/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Mengrad
Fra : batman1
Vist : 1758 gange
100 point
Dato : 27-11-04 22:21

hvem kan give et godt råd?
når arbejdsskadestyrelsen afgiver en procentgrad i mengrad, hvordan kan man vide om det er nok eller det skal ankes? i dette tilfælde er drejer det sig om Refleksdystrofi som ikke direkte er procentsat i mengradstabellen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 27-11-04 22:36

Prøv at finde noget hvor man rent praktisk kan sammenligne i mentabellen.
Det er utroligt svært fordi de fleste mener at den procentvise fastsættelse er meget lav og husk ikke at blande det sammen med tabaf erhvervsevne, der er noget helt andet.
http://www.ask.dk/udgivelser/vejledninger/html/mentabel_2004.asp

Kommentar
Fra : ymot

Dato : 28-11-04 07:19

Hej Batman1
Man kan ikke selv gå ind og finde ud af, om man har fået den rigtige méngrad, hvis lidelsen ikke direkte står i mengradstabellen - men hvis du er utilfreds med afgørelsen, har ud jo altid mulighed for at anke sagen. Husk dog at der er en ankefrist på nogle få uger!
Du skal være opmærksom på, at når Arbejdsskadestyrelsen anerkender en sygdom som en arbejdsbetinget lidelse, tager de derefter stilling til både méngrad og erhvervsevnetab - du må ikke blande de 2 ting sammen.
Håber du kan bruge svaret til noget!?