/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
P-bøde
Fra : BerndJ
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 29-11-04 15:39

Har fået en p-bøde i Kbh fordi jeg har glemt stille p-skiven (har kun parkeret 45 min på 3-timers-parkeringsplads).

Hvad sker der hvis jeg ikke betaler p-bøden? Hvor "langt" går Kbh's Kommune? Opgives sagen efter et par rykkere, eller "går man linen ud" og slæber mig i retten?

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 29-11-04 15:41

jeg er ikke sikker - men jeg tror du kan være ret sikker på at de går efter struben...

hvis de ikke gør slipper "nyheden" snart ud - og så betaler ingen...

Så mit råd - betal og slip for gebyrerne og husk så p-skiven fremover...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-04 15:48

Du kan være sikker på at de går efter bøden - det er ikke så længe siden at en fra Østerbro var i retten, på trods af at der på det sted han havde parkeret var problemer med skiltningen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-04 15:51

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-11-04 16:50

Ja, kommunerne giver ikke ved dørene, så der er kun at betale inden det bliver alt for dyrt.

mvh dova

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-11-04 16:51

som bentjuul siger DE er ikke nomale

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 29-11-04 16:56

Tak for svaret bentjuul.

Kommentar
Fra : TitTitBiiigAss

Dato : 29-11-04 21:10

Fin kommentar igenigen EkkoDova