/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Nisse en kollega
Fra : Tulletine
Vist : 9167 gange
250 point
Dato : 30-11-04 11:05

Hej,
Vi har en leg her på mit arbejde hvor vi ved lodtrækning hver får en kollega vi skal "nisse" i løbet af december. Alt foregår hemmeligt og sidste dag inden jul skal man så gætte hvem man tro der har nisset en.
Nisseriet kan foregå ved at man i giver slik eller pynter kollegaens arbejdsplads. Det må også gerne være lidt "hårdere" metoder. Sidste år byttede jeg rundt på bogstaverne på tastaturet, pakkede alt på skrivebordet ind i gavepapir i 40 små pakker, satte en kanonannonce i Gul og Gratis med kollegaens mobilnr. m.m.
Jeg efterspørge nu gode og halvonde ideer til nisseriet i år - fyr løs.

Kh.
TulleTine

Kommentar
Fra : calista

Dato : 30-11-04 11:10

Jeg ELSKER nisserier!!
Den med Gul og Gratis var dog en anelse led, men et tvist af morskab*GGG*

Skal lige lægge hovedet i blød...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-04 11:17

Et par skruer i hjulkapslen på bilen er en af de slemme (hvis bilen har hjulkapsler). Alternativt en dåse i en snor, og omkring anhængertrækket. Dåsen sparkes ind under bilen, så den ikke ses. En af de ondeste i den genre, er en fisk på motorblokken, men den er nok liiiige vild nok.

Hvis i kan finde den, var der et lille grimt program i omløb, der hed "Drunken Mouse" - den er bestemt ikke rar at få på PC'en.

JVF Toyota-reklamen er et stykke vita-vrap over toiletkummen sjovt.

En af de heftige, stod d'herrer Quist, Füschel mv for, ved at vende arkivskabene på hovedet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-11-04 11:20
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-11-04 11:54

Det havde vi også en gang.
Jeg fik nogle stykker til at sende følgende besked rundt.
abc har fået ny bil og du må godt prøve den. Skriv lige til abc@abc.dk og fortæl at du gerne vil prøve den - så han ved hvor meget benzin han skal købe.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 30-11-04 12:55

Noget af det sjoveste og næste uskyldigt man kan gøre er at "låne" personens computer til at sende mail fra.
Det er meget få mennesker som "låser" deres computer når de forlader den, så send en mail til alle i firmaet fra personens mailboks at "Jeg giver kage kl. 14.00, grundet omstændighederne"

Så skal der ikke siges mere, bare sørge for at personen ikke selv får mailen (når man sender til "firma all" får alle jo mailen) så mailen i indboksen skal lige slettes.

Det tager 5 sek at udføre, og det har en stor effekt.

Nu skal personen til at svare på en masse spørgsmål om de lykkelige omstændigheder, og ned og hente kage (for at være rar kan nissen jo have købt en kage på forhånd)

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 30-11-04 14:23

Jeg synes det er en masse gode og sjove ideer i har.
Dog synes jeg lige man skal tænke over om det er noget man selv har lyst til at blive udsat for. Det skal jo halst ikke være sådan at man frygter december måned...
Men invisible's forslag synes jeg klart er det bedste, der laver man en joke, men vedkommede kommer ikke til at bonge for den selv..
Så se det var så min mening om dette emne..
Memuel

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 250 point
Dato : 30-11-04 17:04

Vi har haft nisserier to gange på mit arbejde, og det har bare været sjovt. Men det har nok mest været søde nisserier ... men også lidt drille nisserier.

Hvis man har mulighed for at komme ind på kollegaens computer, så bytte om på højre og venstre museknap, eller sætte musen på laveste hastighed.

Fastbinde stolen til skrive/computerbord med elastik.

Sætte tæpe under under musen eller fjerne kuglen, hvis det ikke er en optisk mus.

Sætte tæpe på telefonen, så der ikke kommer forbindelse, når røret løftes.

Jeg fik engang en chokolade skildpadde, hvor fyldet var suget ud og erstattet med ketchup, den smagte ikke godt.

Men en dag kom der også en morgenbakke til mig med kaffe, rundstykke, kage og stearinlys og der var ikke nogle ubehageligheder.

Men ellers brugte vi det meget til at julepynte og give små søde ting til hinanden.

Kan også lave en drillenisse mail og sende sjove mail, som er helt anonyme.

Ja, kun fantasien sætter grænser.

Håber her er lidt du kan bruge.

Hilsen
Grethe

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 01-12-04 09:59

1/   Hvis han/hun har en printer da udskift ver 5. Stykke papir med et kulørt. (Den søde)
2/   Evt. ombyt kontorstolen med en fra kantinen. (Den drillende)
3/   Hvis det er en mand og han har et kontor, da giv gardinerne et lille puf dufte vand. Det må godt være en type kvinder ved tænder en mand. (Den onde)
4/   Hvis Han/Hun er en ryger da kom lidt vand i askebægret. (Den dobbeltmoralske)

MV.
Peter Jensen

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 09-12-04 21:44

Tak for svaret grethes - mine kollegaer er virkelig kreative i år så jeg takker for ideerne.