/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Trafik på min hjemmeside?
Fra : Jimmyboy
Vist : 681 gange
100 point
Dato : 30-11-04 23:51

Hvardan gør jeg hvis jeg gerne vil se hvem der besøger min hjemmeside?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 00:03

får en chart. www.chart.dk

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-04 00:05

Denne er god: http://www.zipstat.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 00:07

ØHHH chart viser da ikke hvem der har besøgt hp`en vel ??????????? Men hvor mange besøgende - er ikke sikker men der kommer nok en der ved bedre

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-12-04 00:10

Hvis du mener om du kan finde navn adresse o.s.v. på dem der kigger på din side, så kan det ikke lade sig gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 00:11

jeg mener at chart pro osse viser hvor folk kommer fra, før din side og deres ip.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 00:12

ps.... mig bekendt så må man ikke lure på det - såååååååååhhhh ??????? Hvad vil du vide det for jimmyboy ????????

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 00:12

ellers er der vist noget på www.eplugs.net

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 00:15

Kender I ikke zipstat?

Kommentar
Fra : Jimmyboy

Dato : 01-12-04 00:15

Jeg har en ven som har et it firma. Han fortæller mig ofte at der er nogle fra usa, og nogle fra indien der besøger hans side osv.
Så det må ku lade sig gøre.
Det er bare af nysgerrighed.
Jeg kan selvfølgelig ringe til min ven og spørge tænker i så. Men hans "program" han bruger koster en del knaster, og det vil jeg ikke give penge for.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 00:17

jo BjarneD - og den er en sladderhank *GGG* - spørsmålet er så om det er helt legalt ???????????

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 00:18

Jimmyboy har du ikke læst hvad der står om zipstat?
Hvad er ZIP Stat?
ZIP Stat er en såkaldt hjemmeside-statistik, en tæller der kan lidt mere. Du sætter et stykke usynlig kode ind på din hjemmeside og så bliver der registrert en masse ting om folk der besøger din hjemmeside. Det er fx. hvor de kom fra, hvornår de kom mm. Se hvad ZIP Stat kan.
ZIP Stat er gratis, let at bruge for alle, på dansk og helt reklamefri.
http://www.zipstat.dk/hjaelp.shtml#detkanzipstat

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 00:19

mirit, det er legalt og er en gratisudgave af det der efterlyses.
Jeg bruger den ikke selv fordi jeg har samme oplysninger via min webhost.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 00:24

BjarneD er du så sikker at jeg kan starte et væddemål ???????

Kender den udemærket - har glemt at logge ind som migselv efter den forandrede format - men fik også at vide at det var lige så galt som at hacke sig ind hos nogen og krænkede privatlivets fred.

Undskyld jimmyboy at jeg lige bruger din tråd

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 01-12-04 00:30

hvorfor ikke gå ind på zipstat som BjarneD skriver!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 00:30

Mit kendskab til jura er så godt, at jeg ved, at man aldrig skal være HELT sikker, men jeg kan simpelthen ikke forestille mig at zipstat skulle være ulovlig. Det er jo bare cookies man anvender ganske som de store Internetportaler.
Hvis du går ind på tv2.dk kan de også trække oplysninger til markedsføring og statistik og uden cookies bliver det lidt tamt.
Der kan for øvrigt kun trækkes de oplysninger som man ved hjælp af et lille script kan lægge på sin hjemmeside så de besøgende kan se hvilken browser de selv anvender, opløsning ip adresse og så videre, intet privat eller ulovligt der.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmyboy

Dato : 01-12-04 00:34

Tak for svaret BjarneD. Genialt..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-12-04 00:37

ja ok BjarneD - sådan opfatter jeg det også - men som sagt - man kan aldrig være HELT sikker *GGG*