/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
for lav tomgang
Fra : wicked3
Vist : 943 gange
100 point
Dato : 30-11-04 14:30

Hey.. jeg har en helt ny gilera stalker, som går i for lav tomgang.. hver gang jeg holder stille i et lys kryds går der ikke mere end 10-20 sekunder før den går ud. Jeg ved ikke så meget om knallerter, men der er vidst noget med der sidder en skrue på kaburatoreren hvor man kan indstille tomgangen.. men hvordan finder jeg den?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-04 15:03

Ind på siden af karburatoren sidder der to stilleskruer, prøv at stille den lige under gaskabelet 1/2 omg ind.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8692
Men hvis den er helt ny, bliver det stillet første gang du er til 500 km eftersyn.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 30-11-04 15:15

okay, men hvordan kommer man ind til skruerne`? er det nødvendigt at skille den helt ad? eller kan man bare skrue et af de låg der er i hjelmrummet eller ved et af de andre steder?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 30-11-04 17:52

Lige ovenover den lille skærm til bag-dækket, kan du på højre side, se ind på en plade, hvor kun de 2 skruer kan ses.
Jeg vil foreslå at først stille den lille skrue 1/2 omdr. ud, det vil sige mod uret. Prøv så at se om alt ikke er ok.
Den store skrue med det takkede hoved, vil helt klar få din tomgang hurtigere, hvis du skruer den 1/2 omg. ind, men det er ikke ensbetydende med at den ikke senere går i stå.
Ellers kør forbi forhandleren, han skal ikke have noget for at bruge skruetrækkeren, hvis du har købt den der.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : wicked3

Dato : 30-11-04 18:33

okay mange tak.. så må jeg lige ud og kigge på det (:

Godkendelse af svar
Fra : wicked3

Dato : 30-11-04 18:34

Tak for svaret pallebhansen.