/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Com. slukker af sig selv!
Fra : patrickfridal
Vist : 564 gange
50 point
Dato : 28-11-04 13:10

Hejsa... Jeg har et problem med min computer , den slukker engang i mellem helt af sig selv , skærmen bliver sort og så bliver der faktisk bare genstartet. Det sker 100% hver gang jeg spiller Grand Theft Auto vice city , jeg kan spille i ngoel få minutter så lukker den, den skriver ikke noget... Nogle der kan hjælpe ???

Mvh. Patrick ( sorry de 50 point har ikke flere :( )

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 28-11-04 13:49

måske fordi gfx bliver for varmt, men der kan være 1000 ting

Søg på google efter Aida32 Free download og hent det pogram.

I det pogram kan du se hvor varmt dit gfx bliver/er.
Så kan du måske få en fornemmelse af, om det evt kan være grunden.

(det pogram viser også mange andre ting, så det er godt at hvade)

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-11-04 13:58

start >> indstillinger >> system >> avanceret
Vælg "Indstillinger" for "start og genoprettelse"
Fjern hakket i "genstart automatisk"

Næste gang vil du så få en fejlmeddelelse (sikkert en blå skærm) i stedet for at maskinen genstarter

Derfra kan problemet spores. Men det er sandsynligvis driveren til grafikkortet, der skal opdateres.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-11-04 14:04

Hej
Hvis du køre win XP, kan det skyldes at der opstår en fejl enten i spillet eller i et andet program der kører i baggrunden. Du kan slå genstart ved fejl fra som følger:

Højreklik på ”Denne Computer”--->Klik på fanen ”Avanceret”--->Klik på knappen ”Indstillinger”--->Under system fejl fjernes et evt. flueben i boksen ”Genstart automatisk”--->Klik på ”OK”--->Klik på knappen ”Fejlrapportering”--->Marker bollen ”Deaktiver fejlrapportering”--->Sæt flueben i boksen ud for ”Men giv mig besked,………”--->Klik ”OK”--->Klik ”OK”
Virker efter næste genstart af maskinen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-04 14:36

Jeg gætter på at din prossesor bliver for varm, og at køleripperne ovenpå den trænger til en rensning, brug trykluft hvis du har det, ellers en støvsuger, og event. en vatpind. Rens også blæseren der sidder ovenpå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 28-11-04 17:39

hejsa... har kunne køre spillet før hen.. har lige haft formateret min com så der ligger ikke noget crab shit hunde lorte spyware.. prøåver lige det i har skrevet... Tror det er mit grafik kort der skal opdateres

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 28-11-04 18:06

et lille spærgsmål til... Min startside er http://letsroll911.org/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=3 den bliver lavet om til den afsig selv... selvom jeg laver den tilbage til www.mail.tdconline.dk og klikker ok bliver den automatisk lavet til bage hvergang jeg lukker... en der kan hjælpe ? tak!!!

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-11-04 19:17

Hvis du ændrer din startside tilbage til www.mail.tdconline.dk i IExplorer via "Funktioner"-"Internetindstillinger" osv. og den alligevel ændres tilbage til den anden du skriver, vil jeg råde dig til først at kigge i "Kontrolpanel"-"Tilføj/Fjern programmer" om der har sneget sig et eller andet advertysingprogram ind som ændrer din startside. Dernæst kør f.eks. Ad-Aware, husk den skal hentes fra www.lavasoft.de, hvis du henter den via AdAware.com kan du risikere at få virus.
Hvis pallebhansen ser dette, hved jeg at han på et andet spørgsmål har svaret noget om et program der hed noget med highjack, som kan fjerne uønskede angreb på IExplorer. Vi du "pallebhansen" lige skrive linket igen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-11-04 19:34

Ok, det er jeg vist ikke den eneste der ved, men det er rigtigt at programmet hijackthis er et rigtigt godt program, men da det tager en log af opstartende programmer, skal det undersøges af en expert, som der er mange af herinde, men pøv først ad-adware, som foreslået, og hvis den ikke kan fjerne startsiden, så brug værktøjerne som arlet har, og hvis det også glipper, så brug hijackthis, den er altid sikker. Loggen sendes/kopieres feks. herind.
Og der er ingen tvivl om at i en af de første linier, står din forkerte startside, og den er let at fjerne, men der kan være mere der skal væk, så send den ind, hvis de andre værktøjer ikke klarer ærterne.
Gå her til: http://www.arlet.dk/ og tryk: Din startside ændret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 28-11-04 19:40

letsroll991 er en virus.. kørte lige mit norton igennem.... har kørt ad-aware men den fjernede ikke noget... prøver arlet nu!

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 50 point
Dato : 28-11-04 20:04

Det kan være denne:
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.depress@mm.html
Men hvis det er en virus, og antivirusprogrammet finder den, men ikke kan fjerne den, så er det tit en god ide at starte sin komputer i fejlsikker tilstand (Hold F8 nede ved opstart), og starte antivirusprogrammet, så hele harddisken bliver undersøgt.
Grunden til at du helst skal køre i fejlsikker tilstand, er at så når virusen ikke ind i hukommelsen, og kan så fjernes.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : patrickfridal

Dato : 30-11-04 17:54

Tak for svaret pallebhansen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 30-11-04 18:22

Selv tak, du er rigtig i dit es, i dag patrickfridal.
VH Palle Hansen