/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
realtek ac97audio
Fra : ingmand
Vist : 288 gange
200 point
Dato : 28-11-04 00:41

har købt medion 5.1 kan godt få fronthøjtalerne til at køre +sub men mangler center+bagerste højtaler.
har været inde i højtalerindstillinger og sat den op til 5.1 men ikke noget resultat.
nogle gode ide`r til hvad jeg kan gøre.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-11-04 09:08

husk at det du afspiller skal være 5.1, ellers får du ingen lyd.

Har du ikke en test-funktion?
Der må da være noget program-halløj med?

Kommentar
Fra : ingmand

Dato : 28-11-04 10:00

ingen programmer medfølger.
har prøvet i højtalerinstillinger der er et vindue med en mand der sidder imellem nogle højtalere
og dem kan man trykke på det er kun de foreste højtaler der virker når man trykker på de andre så giver de intet lyd fra sig.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-11-04 13:08

Jeg går ud fra at du bruger Windows XP ?

Prøv at gå ind i Start >> Indstillinger >> Kontrol panel
Vælg "Lyde og lydenheder"
Nederst i vinduet (under højttalerindstillinger) vælger du "avanceret"
Her kan du vælge 5.1 højttalere...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-11-04 13:13

Bagefter skulle du kunne ændre lydstyrken

Hvis du ikke har et lydikon nede i højre hjørne så åbn lydstyrke via:

start >> programmer >> tilbehør >> underholdning >> lydstyrke

Hvis du trykker på "indstillinger" + "egenskaber" i lydstyrke, kommer dine surroundhøjttalere så ikke frem der?

Kommentar
Fra : ingmand

Dato : 28-11-04 13:56

har været inde i indstillinger for højtaler og valgt 5.1
ja jeg bruger xp
jeg har højtalerikonen i startbjælken og den er sat på max.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 28-11-04 14:07

ja den er på max, men der er jo mange indstillinger i lydstyrken...
der er både MIC, AUX, PC-SPEAKER osv. Sikkert også en indstilling for surround højttalerne.
Der er mange ting, der som standard er slået fra. Prøv at kigge om der er flueben i nogen.

Kommentar
Fra : TheGreens

Dato : 03-10-05 00:33

Jeg har det samme problem, men har også hørt at man kan ændre i lydkort stikkenes funktioner, så man kan bruge 5.1 i sit lydkort...
Nogen som har hørt om det ?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 03-10-05 17:08

TheGreens> Det er da muligt at der er en jumper på kortet, men de fleste lydkort plejer selv at poppe op med en boks når du sætter noget til, hvis ellers drivere/programmer er installeret til kortet.

Ingmand>> Hvis det kun er surround højttalere du har købt, så er det driveren eller softwaren til dit lydkort, som ikke er sat rigtigt op. Hvad er det for et 5.1 lydkort du bruger?