/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Blinkende Skærm...
Fra : TheOsirisDK
Vist : 451 gange
30 point
Dato : 28-11-04 11:12

Engang i mellem begynder min skærm pludselig at blinke, 3-5 og bagefter restarter den! can ya belive it!
Anyho jeg håber på dette bare er en virus men jeg aner ikke hvad den skulle hedde, lidt hjælp?

(yder mere, hver gang jeg scroller ned ad en side lader computeren til at være ENORMT langsom og hakker ligesom i det...
det begyndte samtidig den blinkende skærm...)

Jeg har før haft problemer med Sysdos.exe Syswin.exe, og tror det er noget med dem, for efter Avast Antivirus fjernede "Icl_cfg.dll"
har de fleste programer spurgt om filen - de køre dog aligevel fint...

Kommentar
Fra : plb

Dato : 28-11-04 14:55

Blinker skærmen og så genstarter PC'en eller slukker skærmen bare?

Har du kørt fx Spybot S&D eller Ad-aware ?
Jeg ved ikke så meget om Avast, men kan du gendanne filerne, du fjernede og se om fejlen ligger der?

mvh P/lb

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-11-04 15:08

hvis det var dem burde problemet havde vist sig før...
altså skærmen blinker og så genstarter den...
Jeg kan de mest sandsynlige viruser ville dog være:
Backdoor.Delf.mz [Kaspersky]
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/backdoor.futro.html
eller
W32.HLLW.Polybot, Phatbot, W32/Polybot.l!irc [McAfee], WORM_AGOBOT.HM [Trend], Backdoor.Agobot.hm [Kaspersky]http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.hllw.polybot.html

problemet er nu jeg ikke helt ved hvordan man fjerner dem... tror i Norton 2005 kan?

Kommentar
Fra : plb

Dato : 28-11-04 15:31

Ellers kan du selv inde fra safe mode, du ska bare finde ud af hvor de ligger

mvh P/lb

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-11-04 16:09

hvad er og gør egenlig "safe mode"?

Accepteret svar
Fra : plb

Modtaget 30 point
Dato : 29-11-04 14:28

du kan vælge at starte op i safe mode under opstart, ved at trykke F8 (hvis jeg ikke tager fejl ??) og den gør så at hvis fx filerne bliver brugt af et andet program og du ikke kan slette dem, så kan du gå ind i safe mode og slette dem. den gør er du kan slette dem selvom de bliver brugt af et andet program.

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 29-11-04 18:51

okey... det vil jeg prøve - når jeg får tid efter HL2...