/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skrivebeskyttelse af mapper i XP Pro
Fra : smeden123
Vist : 451 gange
20 point
Dato : 30-11-04 09:54

Hej
Jeg har læst alle de forskellige svar der er blevet givet i overstående spørgsmål, men det hjælper ikke.
Hvad er forskellen på det flueben som er helt tydelig og det der er grå? Når jeg har fjernet beskyttelsen, trykket ok. Åbner mappen igen og vupti er jeg tilbage hvor jeg startede. En geninstallation virkede heller ikke. Er det bare noget XP gør af sig selv? Kan man slå det fra? Har været i mappeindstillinger.
Håber at I kan hjælpe.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-11-04 09:56

Et tydeligt flueben kan du fjerne, et gråt kan du ikke ændre på.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 30-11-04 09:58

Men hvad betyder det grå flueben? Bruger et tegne program hvor et tegnehoved ligger i flere lag og programmet kan ikke (se ) igennem den "grå" skrivebeskyttelse. Hvis den ikke betyder noget hvorfor er den der så?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-11-04 10:02

Den fortæller dig at den er aktiveret. Men da den er grå har du enten ikke rettigheder til at slå den fra, eller også er den afhængig af en anden indstilling der skal ændres først.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 30-11-04 10:08

Er naturligvis administrator på maskinen. Aktiveret? Den kan ikke rigtig være afhængig af andre programmer da det er samme problem, hvis jeg opretter en mappe direkte på roden. Det kan da ikke passe at man ikke kan få den væk. Er lige gået igang med at Installerer XP på fat32, det burde ikke have noget at sige.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-11-04 11:23

i mange tilfælde kan det afhjælpes ved at slå fildelingen fra

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-11-04 11:24

Så forstår jeg vist ikke helt dit spørgsmål. Hvad er det den viser som du gerne vil have væk?

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 30-11-04 11:44

Det er selve fluebenet, den grå ( Er ikke sikker på, hvad den betyder og om det vil hjælpe) men jeg har ikke flere valgmuligheder. I win2000 gør den det ikke og der har jeg ikke nogen problemer. Derfor vil jeg se om det er der problemer ligger. Set på serveren (2000) er der ikke nogen skrivebeskyttelse, kun fra klienten.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-11-04 12:37

Så tror jeg faktisk du skal prøve forslaget fra miritdk.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 30-11-04 12:42

Tak for det, har ikke slået sådan noget til. Altså det kan bare ikke lade sig gøre? Hhmm skod. Men tak for hjælpen

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-11-04 13:14

Fildeling er slået til som standard. Jeg kan bare ikke lige huske hvor man slår det fra, men det er der sikkert andre der kan. Ellers søg på kandu.dk, jeg ved problemet har været her flere gange.

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 20 point
Dato : 30-11-04 14:00

Kontrolpanel => mappeindstillinger => vis => nederst

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 30-11-04 14:04

Ok mange tak for hjælpen, det løste ikke mit problem, men har fundet en anden løsning, så nu kører det igen.

Godkendelse af svar
Fra : smeden123

Dato : 30-11-04 14:05

Tak for svaret hansen9.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 30-11-04 14:05

Ok, så er der jo ikke et øje tørt

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 30-11-04 17:23

hej smeden123.
Hvilken løsning fandt du for jeg har samme problem på en pcér, og har ikke løst problemet inu.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 01-12-04 08:28

Mit problem var med et bestemt tegneprogram fra tyskland. Jeg fandt en maskine hvor det virkede og kopierede så hele indholdet fra den over på den anden og vupti så var de ikke skrivebeskyttet længere.