/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
til Molokyle, AFK smily
Fra : xyzzygy
Vist : 526 gange
1 point
Dato : 29-11-04 20:30

jeg så du manglede en afk smily, så her er min(e) (ja der er sq bonus *GG*) tidlige julegave til min ynlings kandu'er.

www.thecoffeemafia.tk

hvad syns du? jeg ser osse gerne at du henter mit AMD FAN wallpaper, under stuff, men jeg ved du er intel fan, og dybt nede i hulen, så det vil du nok ikke. men der er min AFK smily

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 20:39

Nemlig - molokyle er usynlig når han ikke er der.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 20:46

hmm, ja, han plejer ellers at være til at stole på, ak ak, mit idol er væk, vil du være mit nye idol emesen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 20:49

Ingen ved keyboardet, så ingen smiley ...smart !

Så er det da altid rart man ka' få en pop-up at hygge sig med imedens :

Kode
Line : 63
Tegn : 39
Fejl : Adgang Nægtet
Kode : 0
URL : http://hjem.tele2adsldk/xyzzygy/DreamHC/Side1.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 20:50

Jeg er ikke god til at være idol - men da det mest er Molokyle som savner en AFK smiley - må han nok hellere selv bedømme den.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 11 point
Dato : 29-11-04 20:51

HOV.... mangler et punktum :

http://hjem.tele2adsl.dk/xyzzygy/DreamHC/Side1.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 20:57

xyzzygy - hvis den godkendes af molokyle - så drøner du her over:

http://www.kandu.dk/dk/spg/29751

og henter dine 500 point.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 20:58

[hør] Men OK. Hvis idéen er en tranparent GIF89a med kun en sort outline, så er den genial ...især; hvis man animerer den i f.eks 9 frames til at 'fade' ud fra og til en almindelig : - ) smiley. Den 5 frame skal selvfølelig være den 100% transparente.

Prøv dét, hvis du kan

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 20:59

det er jo den game clan med alle damerne? følger du ikke med molo? det hedder kaffemafiaen, ikke C4faction
desuden er du da en hat af rang, hvis du ikke har mozilla eller IE sp2 der blocker de popups. men kan jeg udgive min smily? ville være rart så jeg huskes på kandu. for tid og evighed.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:02

altså den skulle være transperant, det med animationen må jeg lige arbejde på- men det der GIF89a forstår jeg ikke, den skulle være gif, med transperent baggrund, men siden ville ikke være med

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:07

xyzzygy -> Ja ja ja, kaffedamer, men jeg tøffer altid omkring, når jeg møden en ny side. Gammel vane

Win98 SE, IE 6.0.2800.1106 + alle opdateringer og nul pop-up stopper. Hva' dælen sku' jeg bru' den til ???

Selvfølgelig ka' du udgive alle de smiley's du lyster. Det skal du ikke spørge mig om, men maria@kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 21:17

Jeg syntes idéen er god - så der bør arbejdes på den.
Tone ud i nogle frames ville se godt ud.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:20

Du har indlejret din GIF ..hvis det var dét der var meningen, i en *.jpg fil, der ikke kan vise transparens

Hvis du vil have vi andre skal kunne se den som tiltænkt, skal du kode den ind i hånden eller lave et link til den for download

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:22

...som emesen : Idéen er god xyzzygy

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:25

Tilføjelse tilemesens kommentar : Den skal ikke bare tone ud. Den skal også tone ind, da den jo kører i 'rundkreds'. I modsat fald vil den hakke ! Derfor skal der tones 'ud' til midterste frame og så tones 'ind' igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:25

så er den animeret, men stadig uden transperant baggrund, det kan jeg sq ikke finde udaf endnu, hentede lige et Easy Gif Animator ting til at lave den i, hvad syns i? samme url

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:26

har jeg da tænkt på molo, jeg er jo HTX student

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:27

forresten molo, hvordan fanden fandt du mit gamle skod beta site? trode det var blevet opløst i en eller andens papirkurv...

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:30

den går for langsomt, der er osse et helt halvt sekund mellem hvert skift, hvad med 0,2?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:37

xyzzygy -> KANON

Ka' du evt. lave den fra gul til tranparent til gul : - ) ...altså kun beholde det sorte omrids i den fuld tranparente frame. Omridset bør du iøvrigt arbejde mere med. Du har brugt et grafisk 'værktøj' der har ædt nogle pixels !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 21:37

Jeg syntes den er god nu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:41

Ja, du skal nok holde den under de nuværende 19Kb. og få den ned i nærheden af max 3Kb. af hensyn til load tiden her på kandu.dk

[hør] <= Denne smiley fylder 1.9Kb

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:42

nej, det var faktisk meningen at den skulle være stiplet, men vi må arbejde med den, men det ser ud til at jeg har skabt en midlertidig acceptabel afk smily, så jeg smutter lige ind i den dertil indrettede tråd, laver lige en gul en, og uden huller i så ? øv, men du er min gud molo, eller ram2 er vist guden, er ikke så godt inde i kandus oldkundskab men beholder den hvide (der gerne skulle være transperent, men det arbejder vi lige med) og hullede. så ser vi på det.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 21:44

forslag
Og så skal den hedde:
AFK under smily
[Away from keyboard] alternativ tekst

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:45

Øehh...min IE siger : 1322 byte ved højreklik->Egenskaber ...men mit grafikprogram og stifinder noget andet

Viser IE kun størrelse af 1 frame ?

Tilsyneladende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:47

Regnskabet passer ingen steder 1Kb = 1024 Byte, så der er næppe tale om en enkelt frame i => [hør]

</???>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-11-04 21:49

xyzzygy smadder god ide og kan du også få den gule farve med, så er du udødeliggjort på kandu.dk.

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:49

Yes emesen -> [afk]

..skal forfortelsen være

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:49

glem det, hvad betyder det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:50

forfortelsen ? ...forkortelsen ..for dælen da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:51

altså til det med bytesne, jag laver en gul en så.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:51

men i må lige hjælpe mig med det transparante noget, det vil den ikke :S

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 21:52

Jeg hev den over i en mappe =egenskaber=18,5kb

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:53

Away From Keyboard = *AFK* betyder man blot er væk fra tastaturet et kort øjeblik = få minutter; for at tisse, smøre en mad, tysse på børnene eller tæve konen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 21:56

Nej xyzzygy : Vi skal ikke hjælpe !!!

Ska' du ha' hjælp ? ....må du spørge på http://www.kandu.dk

Det sidder masser af kompetentre grafikfolk og kan hjælpe. Jeg er blot en stakkels kode bums og smalltalk nørd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:57

hov hov molokyle, hvor bor du, jeg skal have fat i din politikreds

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 21:58

hallå, kandu teamer holder da vist kun kaffepauser, hvodan har de egentlig råd til at gi brødristere ud? er det den ENE reklame der finanserer det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 22:13

naaaahhhhhhhrrrr.... De har da tid til præmieræset, en lille kommentar og en bruger smiley en gang imellem

Pøj for Putgarten ...selv kaffen er den samme

Sig mig : Hvordan får I råd til det ? Hva' ! Hvordan får I råd til det ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 22:18

.......................................

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-11-04 22:24

Jeg kan ikke hente AMD FAN wallpaper under stuff - og kan derfor ikke se din smiley.
Er det kun forbeholdt 'guden Molo' at se dit vidunderbarn?!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 22:24

Ja, jeg går også på puden

Vi ses

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 22:30

creamy, næ, for han har intel, og hvis du osse har er det sikkert derfor, hvorfor du ikke kan se den, kan jeg ikke forstå, smilyen ligger på forsiden, såå, hele siden erfaktisk billedlinks, så, hvis du kun kan se noget af den er der noget galt :S

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 22:31

næ, det er mig der er lorten, sorry, har glemt at lade tumpnailet linke til det store billede :S ordner det lige

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 22:33

nå, smilyen er væk, men der kommer snart den gule version, men alle de seje fyre sover, tøsedrenge.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 22:42

så skulle den være der.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 22:45

hmm, den nægter a blive transparant, sækken. men vil sove

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-11-04 23:04

Nu er de andre gået xyzzygy,hvis mig den nu,jeg vil helst ikke gøre mig til grin ,ved at spørge hvordan og alt det der.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 23:19

jeg har sendt den til dig Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 23:22

xyzzygy - Keldd har den på computeren nu

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-11-04 23:24

Hvordan kan emesen se den?! jeg fatter ingenting

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-11-04 23:28

Ja jeg kan se den(eme har sendt den på Skype til mig),
og jeg ville godt kunne det nr.,men jeg tror det er hemmeligt,
så jeg må nøjes med at sidde og glo.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 23:31

Da den var tilgængelig hentede jeg den lige.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 23:36

www.thecoffeemafia.tk
nu kan i se den

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-11-04 23:39

Nope, jeg kan ikke!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 29-11-04 23:50

Hvis jeg lukker den op i et billedprogram står den stille,
men hvis jeg sender den til mig selv i outlook bevæger den sig.
Se det er jo sjovt.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 23:57
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 23:59

Ja Keldd jeg bruger Kandu smiley når jeg sender post

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-11-04 23:59

Ok, nu er jeg med. De sidder jo på på rad og række, så snart man åbner linket. Jeg havde åbenbart misforstået - for jeg troede man skulle ind på Stuff AMD FAN wallpaper, så jeg havde travlt med at klikke videre og nåede ikke at se dem i første hug.

Fine smileys. Du skal nok blive til noget xyzzygy

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-11-04 00:06

Ok Creamygirl så kan jeg lukke denne igen:
http://www.hirsenet.dk/smiley.htm

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-11-04 00:08

Ja gør du bare det Emesen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-11-04 00:09

eme:
Ja ,jeg har både de gule og den gennemsigtige.
Godt nok kan jeg se dem når jeg sender post,men de ligger stadig som filer.
Det er måske meget godt,men jeg ville have dem ind i teksten ligesom her,og så vil jeg have en hel bunke forskellige,der ikke er lavet endnu.Men hvad.......jeg er bare en almindelig kanduer,der ikke kan så'n noget.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-04 09:11

Side0_IMG_OBJ3.gif på 6Kb. ...er lige til point xyzzygy

Du har blot ikke lave transparensen. I min Photoshop 5.0 findes der i menuen Help en Export Wizard, men denne siger der ikke er defineret et tranparent layer. Dette kunne betyde filen er i GIF87 format. Du skal exportere til GIF89a vælge hvid som transparent og gemme (...alle frames, spørg mig ikke hvordan ? Jeg er selv en idiot til grafik !)

..men jeg stoler på du finder ud af det, så du får mine 500 point xyzzygy

Jeg skal på arbejde, så ha' en god dag allesammen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-11-04 12:03

Keldd
Outlook Express>formater>rul ned og marker html
Og så:
stå i tekstfeltet>indsæt>billede>find dit billede>marker billedet>åbn>ok
Nu burde smiley'en bevæge sig i tekstområdet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-11-04 14:48

Eme:
Det vil jeg gøre.
Vil koderne fra kandu virke?Øh,nej,jeg skal vel kopiere dem.
Hvordan kopierer jeg een ad gangen??
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 30-11-04 15:55

hmm, den VIL ikke være transperent, hvad med at lave baggrunden i kandu.dk's brune/beige farve, så virker den transperent, og i samme omgang gir det mig en slags copyright da den kun kan bruges på kandu så? ellers modtager jeg gerne hjælp i at gøre den transparent

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-11-04 19:00

Keldd>h-klik på smiley>gem billede som>find den mappe den skal være i>gem

Godkendelse af svar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 17:40

for at finde en side der ikke længere eksisterer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-12-04 19:42

xyzzygy......................http://www.hirsenet.dk/smiley.htm
Skal jeg slette dem..........................det er jo dine.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 19:52

jeg linker jo osse selv til dem, men de er ikke pt. færdige, i morgen har jeg tid, nu skal der laves kemi rapport.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-04 20:49

xyzzygy -> Fornuftigt og godt tænkt ! Pligterne kalder og man skal fokusere og sørge for ; hver ting til sin tid

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 21:20

forresten har jeg endnu et projekt: nogle smilys f.eks roterende fis i kasketten er da utroligt dårligt lavet i 16 farver, mon ikke de er modne til en MARK II version

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-04 21:26

Jo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-04 21:27

...hér :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 01-12-04 21:42

nemlig, de 2, de er sq gri øh, ikke så flotte som de andre, jeg ku lave en fed gløde og røg effekt i photoshop til nytårs smilyen, og apropros, det er jo snart.