/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Runtime error?
Fra : alimak
Vist : 532 gange
100 point
Dato : 28-11-04 23:18

Når jeg starter op min XP pro så popper en boks op hvor det står " Runtime error 216 at 000039CA" Har hørt at det betyder at jeg har virus, men jeg har kørt Avast virus scanner og den kan ikke finde nogle viruser. Men det er over 3000 filer den ikke kan scanne af en eller anden grund jeg ikke forstår. Er der nogen der ved hva jeg skal gøre?
alimak

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 28-11-04 23:24

Runtime error 216 kan komme af andet end virus, men det e rrigtigt, at blandt andet en trojaner er kendt for at fremkalde den fejl.
Prøv at skrive msconfig i Kør og vælg fanebladet start, der kan du se hvilke programmer der skal starte op sammenmed Windows og du kan prøve at deaktivere alle, genstarte og se om fejlen er der, hvis den er væk kan du så aktiver opstartsnøglerne en efter en for at finde ud af hvilken der laver fejlen og så er vi på sporet.

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 29-11-04 01:44

Tak for svaret BjarneD.Nu er det ok igen. Det var et program der heder Hmonitor der lavede lortet.Nu er den fjærnet. Tak

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-11-04 01:49

Det var godt!
Det er vel et program til at overvåge temperatur mm. på bundkortet og det behøver du sikkert ikke.