/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor
Fra : pause
Vist : 411 gange
200 point
Dato : 29-11-04 18:06

Jeg får omkring 10 virus ind i min email hver dag, med forskellige afsender, hvorfor, er det mon en som har set sig sur på mig eller hvad, jeg har i meddelser blokkeret afsender hver gang men der kommer nye hele tiden.
hvem kan hjælpe mig.
pause

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-11-04 18:11

måske har du en udsat mail, har du brugt den til mærkelige ting? jeg får da osse mindst 2 om dagen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-11-04 18:11

Det er vel fordi; du har spredt din e-mail adresse omkring dig, alle mulige mystiske steder på nettet !

http://1984.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pause

Dato : 29-11-04 18:17

så er det altså ikke den samme person som sender alle disse virus?
pause

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 29-11-04 18:29

Hvis du har venner der f.eks forwarder mails til alle deres kontaktpersoner incl. dig, og glemmer at sløre disse ved ikke at anvende BCC feltet, er du osse i stor risiko for at modtage spam/virusmails. Bruger du din email adresse på nettet er du osse i stor risiko for at få "høstet" dit navn af spam robotter! De fleste virusser blir spredt på den måde at den læser adresse kartoteket på en inficeret maskine, og sandsynligvis osse bruger maskinen til at sprede sig via dens indbyggede mailprogram! Derfor kan helt "uskyldige" mennesker stå som afsendere af virus! Det gode ved det her er jo at din antivirus opfanger disse mails og de så ikke kan blive spredt yderligere med din "hjælp"

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-11-04 18:30

Sikkert ikke, men der kan godt være en der har din mailadresse, som udsender mails til alle i sit adressekartotek, uden at vide det, fordi han har virus, der som afsender selv genererer forskellige afsenderadresser.
Men du kan højreklikke på overskriften og i egenskaber se afsenderens adresse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-11-04 18:31

så så molo ... det kan jo også være en der på helt normal vis er i besiddelse af mailadressen, der er blevet ramt af virus, og ad den vej spreder vira til alle i adressebogen...jeg har selv samme problem - og jeg har IKKE angivet min mailadresse alle mulige underlige steder (newsgroups, "nyhedsbreve", osv....)

Det kan udmærket være den samme person der sender alle vira til dig, og vedkommende aner ikke at han/hun har virus på maskinen - desværre.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-11-04 18:44

Hej pause.
Lige en lille bemærkning. Næste gang du opretter et spørgsmål, så vær venlig at skrive i overskriften hvad det handler om. Det er irriterende at bruge tid på noget fis, man alligevel ikke kan hjælpe med. Iøvrigt har du fået rigtig mange gode svar. Så moralen må være aldrig at videresende mails. Hus hvis du videresender en mail som i forvejen indeholder flere modtagere og disse gør det samme, så flyder alle disse uskyldige menneskers mailadresser til sidst rundt på servere og Pc'r hele verdenen rundt, og så skulle det da være mærkeligt om ikke en eller anden har en virus der "stjæler" adresserne og spammer dem. Som det tidligere er nævnt, så brug altid BCC. linien når der skal sendes til flere samtidig.

Godkendelse af svar
Fra : pause

Dato : 29-11-04 18:56

Tak for svaret tedd.
Og tak til jer andre fordi jeg måtte bruge jeres tid, jeg blev da lidt klogere.
venlig hilsen fra pause

Kommentar
Fra : HansJensen41

Dato : 29-11-04 19:39

1. Opdater dit antivirusprogram,
2. scan med ad-aware,
3. fyr op under din firewall og sørg for at den kører hele tiden hele tiden hele tiden!!!
Luk ALDRIG en mail op, som du ikke er stensikker på afsenderen af. Er du i det mindste tvivl, så skriv lige til afsenderen UDEN AT ÅBNE, og spørg om hun har sendt noget til dig.
De kan se så tilforladelige ud, men de kan se, når du åbner, og ved så at der er hul. Det sker for os allesammen, og vi blir lige elendige hver gang, for hvorfor skal det lige ramme mig??