/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
har installeret service pack 2.. og fort~
Fra : musenfryd
Vist : 528 gange
200 point
Dato : 27-11-04 18:47

kan man komme tilbage til "det der var engang" når man først har installeret service pack 2?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-11-04 18:50

Start>hjælp>gendannelsespunkt>den har selv lavet et gendannelsespunkt da den indstallerede sp2

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-11-04 18:54

Hejsa

Du kan bruge en af følgende metoder til at fjerne Microsoft Windows XP SP2 fra din computer:
•   Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
•   Brug af den skjulte mappen $NtServicePackUninstall$
•   Brug af Systemgendannelse
•   Brug af Genoprettelseskonsol

Brug af funktionen Tilføj eller fjern programmer i Kontrolpanel
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv appwiz.cpl i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Marker afkrydsningsfeltet Vis opdateringer.
3.   Klik på Windows XP Service Pack 2, og klik derefter på Fjern.
4.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af den skjulte mappe $NtServicePackUninstall$
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv c:\windows\$NtServicePackUninstall$\spuninst\spuninst.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Næste, når Guiden Fjernelse af Windows XP Service Pack 2 starter.
3.   Følg vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Systemgendannelse
1.   Klik på Start, klik på Kør, skriv %SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
2.   Klik på Gendan computeren, som den var på et tidligere tidspunkt, og klik derefter på Næste.
3.   Klik på den dato, hvor du installerede Windows XP SP2, og klik derefter på Installerede Windows XP Service Pack 2 i feltet Gendannelsespunkt.
4.   Klik på Næste, og følg derefter vejledningen på skærmen for at fjerne Windows XP SP2.
Brug af Genoprettelseskonsol
Hvis det ikke lykkedes at fjerne Windows XP SP2 ved hjælp af en af de forrige metoder, skal du følge disse trin:
1.   Indsæt Windows XP-startdisketten i diskettedrevet, eller læg cd'en med Windows XP i cd- eller dvd-drevet, og genstart computeren. Når du modtager følgende meddelelse, skal du trykke på en tast for at starte computeren fra cd'en med Windows XP: Tryk på en tast for at starte fra cdBemærk! Din computer skal være konfigureret til at starte fra cd- eller dvd-drevet.
2.   Tryk på R for at starte Genoprettelseskonsol, når der vises en meddelelse af følgende type: Velkommen til installationsprogrammet
3.   Vælg placering af Windows XP. Installationsprogrammet placeres typisk på C:\Windows.
4.   Hvis du bliver bedt om at indtaste en administratoradgangskode, skal du gøre det. Tryk på ENTER, hvis du ikke har en administratoradgangskode.
5.   Skriv cd $ntservicepackuninstall$\spuninst ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
6.   Advarsel! Når du har gennemført dette trin, kan du ikke længere stoppe fjernelsesprocessen. Skriv batch spuninst.txt ud for kommandoprompten, og tryk derefter på ENTER.
7.   Skriv exit ud for kommandoprompten, når fjernelsen afsluttes, og tryk derefter på ENTER.
8.   Genstart computeren. Vigtigt! Når computeren genstarter, kører Windows Stifinder (Explorer.exe) ikke, og du skal følge disse trin: a.    Tryk på CTRL+ALT+DEL for at starte Jobliste.
b.    Klik på fanen Programmer, og klik derefter på Ny opgave.
c.    Skriv regedit i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
d.    Find følgende undernøgle i registreringsdatabasen, og klik derefter på den: HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\RpcSs
e.    Højreklik på værdien ObjectName, klik på Rediger, og skriv derefter LocalSystem i feltet Værdi.
f.    Genstart computeren.

Mvh
Brian

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 210 point
Dato : 27-11-04 18:59
Kommentar
Fra : ahj

Dato : 27-11-04 19:53

Hvorfor har du fortrudt? Jeg spørger fordi jeg lige har installeret den.
Hilsen Aase

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 27-11-04 19:57

jeg har fortrudt fordi jeg siden jeg installerede det har fået en besked om at jeg skulle aktivere windows... det kan jeg så ikke helt, da jeg mangler de nøgletal der skal bruges (og det snakker vi ikke om hvorfor jeg gør). Udover det har jeg ingen probs.
jeg har nu uninstalleret service packen, men får stadig meddelelse om at jeg skal aktivere... nogle gode forslag til hvor dan jeg slipper af med den, og hvad sker der egnetlig hvis den ikke bliver aktiveret?
Jeg har en dag tilbage..... og skræk oh ve....

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-11-04 20:10

Hejsa

Hvis den ikke bliver aktiveret så kan du ikke bruge xp mere desværre.

Brian

Kommentar
Fra : musenfryd

Dato : 27-11-04 20:13

LOOL nej, det tænkte jeg nok...... men så kan man jo lære det.....

Godkendelse af svar
Fra : musenfryd

Dato : 27-11-04 20:15

Tak for svaret return.
det var super, for jeg behøvede slet ikke alt det andet.. som der stod inde på de tlink, så var det faktisk nok at gå i tilføj/fjern programmer...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 27-11-04 20:38

Tillæg

Aktivering skal foretages inden for 30 dage efter den første dag, hvor du starter Windows XP. Hvis du vil aktivere Windows efter den dato, hvor du installerer produktet, vises ikonet Windows-aktivering i statusområdet af proceslinjen. Ikonet viser med jævne mellemrum en påmindelse om, hvor lang tid der er tilbage, før du skal have udført aktiveringen. Når de 30 dage er gået, skal du aktivere Windows for at kunne blive ved med at bruge Windows.

Hentet herfra

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307890#2

Brian

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-11-04 20:56

Musenfryd..................nu jeg har dig - så kig lige i din mail på Din-debat.dk