/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sikkerhedsinstilling i IE 5.x
Fra : bo_helle
Vist : 725 gange
50 point
Dato : 07-08-02 13:43

Jeg kan ikke få hjemmesider som Told-skat's tast selv, kreditforeningernes låneomlægning mv. til at fungere. Jeg får blot en fejl side, der siger at siden ikke kan læses etc. Jeg tror, det har noget med sikre sider at gøre, og nederste del af fejlsiden viser nogenlunde følgende:
"Hvis du prøver at nå et sikkert Websted, skal du sørge for, at dine
sikkerhedsindstillinger understøtter det. Klik på menuen Funktioner,
og klik derefter på Internetindstillinger. Rul ned til sektionen
Sikkerhed under fanen Avanceret, og kontroller indstillingerne for SSL
2.0, SSL 3.0, TLS 1.0 og PCT 1.0. "
Jeg har forsøgt at slå alle til, og gendanne IE standardindstilling, men det hjælper ikke.

Jeg bruger Win 98 og IE 5.x

Endvidere er jeg i tvivl om, hvordan certifikater virker - kan de have indflydelse på ovenstående ? Hvor kan jeg få information herom (som ikke er langhåret) ?

Håber, der er en der kan svare

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-02 14:48

Told & Skat oplyser om de har problemer med IE5, se: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=150371

Hvad med at bruge / opgradere til IE6?

Skriv lige det link du har problemer med!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-08-02 15:16

Hej Bjarne,

det er åbenbart ikke kun IE 5, der har en fejl... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q233479&LNG=ENG&SA=ALLKB&FR=0

jeg mener der er en opdatering ude på Microsoft update, til at få ordnet det med Rod-certificering... men ellers ka' det muligvis også ha' noget at gøre med Java Script, idet Told og Skat bruger Java script...

til Bo Helle,

eh... hvorfor har du stillet det samme spørgsmål 2 gange?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-08-02 15:29

Hej Strarup!

OK - Hvis man læste det link jeg henviste til, og så klikkede på det link i artiklen ( Fejl i Internet Explorer 5.), så kom / kommer det link frem du henviser til, så vi er enige om, at der er fejl flere steder.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : als

Dato : 07-08-02 15:58

Du skal i hvert fald have et flueben i SSL 2.0 og SSL 3.0 og også Fortezza hvis du har den.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-08-02 15:59

Hej Bjarne,

Yup...

har også selv fundet frem til det link via Told og Skat, Bo Helle har åbenbart lavet det samme spørgsmål 2 steder...

det var heller ikke for at kritisere eller træde på dig, at jeg skrev det... jeg mener bare at det muligvis også ka' løses ved at opdatere med den opdatering Microsoft er kommet med mht. Rod Certificering... så burde det også virke i IE 5 mener jeg...

IE 6 vil sandsynligvis også få det svært uden denne opdatering... men jeg er ikke sikker da jeg har allerede har opdateret med denne opdatering, og jeg havde ingen problemer at bruge Tast SSL testen... derfor ved jeg heller ikke om den vil virke uden opdateringen i IE 6... men jeg har selv haft lidt problemer med SSL før jeg opdatere Rod Certificeringen fra Microsoft...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-08-02 16:11

Hej Strarup!

OK - det er jeg med på; men jeg mener, at det må være op til spørgsmålsstilleren, at stille supplerende spørgsmål, når man har prøvet det, som vi anbefaler!

Jeg synes generet, at du giver nogle gode svar og konkrete løsningsmuligheder; men efter min smag, giver du tit for mange og lange løsningsmuligheder på en gang.

Som du og nok mange andre har oplevet, så gider / orker jeg ikke at debattere hver gang man prøver at hjælpe lidt.

Vi har alle vores egen udtryksmåde, og det bør man respektere.

Mvh
Bjarne H

Godkendelse af svar
Fra : bo_helle

Dato : 07-08-02 22:16

Hej Bjarne og Strarup
I skal begge have tak for hjælpen - jeg har opgraderet til IE 6, og kørt update af certifikater som foreslået, og minsandten om ikke det virkede.. flot !

Poínt går til Bjarne, idet det var dig, der svarede først, og I tilsyneladende var enige om løsningen trods forskellig fremgangsmåde.

Mvh Bo