/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Indspille lyd via line in
Fra : stig54
Vist : 323 gange
100 point
Dato : 27-11-04 18:38

Jeg har tidligere spurgt om hvordan jeg indspiller lyd fra en cassettebåndoptager via line in på lydkortet.
Jeg fik at vide at jeg skulle bruge windows wave recorder, hvor er den på XP????
Jeg har lyd igennem, har prøvet at sætte den til line in på mit TV kort, men kan ikke optage lyden alene.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-04 18:47

Jeg benytter selv GoldWave - som kan hentes her: http://www.goldwave.com

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-04 18:51

windows waverecorder er nok ikke lige det bedste valg.
får du andre lyde med er det fordi at nogle andre lydkanaler er åbne.
foreslår dig at bruge et gratis program jetaudio fra http://www.jetaudio.com

vidre forklaring følger, hvis der er behov.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 27-11-04 18:55

jetaudio 6 er den nyeste og kan hentes her
http://www.download.com/3000-2167-10013740.html

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 27-11-04 19:09

Prøv at se på denne RIP Vinyl. http://www.ripvinyl.com meget enkel at bruge.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-11-04 19:25

Jeg har prøvet gold wave og det går fint med udslag på skærmen der følger lyden, jeg gemmer filen på skrivebord, men når jeg vil spille den er der ingen lyd. Der er lyd under optagelsen

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-04 19:35

Hej stig - du skal gemme filen på normalt vis.

Vedr. lyd ved afspilning skal du huske, at stille på mixeren for "Afspilning" din Wave" er måske ikke slået til.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-11-04 19:57

Yes nu kører det, det er dog noget lavt

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 27-11-04 21:26

Det er muligvis din lydkilde (cassettebåndet) som er indspillet noget lavt.

Evt. kan du justere på Mixer indstillingen - alternativt kan du forsøge at ændre på de overførte Wave filer evt. via Compressor/Expander (findes under Effect).
Husk, at markere start og slut med højre mussetast.

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 28-11-04 00:13

Tak for svaret IBM760.
Alt er enkelt når MAN KAN, DET KAN JEG NU. tAK