/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
For man samler en scooter...??
Fra : Aprilla_Crew
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 29-11-04 17:36

Jeg har en Aprilla sonic og jeg har skildt den af.
er der noget jeg skal gøre før jeg samler den.
hvad skal der smøres, tører af renses og sådan noget..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-04 18:22

Aprilla sonic, en rimelig fed scooter.
Se efter der ikke er slør i hovedlejer og plejlstangsrullelejet ved stempelet, se også efter at krydspinden der sidder i stempelet til plejlstangsrullelejet ikke er slidt, giv krydspinden nye låseringe, eller i hvert fald sørg for at de sidder ordentligt i sporet. Stempelet skal vende rigtigt.
Plejlstangsrullelejet må gerne få lidt olie.
Giv stempelet lidt smøre eller 2-taktsolie, og hold stempelringene ordentligt inde, så de ikke knækker.
Nye pakninger over alt, eller et tyndt lag flydende pakning på den ene side af de gl. pakninger.
Olie på gevindet for topstykkets møtrikker, og spænd over kryds, så de får lige meget og jævn tilspænding på topstykket.
Rør ikke for meget på membranen, men kontroller dem ved at blæse i membranhuset, og der må ikke kunne suges, kun meget meget lidt, ellers skal den skiftes.
Rens benzin og luftfilter.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 29-11-04 19:15

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : Mac.C_ThE_PiMp

Dato : 29-11-04 20:02

hej aprillia_crew... jeg har selv haft en sonic... jeg tænkte på om du ku være intereseret i at købe en kædelås til en sonic til en billig pris... altså det er ik bar en hvilken som helst lås... det er en lås der kun passer til de nyeste aprillia modeller... den der ka sættes på den lille tap der sidder helt bag på scooteren... du ka få den rigtig billigt... skriv li til min mail, eller tilføj mig på msn.... på capadona00@hotmail.com