/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Else Marie Thurum
Fra : agerlund
Vist : 719 gange
300 point
Dato : 30-11-04 22:26

Jeg søger Else Marie Thurum født 28-1-1801 København men hvor ?
Hun får fattighjælp allerede 1805 fra København. Hendes forældre er Sømand Niels Thurum og tjenestepige Marie Elisabeth Pedersdatter Ved hendes konfirmation 1817 er begge forældre døde.
Hun fik en søn med Morten Christian Fokhausen i 1826. Og en datter i 1834 med Anders Bertelsen Frank. I 1842 blev hun gift i Hørsholm med Christian Peder Højlund.
Ifølge Københavns skiftekommisionsbøger skulle hun dø 15-11-1873 som lem på Frelser arbejderhus. Men hvor bliver hun begravet ?
Hvor stammer navnet Thurum fra ?
Håber at der er nogle der kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-12-04 18:31

Fra FS. og DDA.har du tjekket kirkebøgerne on-line fra frederiksborg, Lynge-Kronborg det er måske en mulighed, derudover hvis data fra FS.stemmer er de ikke før i 1842 udfra Folketællingen 1840 er Marie Thurum ugift.

Senta

ELSE MARIE THURUM
Female Family
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:

Burial:
Marriages:
Spouse: CHRISTIAN PETER HAYLUND Family
Marriage: 04 MAY 1842 Horsholm, Frederiksborg, Denmark

Samtlige personer i husstanden
frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Hirschholm, , -, 19, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Marie Thurum, 38, Ugift, , ved Arbeide,
Carl Eshhausen, 13, Ugift, , hendes Børn,
Wilhelmine Frank, 5, Ugift, , hendes Børn,
Charlotte Haglund, 2, Ugift, , hendes Børn,

Husband
HAGLUNDPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Wife
ELSE MARIE THURUMPedigree
Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. CHARLOTTE AMALIE HAGLUNDPedigree
Female

Birth:
Christening: 07 OCT 1838 Horsholm, Frederiksborg, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 01-12-04 19:28

Hej Senta.
Endnu engang mange tak.

Den tanke har jeg ikke haft, at hun kunne være fra Hørsholm. For fkt. 1840 havde jeg ikke fundet.
Grete

Annuller spørgsmålet
Fra : agerlund

Dato : 13-12-06 22:08

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål