/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Aktiehandel
Fra : DJHolm
Vist : 962 gange
50 point
Dato : 28-11-04 17:48

Hej alle

Jeg har et ganske kort spørgsmål: hvordan kommer jeg igang med aktiehandel?? Jeg har absolut ingen forstand på det, men jeg har klare mål for mit liv og min fremtid. Hvis aktiehandel kan få mig frem til målene hurtigere end beregnet, vil det jo være lækkert.

Hvor meget skal man sætte til side for at komme igang osv. Håber på nogle gode svar....

MVH

Brian

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 28-11-04 17:55

Det at du spørger om det får mig først til at tænke på din alder... samt at mit bedste forslag er, at du skal sætte dine penge i banken og så glemt alt om aktiehandel...

Jeg spillede matador igår - og det var faktisk meget sjovt... og meget meget trist når man "tabte" sine penge...

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 28-11-04 18:01

Den klogeste form, er at kontakte din bank. så kan de vejlede dig, hvis de mener din ide er god.

Har selv tabt en del på det såååå.

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 28-11-04 18:02

Kan ikke se hvad alderen har med det at gøre - men jeg er 30 til din information..... Nu er jeg på ingen måde tilhænger af nogen danske banker og deres 0,0175 % i rente og noget der ligner 5-7 % i udlånsrente (også derfor jeg har en offshore konto).....

Jeg hører stadig gerne fra folk der kan hjælpe mig.....

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 28-11-04 18:06

læs : www.penge.dk

man siger at man skal have på den anden side af 250.000 kr, for ellers vil
handlen med aktier ikke kunne give afkast fordi der er for høje gebyr ved handlen

djholm hvis du har andre spørgsmål vedr. aktier og gerne vil igang og kun har få penge
så tag en kig på
www.goldbranch.com

dette er en aktieklub, hvor du kan handle for få penge med en rimelig afkastning.
MEN HUSK SATS ALDRIG MERE END DU KAN UNDVÆRE.
der er risiko ved alt spil/handel.
skulle www.goldbranch.com have din interesse håber jeg du vil bruge
mit id nr. ved tilmelding ( idnr. 12105)
mvh
Jan Pedersen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-04 18:06

http://www.shareholders.dk/
Dansk Aktionærforening et sted at begynde.
Og din banks fondsafdeling som golfhouse siger.
Følg børsen hver dag.
http://www.cse.dk/kf
Læs finansnyheder hver dag.
http://www.aktienyt.dk/
Til sidst skal du regne ud hvad der er interessant på
markedet om et år og købe nu.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-04 18:09

Jeg kan anbefale aktiehandel, det er ganske let at
tjene mere end bank- og obligationsrenter.

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 28-11-04 18:12

OK - jeg var lidt fræk... men tror nu mit råd stadig gælder... sæt pengene i banken... og deltag så i diverse aktiespil på nettet og prøv at lære af den vej... - man bliver ikke rig henover en nat ved at eje aktier... tværtimod...

og når du så føler du har styr på det, så kontakt din bankvejleder og høre hvad de synes... Til din information benytter jeg selv www.nordnet.dk - men her er der ingen der vejleder, hvilket vil være en god idee at have i starten... det benyttede jeg mig selv af...

Jeg kan kun sige held og lykke...

Og så lige et lille spørgsmål, bare af nysgerrighed - må man spørge til hvormeget du har råd til at tabe? (investerer i aktier?)

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 28-11-04 18:13

Du skal for det første have penge.
Dernæst skal du sætte dig grundigt ind i de forskellige virksomheder du ønsker at investere i.
Du skal have toldmodighed, hvis kursen går ned, indtil den går op igen.
Du skal ikke satse mere end du "har råd til at tabe".

Hvis du går efter disse "simple" regler, kan du godt tjene penge på aktiehandel.

Men når dette er sagt, er markedet meget følsomt i dag, pga. den stadig relative dårlige økonomi i usa, samt at dollarkursen er historisk lav, hvilket sammen med den høje oliepris trykker aktierne.

Hvis du ønsker at prøve, så skal du ikke bruge de store banker, men det tidligere stocknet. Her er provisionen de første 3 mdr. kun 19 kr. pr. handel, uanset størrelse af handlen, hvilket kunne være en "prøveperiode" for dig.
De store banker tager o,5 % i kurtage og minimum 75 kr. pr. handel.

ellebye

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 28-11-04 18:14

Teil -

Hvad kræver det af beløb for at gå igang...??

MVH

Brian

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-04 18:20

Minimum 20.000 vil jeg sige.
Og købe en relativ sikker aktie som eks Danske Bank
FLS er også på vej op.
Nordea har jeg også købt for nylig.
Jeg køber for 10.000 - 50.000 i en aktie, kan de stige
10% indenfor rimelig tid sælges de, det styrer jeg selv
på min netbank.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-04 18:21

Vil lige sige at på tabskontoen ligger 2M invest,
der mistede jeg alt.

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 28-11-04 18:21

hej alle

tak for de mange svar..... det er åbenbart lidt mere indviklet end jeg regnede med.

Kort: hvis jeg nu har 10.000 jeg er villig til at miste (men forhåbentligt ikke gør det), hvor lang tid skal man så "arbejde" med de penge før end man kan se et afkast?? Og er der nogen der har nogle gode bud på hvad man skal investere i??

Brian

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 28-11-04 18:29

jeg ville inv. i jyske bank aktier de er på vej op, ellers er falck altid et godt alternertiv.

men jeg spiller med i aktie spillet og der har jeg kun et afkast på 6.8 %

Så der er ingen der har det endelige svar, men jeg ønsker dig en god jul alligevel.

og så vil jeg stadig mene du skal snakke med din bank. de kan vejlede dig med aktie køb

Peter

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 28-11-04 18:35

Peter

Tak for det...... nu har jeg Jyske Bank som bank, sååååeee... måske det var en mulighed.

God jul

Brian

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-11-04 18:44

Det har sine fordele at starte med køb af aktier i sin egen bank.

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 28-11-04 20:32

10.000 er ikke meget at starte med, fordi det også hurtigt løber op med diverse gebyrer.

Det betyder samtidig også, at du ikke kan lave en ordentlig risikospredning.
Det er generelt tilrådeligt at sprede risikoen på investeringen, så du ikke påvirkes så meget af en enkelt akties op- og nedture.
Spredning på 10-20 aktier indenfor forskellige sektorer og meget gerne også lande er et stort plus.

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 28-11-04 21:30

vil du have stor risiko så prøv medicinalindustrien
samtidig vil jeg også mene at der er de største muligheder
for stort afkast.
mvh
jan

Kommentar
Fra : Dkkasper

Dato : 28-11-04 22:06

Mit konkrete bud på gode aktier er IC company, Simcorp, Aarhus United og sidste men ikke mindst TDC.

Kommentar
Fra : DAF_direktoer

Dato : 29-11-04 09:05

Du har brug for uvildig og kompetent rådgivning - Dansk Aktionærforening har udarbejdet 10 gyldne råd for aktieinvestering - du kan læse og udskrive dem ganske gratis fra www.shareholders.dk - øverste højre hjørne. Hvis du følger disse råd, så er du ret sikker på at tjene gode penge på sigt. Hvis du ikke følger blot et af de ti råd, så løber du en betydelig risiko, læs risiko for tab.

Mvh

Claus W. Silfverberg
Dansk Aktionærforening
- vi er en non-profit forbrugerorganisation

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 15-12-04 00:12

Hej Brian

Hvis du stadig vil lege aktie-handler så er VESTAS rigtig billig nu, god mulighed for større gevindst. (Jyske Bank er en kedelig aktie)
Så opret en konto i Skandiabanken og derefter et depot, det er ganske gratis og ingen forpligtelser. Grunden til at jeg anbefaler Skandiabanken er at den er billigst når det kun drejer sig om danske aktier, og det bør du nøjes med det første års tid. Det koster 60 kr at købe og 60 kr at sælge, så regn altid med 120 kr i udgift ved en aktiehandel.
Min første handel for 2 år siden var Topsil, en dansk højrisikoaktie. Den gav mig 4800 kr på 1 uge, så min første handel tændte mig virkelig ! Jeg startede selv med 22000 kr.

MVH Brian (!)

Kommentar
Fra : DJHolm

Dato : 15-12-04 15:20

Hej Brian (!)

Vil det sige at man kan få en personlig aktie dealer hos Scandiabanken? Det kræver jo en del viden om markedet og om hvordan man gør selv!?! Det jeg mener med sidste sætning, er at man ved Scandiabanken ikke har mulighed for at sætte sig ned med en rådgiver, sådan rent fysisk (så vidt jeg ved, har de ikke en filial hvor man kan gå ind og få direkte face-to-face rådgivning). Og det er jeg nok mest interesseret i.

Men hvis du har personlige relationer derfra som jeg kan lukrere lidt på, hører jeg gerne nærmere fra dig

MVH

Brian (!)

Kommentar
Fra : bovbasse

Dato : 15-12-04 18:29

Hej djholm

jeg har tidligere henvist til et selskab som hedder

www.goldbranch.com

du kan også tage en kig på denne

http://goldbranch-forum.com/norge.ppt

dette er er en præsentation om firmaet, dog på norsk, men det går vel an....

yderligere spørgsmål

teamseberg@yahoo.dk

mvh
jan

Accepteret svar
Fra : sniperdk

Modtaget 50 point
Dato : 16-12-04 10:24

Hej igen igen...

Nej en dealer havde man i gamle dage...!
Man lægger selv ordrer ind, og skriver hvad kurs man vil købe til eller laver en "strakshandel" her bliver aktien handlet til kursen nu og her !
Du kan evt udkigge nogle aktier der har interesse. På http://dk.finance.yahoo.com/ kan du følge godt med i aktierne i hele verden. Der kan du også lave porteføljer, både dem du har og dem du bare vil følge.
Mine nyindkøbte Vestas er forøvrigt steget 1084 kr igår onsdag. (har for 33000 kr)
www.cse.dk (fondsbørsen) kan du også kigge lidt nærmere. Ud over det er der et godt aktieforum der hedder Spekulant.dk , her diskuterer vi spændende aktier. Opret en profil der og lad os snakke videre der, jeg hedder "Sniper" i det forum.
PPS : Stik mig så de point... hehe

MVH Brian igen igen2

Godkendelse af svar
Fra : DJHolm

Dato : 16-12-04 10:28

Tak for svaret sniperdk.