/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Koordinater
Fra : rcn
Vist : 798 gange
50 point
Dato : 07-08-02 10:33

Når jeg tager koordinaterne på et punkt kommer følgende eksempelvis frem.
ID Specify point: X = -1.9621E+08 Y = 102029243.2660 Z = 0.0000
Er der nogen der kan svare mig på hvad x-koordinatet betyder. Mit eget gæt er at kommaet skal flyttes 8 gange bagud, men jeg vil gerne være sikker.

Accepteret svar
Fra : CADmageren

Modtaget 60 point
Dato : 07-08-02 10:52

-1.921E+08 = -1.921*10^8, -196210000 eller som du selv siger flyt kommaet 8 pladser.

Men det var ellers nogle store tal - har du overvejet at arbejde med nogle andre enheder?

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : rcn

Dato : 07-08-02 10:59

Nej.
Det er en landskabsplan, som også indeholder detaljer så vi arbejder altid i mm. Det letter også kommunikationen med bygningsarkitekter og ingeniører samt entreprenører, når alle tegninger er i samme måleenhed.
tak for bekræftelsen. Dog undrer det mig at det kun er x-koordinatet der bruger forkortelsesmetoden! Og de fire decimaler som er med i y-koordinatet mangler jo også med pågældende forkortelse.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 07-08-02 11:26

Ja det er noget sjovt noget med units og store tal.

Prøv at sætte units / luprec=0

Så tror jeg næsten at du får vist alle tallene.

Med venlig hilsen
www.cadmageren.dk

Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : rcn

Dato : 07-08-02 11:32

Mystisk. Jeg kan undgå forkortelsen hvis units er sat til 0,000 men ikke hvis jeg vil ha' fire decimaler.
Nå, men det er vist også mere end rigeligt
Tak for de hurtige svar!