/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvad koster det at bygge nyt?
Fra : avalon116
Vist : 4696 gange
20 point
Dato : 06-08-02 22:44

Hvad koster det mon at få bygget et nyt hus. Jeg ved det kommer an på så meget, men hvad koster sådan et alm. et med et sovevær. og tre børneværelser mon ca.?

Kommentar
Fra : mango

Dato : 06-08-02 22:59

Det kommer i den grad an på hvilken landsdel du bor i? Min mand er murer, og han arbejder i øjeblikket på sjælland, tæt på København, og der får murerne betydelig højere løn en de gør her i østjylland. Så du bliver nødt til at fortælle hvilken landsdel du bor i, det har stor betydning....og hvilken arbejdskraft du har tænkt dig at bruge...!!
Med venlig hilsen
Mango

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 06-08-02 23:20

hej avalon

Som Mango skriver, kommer det meget an på landsdelen og graden af selvbyg. Men en tommelfingerregel siger 10.-15.0000 kr. pr. kvadratmeter hus afhængig af antal vådrum og valg af materialer.
mvh kjeldgaard

Accepteret svar
Fra : TariLiex

Modtaget 30 point
Dato : 06-08-02 23:38

et hus på fyn.... 160 km2... et soveværelse, stor stue, køkken/allerum, 2 børneværelse og 2 badeværelser bryggers og gang... med hårde hvidevarer og køkken/bad skabe... + en rengøring får man flytter ind *GG*
.... Det kender jeg nogle der fik får 1.4 mill. Men det er jo ikke rigtig til at sige for som de to andre har sagt, hvor skal det ligge... Du kan kontakte diverse "husbyggere" for at hører deres priser.
Et meget kendt firma er Eurodan huse, de har hjemmeside hvor du kan kigge på.
Der er rimelig mange der bygger huse, så det burde være muligt at finde det bedste og billigste....

Held og Lykke!

TL

Kommentar
Fra : avalon116

Dato : 07-08-02 09:16

Tak for jeres kommentarer.
Det er i vestjylland.
De 1,4 mill. var det ex. eller incl. grunden?

Kommentar
Fra : Anakardian

Dato : 07-08-02 09:32

Sådan en vil jeg også ha, 160 km2 for 1,4 mill. må da siges at være yderst billigt ;)

Kommentar
Fra : TariLiex

Dato : 07-08-02 10:23

Det var vist med grund... De havde haft en hus i forvejen, men som brændte......

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-08-02 13:18

Jeg er fra nordjylland. et simpelt, alm. hus skal man regne med Kr. 1.200.000,00 for + grund. Vil du have special køkken eller badeværelse er det extra. Hus Ca. 120 m².

MVH

Kommentar
Fra : arkitekten

Dato : 07-08-02 19:42

Kontakt dog et byggefirma, til syvende og sidste skal du jo have et firma til at bygge det. Få nogle bud, firmaerne vil hellere end gerne bygge dig et hus. Når der tales om priser er det ex. moms og ex grund. 10-15.000 pr. m2 er udgangspunktet. Et par bukser koster også forskelligt om det er uld eller cowboy. Vær omhyggelig med hvad de opgivne priser dækker. Budene er ofte ikke lige sammenlignelige. Stil dem op i skemaform.
Hilsen Per

Kommentar
Fra : holm10

Dato : 17-08-02 14:32

Der er jo også en mulighed i den nye serie som eurodan-huse er kommet med, de reklamer med 130 kvm. for 800-900t.kr. Men du kan jo prøve at gå ind på deres hjemmeside via dette link http://www.nyhuse.dk/
Jeg kender ikke noget til kvaliteten, men mon ikke det er rimligt.Man kan da ihvertfald bestille en brocher fra firmaet. Forsat god jagt på jeres nyhus.
Hilsen Holm

Kommentar
Fra : spock28

Dato : 23-07-03 14:35

Jeg tilbyder min hjælp...
http://www.kandu.dk/dk/tip/4639

Kommentar
Fra : smut

Dato : 27-10-03 18:20

som holm skriver er det rigtigt eurodan kan bygge et 136 kvm vinkelhus (model 136-23) så vidt jeg ved koster det 106000.kr som standard men hvis du skal bygge på sjælland er det vist en god ide og få en fast overtagelses dato og så sæt lige dagbøder på. de har ikke et særligt rygte hos håndværkere på sj firmaet er godt nok 25 år gammelt men der er ikke nogle tilbage af de gamle ansatte som kender til byggeriet den der har været længst i tek.afd har været der ca 1 år den tilsynsførende der har været der længst har været der ca 8 md og så er der forresten rejst 21 tømrersvende på ca 1.5 md de reklamere ellers med at husene bliver til i tæt samarbejde med de ansatte håndværkere men det er løgn!!!!! det er kun kuliger. nyhuse og eurodan er det samme firma.