/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
puck. lyder mærkelig.
Fra : ariari
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 29-11-04 21:43

min puck starter fint op og kører op i fuld fart uden problemer.
men når jeg så skal bremse og ned i fart. hakker og hoster den i det.
hvad kan dette være ?

ariari.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-11-04 22:07

Der er ikke så meget hokuspokus med en puch. Det man skal kontrollere er hele tændings systemet, Er platinerne ok osv. Man skal altid sørge for at skifte kondensatoren når man evt. udskifter platinerne.

Hvis nu platinerne er fine kan det faktisk være selve tændspolen der er ved at stå af.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 29-11-04 22:27

hejsa rpje.

platinner og tændspole er blevet skiftet for nylig. kan det have noget med mængden af benzin at gøre ?

ariari

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-11-04 22:36

Der kan nærmest ikke være noget galt, når den starter og kører godt, hvis man pludselig slipper gassen, vil den hakke/hoste lidt.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-11-04 22:39

Det er svært at sige, da jeg ikke kender konfigurationen, men som jeg forstod det var problemet værst nor du slap gassen og bremsede ned. Altså når motoren ikke skal yde noget.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : ariari

Dato : 29-11-04 22:56

til rpje.

det sidste du siger lyder mest rigtigt.

ariari.

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-11-04 23:09

Hvis du eks. Har en tun udstødning på kan den godt knalde når du slipper gassen,
Det gør den også med standart udstødning, det høres dog ikke I så høj grad som med tun udstødning.
Som sagt, er en puch rimlig simpel. Så hvis den køre fint er der ganske givet ikke noget galt.

MV.
Peter Jensen

Accepteret svar
Fra : Simbave

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-04 20:55

Der er intet i vejen med din kværn!
en lille kubik 2-takter vil altid "rasle" ved motorbremsning! Der er intet at gøre ved det, men det skader ikke!

Godkendelse af svar
Fra : ariari

Dato : 02-12-04 01:17

hejsa allesammen.

ja er nok rigtigt at der ikke er noget i vejen. men har haft puck i mange år og det den gør er ikke normalt. ved ikke rigtigt hvordan det ellers skal forklares. så tildeler point til sidste indskrevne. eftersom jeg ikke syntes der rigtig er nogle brugbare løsninger. gik jeg kunne sende en lydfil.

men ihvertfald skal i have tak alle sammen for jeres besvarelser.

ariari

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-04 01:22

ja er nok rigtigt at der ikke er noget i vejen.
Jeg syntes også det var det jeg skrev.
VH Palle Hansen