/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Adreser i Accesss
Fra : t2o_acid
Vist : 442 gange
220 point
Dato : 30-11-04 16:55

Mit spørgsmål er nok ikke så svært at svarer på, men jeg stiller det alligevel.

Jeg har fået en opgave i skolen om at lave en database i Access som indeholder, navn, addresse, post nr, by, tlf. nr samt køn på alle fra min klasse. Man skal kunne søge på alle oplysninger om personen.

Som sagt nok ret nemt, men jeg har ikke rigtig nogen arfaring med Access, så mon ikke jeg kan få lidt hjælp af de kloge hoveder her inde.

MvH
T2O-Acid

Kommentar
Fra : hbirk

Dato : 30-11-04 17:23

Det er en længere procces, som vil være for lang at besvare her, synes jeg. Du skal lære at bygge det op fra grunden, og det tager sin tid, for du skal have forklaringer undervejs. Har du ikke fået noget vejledning på tryk?

m.v.h.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 30-11-04 19:29

Jeg vil anbefale dig at købe hæftet ACCES 2000 Kursushæfte.. Det er fra forlaget IDG
Har ISBN: 87-7843-374-6

Det kan købes i kiosker, EDB-butikker og hos boghandlere. Hvis du anskaffer dette hæfte og bruger det, er du godt hjulpet.

Kom nu i gang, og god fornøjelse

Frank

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-11-04 19:33

navnetabel (med plads til mellemnavne)
efternavnetabel
adressetabel
postnummertabel (med bynavn)
telefonnummertabel (må ikke være primær nøgle for der kan jo være tvillinger i klassen)
køn kan være afkrydsning eller 0 - 1
Når du har lavet en formular kan der søges med kikkerten.

Som hbirk siger.................access er ikke bare lige.

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 30-11-04 20:46

t2o_acid>
Hvilken skole går du på?

Kommentar
Fra : t2o_acid

Dato : 30-11-04 22:10

ting27>
Jeg går på HHX.

Jeg troede ikke at det var så svært at lave, men det ser det ud til at det er !

Kommentar
Fra : ting27

Dato : 30-11-04 22:30

t2o_acid> Nå ok. Ser du. Mit hold er lige begyndt på Access, så jeg ville lige tjekke dig :)
Koder du i SQL? Hvis man kan SQL skulle Access ikke være det store problem, men som sagt er jeg lige begyndt og er derfor temmeligt ringe til det.

Accepteret svar
Fra : engis

Modtaget 220 point
Dato : 01-12-04 20:47

Brug guiden til at oprette en database og vælg de felter, du har brug.
Vælg Privat og vælg de felter du har brug for under Adresser + kategori under Kategorier til KØN.
Du kan ændre feltnavnet inden du udfører valget.
Lave derefter en forespørgsel opå de felter du vil søge på.

Kommentar
Fra : engis

Dato : 01-12-04 20:48

Brug guiden til at oprette en database og vælg de felter, du har brug.
Vælg Privat og vælg de felter du har brug for under Adresser + kategori under Kategorier til KØN.
Du kan ændre feltnavnet inden du udfører valget.
Lave derefter en forespørgsel opå de felter du vil søge på.

Godkendelse af svar
Fra : t2o_acid

Dato : 02-12-04 07:27

Tak for svaret engis.