/ Forside/ Interesser / Fritid / Rollespil / Spørgsmål
10  nullerbul.. 100
skal man være over 18 for at BRUGE en so~
Fra : rense
Vist : 1605 gange
100 point
Dato : 30-11-04 16:50

hej jeg ved godt man skal være over 18 år for at købe en soft guns men skal man også være over 18 for at BRUGE en soft guns. mvh rense

Accepteret svar
Fra : sambo

Modtaget 110 point
Dato : 30-11-04 17:08

Nej og ja, har du dine forældres tilladelse er det OK. Det er så Dem, eller den ene forældre der har ansvaret til dels, dog kan du ikke fritages for dit ansvar, men skønner dine forældre at du er voksen nok til at bruge et sådan "våben" og forstår du, at det kan gøre skade og aldrig retter det mod nogen personer eller lignende (pas især på øjne og små børn eller dyr, der kan spise kuglerne) Husk at kuglerne kan ramme ting ogændre retning, samt komme retur igen.

Mvh Sambo

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-11-04 18:00

Softguns hører på nogen områder under våbenloven, og må normalt kun benyttes af personer over 18 år.

Personer fra 16 -18 år må dog med forældres underskrift. bruge våbnet på en politigodkendt bane i en klub som de er medlem af. Men transport til fra banen må ikke foretages af personer under 18 år.

http://www.dragons-lair.dk/pages/content_softguns/main_thelaw.htm

Der er også link til de sider i våbenloven og våbenbekendtgørelser der omfatter softgun.

mvh dova

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 30-11-04 20:06

Ja; men speciel tilladelse til dem under 18. Min. 16 år

Kommentar
Fra : ZarGoZ

Dato : 10-11-05 20:09

Hvad jeg ved så skal man være 16 år gammel for at kunne bruge forældres tilladelse men ellers skal man være 18 år gammel.

Kommentar
Fra : ZarGoZ

Dato : 10-11-05 20:09

Hvad jeg ved så skal man være 16 år gammel for at kunne bruge forældres tilladelse men ellers skal man være 18 år gammel.

Godkendelse af svar
Fra : rense

Dato : 31-10-06 07:55

Tak for svaret sambo.