/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Brænde DVD
Fra : gangster50
Vist : 432 gange
455 point
Dato : 30-11-04 21:37

Hej, jeg er helt ny til det her med at brænde DVD'er ..

Jeg har en 700mb film fil (*.avi) og jeg vil gerne have den brændt over til en DVD cd.
Jeg har DVD Brænder (+-) og jeg har DVD brændbare cd'er.
Jeg har Nero Burning Rom SE.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-11-04 21:47

Hvorfor på en dvd? Du kan brænde den som VCD

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 30-11-04 21:47

Så åbner du bare nero og vælger brænd en dvd så siger den hvad for en fil så finder du den på drevet og sætter den ind i skemaet ved evt. at trække den over så sku resten gå af sig selv
Mvh Sune

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-11-04 21:51

Altså så virker det hele, når jeg afspiller den på min DVD afspiller?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-11-04 21:55

Ja,både det ene og det andet

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 21:56

Prøv følgende
1. øverst i venstre, er en knap der hedder "DVD" - tryk på denne.
2. Vælg knappen der hedder "Data"
3. Vælg knappen der hedder "lav data-disk"
4. nu kommer et vindue frem, hvor du kan vælge en fil. Tryk "tilføj"
5. Vælg nu den fil du ønsker at brænde over på DVD-Rom

Er programmen engelsk-sproget, vil navnene på knapperne selvfølgelig ikke være danske.
MVH.
Thomas

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 21:57

dog skal der påpeges at ikke alle filer kan afspilles på en DVD-afspiller.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-11-04 21:59

Tror du *.avi kan? Mener også at filmen er DivX/XviD

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 22:03

nogle afspillere kan godt afspille DivX, men er ikke 100% sikker på at alle kan.
Du kan godt afspille almindelige CD'er fra din DVD-afspiller, dvs. du behøver ikke brænde dét ud på en DVD-Rom...

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-11-04 22:08

Hvorfor behøver jeg ikke det? jeg mener, den fylder jo 700mb og hver gang jeg ligger den i, siger den at den fylder massere

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 22:12

Er du sikker på at dine CD'er ikke er på 650 mb.? Ellers kan du få CD'er helt op til 800 mb.

Men selvfølgelig du kan selvfølgelig også skrive filen up på en DVD-Rom, som du selv er inde på... - jeg personligt ville ikke "spilde" en DVD skive på 700 mb.

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-11-04 22:18

Jeg har 100x700mb CD'er
Og 50x4.7GB CD'er

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 22:23

jamen så burde det kunne lade sig gøre... Dog kan jeg ikke forklare hvorfor den ikke vil acceptere dine cd'er??

Men spørgsmålet er vel, om din afspiller kan afspille DivX - hvis ikke, kan det vel ikke betale sig... Har du ikke en gammel cd med en divX fil, som du kan afprøve afspilleren med?

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 30-11-04 22:25

nej det har jeg ikke.. men jeg må bare prøve nogle programmer jeg har fået tilbudt, NeroVision skulle kunne gøre det uden noget andet en bare drag&drop metoden.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-11-04 22:26

Converter den til VCD i Nero

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 22:28

ja det kunne han olepost, men ville filen så ikke komme til at fylde en hel del mere?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-11-04 22:28

Selve filen er på 700 mb ,men der skal også være et LEAD IN -og et LEAD OUT spor .,derfor melder den ikke plads

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 30-11-04 22:30

han kunne vel lave en "overburn" på cd'en, men jeg er ikke sikker på at dette ville være nok..

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 30-11-04 22:30

Jeg erindrer det ikke men man kan da prøve,det er da hurtigere end at

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 30-11-04 22:51

det er ikke så svært, du kan bruge denne guide...
http://www.dvd-guides.com/content/view/73/59/

Kommentar
Fra : Taus

Dato : 30-11-04 22:53

du kan også bruge Diko, det er freeware :)
http://www.dvd-guides.com/content/view/24/59/

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 08-12-04 01:51

Hvis du ønsker at brænde avi filen på en normal 700Mb cd kan du prøve dette tirx vælg ingen multi session og brænd skiven i DAO (Disc At Once) Det skulle gerne give dig mulighed for at presse optil ca. 730 Windows MB ned på en 700MB cd grunden for at jeg skriver WinMB er at Nero og Windows regner MB ud på hver deres måde...

Hvis du derimod gerne vil have avi filen som en dvd fim/fil kan du købe Nero's Mpeg2 plugin og lade Nero konvatere avi'en til mpeg - eller bruge den gratis metode http://www.virtualdub.org/download programmet give bla. mulighed for at konvatere til mpeg, samt andre formater.

Der efter kan du brænde mpeg filen som den er på en dvd skive og afspille den på de fleste dvd afspillere...
Hvis du vil lave/gøre lidt mere udaf det kan du på http://www.pegasys-inc.com/ hente TMPGEnc DVD Author den giver dig mulighed for at lave en simpel dvd med menu(er) og kapitler, den kan prøves gratis i 30 dage for herefetr at skulle registereres eller afinstalleres.

Jeg har selv lavet en del dvd film med TMPGEnc DVD Author, ud fra både avi (konvateret til mpeg med virtualdub) samt fra film som jeg har optaget med mit tv kort...

Kommentar
Fra : lagune

Dato : 24-09-05 14:14

jeg søger en nero version 9 er den et sted på nettet ? jeg har haft den , men fik virus så det hele forsvandt. Den er alt for dyr at købe *ss* kan nogen hjælpe mig , hvor jeg kan dovnloade den ?
min email er tornado@c.dk
Tak. sonia

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 24-09-05 16:33

@lagune
sansynlighedden for at du kan skaffe en nero 9 på nettet = ca. 0
efter som de mig meget bestemt kun er nået til ver 6.6. et eller andet. Men med ver. 7.0 lige på trapperne...

Men du kan hentre den nyeste ver. af nero på http://www.ahead.de

/Rex

Kommentar
Fra : lagune

Dato : 28-09-05 10:19

Jeg er et drys *ggg* jeg var derinde , men kan ikke oversætte og forstå det hele.
er der en mulighed at det kan oversættes derinde til enten dansk eller tysk ?
Tak for jeres venlighed.
lagune.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 28-09-05 19:28

@lagune

Du kan hente en dansk sprog pakke til nero, på nero's hjemmeside