/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Backup af OE
Fra : okjk
Vist : 382 gange
100 point
Dato : 28-11-04 13:08

Hej. Nogen der kender et gratis - let anvendeligt program til backup at mail og adressekartotek - i stil med fx Outlook Express Backup Wizzard. - Det skal ikke kun være en prøveversion, og jeg vil gerne undgå den omstændelige procedure med at kopiere lagringsmappen m.m. - helst blot et tryk på en knap. På forhånd tak: jkjk

Kommentar
Fra : henrikdj

Dato : 28-11-04 13:50

Til Outlook 2003 er der et add-on program (Sikkerhedskopiering). Det findes på office-update. Det tager backup af både private mapper (dvs inkl kontaktspersoner) og arkivmapper, og kan schduleres.

mvh
Henrik

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 28-11-04 14:15

Du kan navende Stones koipikontrol.
Der skal du en gang lave stien til dine OE mapper og en destination og så kan du gemme opgaven så den er klar til næste gang.
www.stoneware.dk

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 28-11-04 17:43

OE = Outlook Express - det er IKKE vtil Outlook
Jeg vil lige vente og se om der kommer et svar, hvor jeg ikke skal fifle med andet end en enkelt knap

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 17:50

Hvis ikke kan du da prøve at se hvor nemt det er med kopikontrol.
Du kunne få programmet til at åbne sammen med Windows såå du bare skal klikke på Start i programmet.
Jeg anbefaler godt nok normalt, at man undgå alle de der programmer der kører tomgang i baggrunden, men er man magelig så er det jo måden.

Kommentar
Fra : okjk

Dato : 28-11-04 18:39

Måske er det i virkeligheden fordi jeg ikke lige ved hvordan jeg sætter kopikontrol op til at kunne foretage den ønskede kopiering - det kan godt være det er et nyt spørgsmål, men er der en forklaring på hvordan det kan gøres - en som kan forstås af amatører

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 19:13

Den får du om lidt og så kan du jo prøve at hente og installere i mellemtiden.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 19:33

Du får først et link til Microsofts anvisning på backup og gendannelse af OE, hvor dukan se hvordan du finder placeringen af den mappe hvor dinemails ligger.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;270670

Placeringen vil være sådan hvis du har Windows XP eller 2000:
C:\Documents and Settings\Dit brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{xxxx-xxxx-xxxx-xxxx-xxxxxxxxxx}\Microsoft\Outlook Express (xxxx'erne angiver nogle tal og bogstaver)

Start Stones Kopiokontrol
Klik på + ud for C: drevet
Klik på + ud for Documents and settings
Klik på + ved dit brugernavn
Klik på + ved Lokale indstillinger
Klik på + ved Application data
Klik på + ved Identities
Klik på + {ved de mange tal og bogstaver}
Klik på + ved Microsoft
Marker firkanten ved OutlookExpress (der vil blive markeret helt tilbage til Identities

I Beskrivelse kan du skrive OE back up eller hvad du har lyst til.
Klik på kopier til og angiv hvor du vil gemme din backup.Klik start og den vil kopiere hele mappen.
Når den er færdig skal du gemme i forbindelse med lukning af programmet hvilket den spørger om og så vil den være klar til næste gang.
Så spørger du herfra.

Godkendelse af svar
Fra : okjk

Dato : 04-02-07 14:14

Tak for svaret BjarneD.