemer mes sp2 men den har hellerikke gjordn noget godt, bare en firewall som jeg ikke bruger og så en pop up blocker som virker ok, men som man kan få ved at henter IE sp2 bare, og derved spare tid.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 17:50

ingen problemer her - men har fravalgt deres firewall.

BjarneD omtaler problemer med outlook express - jojo - men de er til at finde ud af så det løste sig hurtigt

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 19:27

xyzzygy og miritdk - Hvorfor bruger i ikke firewallen? Det er da det bedste microsoft har lavet

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 19:35

ostemand, den er slet ikke brugervenlig nok når man gerne vil styre hvad og hvornår.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 19:43

Næh, men god nok til at dække det basale... Jeg bruger den samt en hardware firewall... Og har ALDRIG haft problemer... Skulle de komme igennem hardware firewallen, stopper xp dem som regel... Den er dælme effektiv

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 19:50

De kommer forhåbentlig ikke ind gennem router firewall'en hvis du ikke har lukket op.
Problemet ligger mere i, at det kan være besværligt at opsætte lokale netværk, der strækker sig ud over stuen derhjemme. En af din personal firewall's vigtigste opgaver er, at sikre at skidt du selv har hentet får lov til at kontakte noget udenfor, som kunne blive lukket ind af en lille uskyldig fil, der måske var hægtet på noget du gerne ville have og derfor skal den jo gerne være så tæt som muligt uden at lukke af for et LAN.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 19:55

Tjah... men nu kører jeg ikke LAN herhjemme, men sidder derimod på et bolignet LAN. DERFOR har jeg brug for winxp firewall...

Og hvem sagde noget om router firewall... Har en hardware firewall siddende... Og efter den sidder bolignettet... Så jeg har altså INGEN router!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 19:58

jeg har ikke så meget tiltro til microsoft at jeg vil lade dem beskytte min pc, det klarer zonealarm PRO udmærket.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 20:27

oste... det er da ligemeget om den er indbygget i router eller er selvstændig, begge dele er hardwarefirewall og jeg har aldig hørt om sådan en uden router, som jo udmærket kan være uden switch.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 20:43

Altså, lad os lige slå fast at der er kæmpe forskel på firewall og router. Og den såkaldte slags NAT firewall, som er at finde i routere.

Det jeg har er sådan set det samme som et program, bare i hardware. Jeg har en indgang og en udgang, og det er det! og styrer den via web interface, men den router ikke videre til nogen andre porte, og det er ikke muligt at koble flere direkte til den, ergo er det IKKE en router!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 20:51

OK ostemand du ved åbenbart ikke, at en router kan være udrustet som du beskriver idet de andre porte er indbygget switch og det er ikke alle routere der "kun" har NAT. Mange har både og.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-04 20:55

Dj-arne-B & madosten = 'NØRDER' !!!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 20:56

Jo det ved jeg godt, mine forældre har selv sådan en, så det ved jeg udemærket godt.

Men NAT firewalls er jo at finde i routere, og nu til dags har de fleste også en rigtig firewall inkluderet. Det er simpelthen denne firewall som jeg har. Den kan kun en simpel ting; holde ubudne gæster ude. Og DET er den god til!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 21:05

Så er vi jo slet ikke uenige ostemand, men hvorfor skulle vi også være det.

Molo, mr. overnørd en skam der ikke er nogen der har lavet lidt html uden W3C så du kunne arne synderen.

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-12-04 21:08

Nej, det er det jeg mener BjarneD

Og mole... Tys du bare med det der... Jeg har hørt dig når du folder dig ud!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 21:10

Nemli' ostemand Molo er bare alt for arnet!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-12-04 21:10

Inde på Spywarefri fandt jeg dette link til en helt tredie side:
http://www.mobildebat.dk/showthread.php?t=29432&highlight=SP2

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-04 21:32

Fra : BjarneD Dato : 01-12-04 21:10

Dén sved !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ...av for den

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 02-12-04 08:31

Tak for svaret funkyfarz.

Kommentar
Fra : funkyfarz

Dato : 02-12-04 10:07

NOP !