/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
hvilket mærke er bedst ?
Fra : plb
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 29-11-04 16:06

Hejsa

Hvilket HDD mærke er bedst?
Ved godt at det er meget forskelligt fra person til person, men vil godt høre hvad i synes er bedst.
Om nogen har været ude for at et mærke altid er brændt af osv..
Jeg har selv 2 Maxtor IDE HDD, men overvejer at købe SATA og så skulle jeg måske også skifte mærke ?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 29-11-04 16:55

Hitachi er hurtige og støjsvage. Og så ER de kommet af med de skavanker de havde under IBM. Klart bedste all-round hdd

Kommentar
Fra : perdude

Dato : 29-11-04 17:11

Som du selv skriver, så er det jo i bund og grund en smagssag og der vil altid kunne forekomme fejl uanset hvilke mærker vi snakker om.

Selv har jeg altid været yderst tilfreds med Seagate og har haft flere Seagate Barracuda. Min Hitachi kører fint nu, men det er også efter den har været til reparation og blevet udskiftet...

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-11-04 17:55

Selv synes jeg "Western Digital" og "Maxtor" har været stabile og lydsvage. Har 2 af den ene på en 3 år gammel pc og 3 af den anden på en nyere pc. Aldrig har der været noget at klage over!

Kommentar
Fra : plb

Dato : 29-11-04 19:41

okay .. så der er ik et mærke som næsten alle bare kan stemple som et møj-mærke ?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-11-04 19:54

Jeg er helt vild med Seagate Baracuda med 7200 omdr.
De støjer ikke og jeg har (7 9 13 ) ikke haft vrøvl med dem.
Jeg har også nogle gode Quantum, men de laves ikke mere.

Kommentar
Fra : plb

Dato : 29-11-04 20:25

tror jeg vil lade spørgsmålet være åbent et stykke tid for at få nogle fleres bud

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-11-04 16:17

Seagate Baracuda er god, men på det sidste har vi fundet ud af, at Samsung laver en endnu bedre.
Fælles for dem er at de er FLUID typen og ATA/EIDE. Vi er endnu ikke gået over til SATA.
Samsung er desuden næsten lydløs.
Vi køber nu kun disse to mærker.
Hilsen myg

Accepteret svar
Fra : zmq

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-04 09:33

hey plb
Seagate har nogle gode hdd og de køre godt og stabilt, Maxter der i mod har også nogle gode hdd MEN. i starten af 2002 kom Maxter over 80G med deres hdd, dem der ligger på 100G og der op af brænder meget tit af der er stor fejl konstruktion på dem (her på mit arbejde har vi send 4 Maxter 120G tilbage de brande af og det er ud af 24 hdd ps. de var købt i slutningen af 2002)
men det var dem der ud kom i år 2002-2003 jeg køre selv maxter har 4 på 80g som køre rate.Jeg ville råde dig til at købe Seagate, men hvis du sætter dig for at købe Maxter der er over de gyldne 80G, så være sikker på de er udkommet i slutningen af 2003 :)
men held og lykke med købet
zmq

Kommentar
Fra : plb

Dato : 01-12-04 20:14

Tak zmq.. nu har jeg tilfældig vis en Maxtor 120 gb heldigvis fra slutningen af 2003 ... men kunne godt ske jeg skulle prøve med nogle Seagate, jeg har dog aldrig haft problemer med nogle af mine hdd (har 5 Maxtor)

mvh P/lb

Kommentar
Fra : plb

Dato : 11-12-04 19:41

Ville lige høre hvad I synes om den her HDD. http://www.prc-data.dk/page.asp?screen=1272
Det er nok det næste jeg ska invester penge i (når jeg får nogle)
mvh P/lb

Godkendelse af svar
Fra : plb

Dato : 01-02-07 13:30

Tak for svaret zmq.