/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Kyllingefarm og kalkunfarm...
Fra : Chrillemand
Vist : 1783 gange
22 point
Dato : 30-11-04 21:00

Bliver kyllinger på en kyllingefarm og kalkuner på kalkunfarm behandlet på samme måde med hensyn til kunstig mad, og ingen sollys osv.?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 21:05

jeg har nu ikke hørt om kalkunfarme, de er jo store fugle, men det skal jeg ikke sige noget om, men det gør de sikkert.

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 32 point
Dato : 30-11-04 21:07

JA. Den eneste virkeligt interessante forskel imellem kyllinger og kalkuner, er at Kromosom-mønstret hos kalkuner er væsentligt anderledes end hos kyllinger. Hos Kalkuner, som hos de fleste andre dyr ER jomfrufødsel faktisk muligt. Hos de fleste andre dyr, bliver resultatet ALTID hunkøn. Hos kalkuner bliver det altid HANKØN.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-11-04 21:11

For nogle år siden sendte DR1 en udsendelse med en nu hedengangen journalist, der stod foran en sådan kalkunfarm. Hver gang han hævede stemmen, gjorde Kalkunerne det også. Kandu ikke huske det Siggy? Så er du nok for ung. Han hed i øvrigt Flemming Madsen. Og var skide go'?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 21:12

hey arne, har du set at jeg er blevet kandu smily designer. den er ikke helt færdig, men her er en AFK smily v.0.9
www.thecoffeemafia.tk
sorry chrillemand, for misbrug af din tråd. og hvad fanden mener du arne, det er da vist kun vandrende pinde der kan der der trick. kan du?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 21:13

og arne. du er endnu ikke kommet ind på kalkuners levevilkår i disse farme.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 21:14

arne.jacobsen.... ??????????? der er så sikkert mange der lige vil vide hvordan æggene så bliver befrugtet - for jomfrufødsel ????? (stakkels maria - hendes josef har da fået fjer på hvad ? )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 21:25

vrøvlehoved arne ............ - og ja flemming madsen er borte - ved du mere om ham ???? SKÅL !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-11-04 21:26

Kære Siggy og Merit.

Nu er dette jo ikke en tråd i hvilken jeg skal undervise jer i Jomfrufødsel (Parthenogenese) i naturens verden. Vil I vide mere om dette emne, så stil MIG et spørgsmål i kategorien Biologi, eller søg på internettet efter det Latinske navn for fænomenet. (Som angivet ovenfor). Der er masser af eksempler.

Siggy

Jo jeg er så. Jeg har sagt at de er ens.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 21:27

vist er da kalkunfarme i dk - men vilkårene - tjah - søg og find ud af det - de fleste hører vel ind under kategorien dyremishandel mon ikke ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 21:28

arne.......... det var dig selv der startede - så kast ikke med glashus når du selv er sten ;.P

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-11-04 21:40

Chrillemand

Du kan læse om kalkunfarme på denne side

http://www.jordtilbord.dk/article.asp?id=95

der står noget om foderet, samt at de "opbevares" i haller.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-11-04 21:42

merit

Nu skal du altså holde op med at kalde mig et vrøvlehovede. Vil du vædde en hund på en slæde om at jeg har ret?
Jomfrufødsel er endda meget almindeligt i naturens verden.

Hvis du vil vide mere om det, og hvilke arter der praktiserer det, så se f.eks. Bladlus, Daphnier og visse firben.

I Rusland er der fundet firben, KUN af hunkøn. Disse er undersøgt og gemt i laboratorier i årevis, og de bliver ved med at få afkom.

At DU Merit ikke sad inde med denne viden, er helt forståeligt. Det vil helt sikkert også undre mange andre mennesker.

Men hvis du læser min profil (Jeg har én), vil du også vide at netop jeg, skulle vide sådant noget, og kunne fortælle om det.

Jeg har i øvrigt holdt foredrag, hvor jeg beviste at:

1: Hvis Maria var jomfru, så må vi til at indse at Jesus var en Kvinde.
2: Hvis man tror at Jesus var en mand, så var Maria ikke jomfru.

I øvrigt indeholdt mine foredrag meget mere end disse 2 konklusioner.

Men disse burde være nok til Siggy og dig. Hygge AJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 21:42

xyz... jo arne har faktisk svaret kort og godt - lol - læs igen. At vi så skal trættes med efterfølgende - tjah - jeg burde vel have ladet være med at reagere - *GGG*

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 21:44

hallå! 1 kalkun fYLDER 1 kvm, hvordanhar de 10-12 på den plads :S i lag?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 21:47

og dermed tilbage til hønen og ægget *GGG*

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-11-04 21:55

mirit

Hvem er det lige der "trættes"? Trættes er et gammelt dansk ord der betyder skændes! Jeg har ikke skændtes med hverken Siggy eller dig. Det er jer det "trættes med mig", fordi I ikke tror på min forklaring om Jomfrufødsel i naturens verden. Du skal ikke lade være med at reagere mirit, du skal blot lære at sige undskyld, når du har kvajet dig.

Kærlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 22:04

arne, jeg oplever tit jomfrufødsel, men det er kun mine vandrene pinde, dine "røde" firben er sikkert osse gode nok, men det er altså kun nogle få arter der gør det, og derved er det ikke almindeligt. hvis det var køer, hunde og katte der gjorde det ville det være almindeligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 22:08

arne - ok så tækkes med da - tastaturvirus *G* Men for hulen - fugle føder ikke - de lægger æg -(hvis det vel og mærke er hunner) - så jomfrufødsel ?????? HMMMMMMM

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-11-04 22:34

Siggy

Når jeg bruger ordet almindeligt, er det ikke set ud fra et menneskeligt synspunkt. Som Køer - Hunde - Katte o.s.v,

Når jeg bruger ordet almindeligt, er det set ud fra et biologiskt synspunkt. Og du skal ikke komme og påstå at jeg ikke har ret. Der produceres mere afkom, som resultat at parthenogenese i timen end samtlige pattedyr producerer om året. JEG ved det. Og du skal ikke vædde med mig, ven. For så taber du. Du ka' altid gi' en pils hvis vi mødes.

Og lad så være med at spille KongSmart indenfor mit fag.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 22:39

jamen du er biologi guden arne, nu er der 3 guder, du biologi, molokyle smalltalk, ram2 ???

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-12-04 01:30

xyzzygy, du er en hedning. 1. Bud Du må ikke have andre guder
Det er jo ikke guder, det er nørder!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-12-04 05:39

Hej Chrillemand

Det rigtige svar kom jeg med allerede Dato : 30-11-04 21:07. Det var JA.

At vi andre så senere har brugt din tråd til diverse debatter, må du meget undskylde, men sådan kan vi også være ind i mellem. Vi har også prøvet at uddybe svaret lidt. Håber at du har fået svar på dit spørgsmål. Hilsen Arne.

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 01-12-04 15:13

Tak for svaret arne.jakobsen. Det er da en lille hyggelig samtale i har gang i der...!
Men er der en der kan fortælle mig hvor jeg kan finde noget om velfærd for svin og grise evt køer?

Tak for din lille jumfrutingfødsel, og tak til Ans for det brugbare link!

nA

Kommentar
Fra : BjarneD