/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dobbeltbilleder mm efter opgrad. t. SP2
Fra : nyfigen
Vist : 706 gange
200 point
Dato : 01-12-04 09:59

Jeg havde XP SP1 og opgradere til SP2.
Da jeg genstartede PC'en var skærmbilledet fra BIOS og "ventebilledet" på Windows OK, men da vindows startede var der 3 flimrende billeder ved siden af hinanden horisontalt - hver af de 3 billeder forekom endvidere at være et dobbeltbillede med lille horisontal afstand. Jeg prøvede at starte PC'en et par gange med samme resultat.
Jeg har en anden gammel PC og så skiftede jeg grafikkortet ud med kortet fra den anden PC. Nu startede Windows fint op med et billede i 600 x 480. Da jeg skiftede op næste gang var billedet også fint, men i 800 x 600 (som billedet var før jeg opgraderede til SP2).
Tredje gang jeg startede op flimrede billedet som første gang. Jeg skiftede så til det oprindelige grafikkort: resultat: flimmer:
Så skiftede jeg tilbage til kortet fra den anden gamle PC: resultat: flimmer.

Skærmen er en såkaldt 15" skærm med et billede på 13,8" og den er 10 år eller mere gammel.

Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : acronym

Dato : 01-12-04 10:32

Prøv at reducerer farvedybden fra 32 bit til 16 bit - eller laverer

Mvh

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 01-12-04 10:59

Du kan også afinstall SP2 og tage brugerdefineret opdatering og så holde dig til sikkerheds opdateringerne

Accepteret svar
Fra : Guild

Modtaget 200 point
Dato : 01-12-04 12:14

Endnu et godt eksempel på at SP2 er fyldt med bugs (fejl). Godt råd: Hold fingrene langt væk fra SP2 !!!!!!!!!!!!!!!
/PG

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 01-12-04 13:32

Tak for svaret Guild.
JA, jeg skulle have lyttet til mine bange anelser og aldrig være hoppet på den galej.
Mange hilsener
nyfigen