/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
hvilke g-force kort?
Fra : smut
Vist : 438 gange
200 point
Dato : 30-11-04 19:43

jeg har kig på dette kort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=97645 men jeg vil gerne lige høre andres mening eller evt andre muligheder

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 19:48

det er udmærket, men jeg ville hellere ha et ATI radeon X800 PRO

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-11-04 19:55

Jeg er meget glad for GeForce kort, men hvis du gerne vil spille skal du gøre som xyzzygy skriver.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 19:58

f.eks, er valves source motor skrevet til ATI hvilket betyder et det store hit Half-life 2 vil yde bedre.

Kommentar
Fra : smut

Dato : 30-11-04 20:20

jeg kender godt x800 serien og derfor gider jeg heller ikke de driverproblemer de har jeg har dog aldrig haft nogen da jeg altid har haft g-force kort

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 20:22

har du hørt om driver updates? ATI owner geforce

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 01:24

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=115532
Et par hunde mere og så får du dette kort!

ATI? Tja! Sålænge de ikke har fået løst problemet med deres elendige drivere, så nej! Men vi kan alle være glade over at der er konkurence på grafikkortfeltet! Ellers skulle vi have den meget tunge tegnebog frem!

Desværre ser det anderledes ud på CPU markedet efter at AMD har fået det forspring de har med deres 64 bit processor!

Så istedet for at flame den ene eller anden producent, burde vi alle være glade når topmærkerne ligger så tæt på hinanden! Og skulle vælge ATI ud fra spillet HL2 ville da være tåbeligt! Så kunne man lige så sige at man skulle vælge Nvidia hvis man kan lide Doom3!

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 01:29

flot kort tedd, men hl2 har jo været ventet siden 98, og d3 sux, samme hjernelamme gameplay, det er et arcadespil uden en historie.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-12-04 01:35

Nu er det jo ikke game vi snakker om!! HL2 kan da sagtens spilles på et 6800 GT forøvrigt! Jeg kan da spille det i høj opløsning på mit nvidia 5900 XT

Kommentar
Fra : zmq

Dato : 01-12-04 09:46

hey smut
gforce er et genialt kort men når du køber gforce så skal du altid købe det fra pointofview det er absolut de bedste til gforce jeg køre med gforce pointofview 5900fx med en extre køler på og det har jeg overglock 13% og der køre det helt stabilt hvis man tager dets store bror 5900 XT (prim. foreskel 5900 XT har 256 ram/5900fx har 128 ps. kan ikke mærkes hehe kun på prisen :) )
så jeg sys ikke det kan betale sig at købe det du har set på... det er folt men dens op setning svare ikke til dens navn gamer Edition hehe

...mit rød til dig ville være og købe et pointofview gforce 5900fx eller hvis du har pengene til at det klart betale sig at købe NVidia GeForce 6800 GT pris 3.245 kr.
men held og lykke med købet :)

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 02-12-04 13:04

prøv at kikke på denne sammenligning #smut
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/04/11/07/3704247
og til bjarneD det er meget muligt du syntes det men graferne på ovenstående link viser noget andet det eneste spil x800pro kan følge 6800gt er i HL2
#zmq jeg tror du roder lidt rundt i det jeg er enig med dig i at fx5900xt kortet er et glimrene kort men det kan simpelhen ikke betale sig at købe det længere,6800LE og 6800(non ultra) er for tæt på i pris og de yder mellem 50-70% mere
det du roder lidt rundt er betegnelserne på kortene
FX5900XT er med 128mb ddr ram der kører 256bit foreks.det her
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=71959
FX5900 er sådan en fyr her
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38636
det kører stadig med 128mb ddr ram men core og ram hastigheden er større end 5900XT
FX5900 ultra
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38637
nu er vi oppe i 256mb ddr ram+ større core og ramhastighed,men prøv lige at kikke på PRISEN
så findes top modelen
FX5950ultra
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=78193
læg mærke til her at prisen er lavere end hos 5900ultra
det jeg vil frem til er at der er ikke noget kort der hedder 5900FX
FX er betegnelsen for en hel serie kort.
og JO det kan nemt betale sig at købe det kort han har kik på
netop 6800GT kortet er faktisk det kort på markedet der har den bedste ydelse til prisen