/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 harddiske/2operativsystemer???
Fra : bassenborg
Vist : 299 gange
125 point
Dato : 27-11-04 14:30

Jeg har XP pro installeret på min ene harddisk. Jeg har så købt en anden harddisk og installeret den. Kan jeg installere Win 98 på den anden, uden at skulle geninstallere XP pro på den første? Og kan det overhovedet lade sig gøre? Jeg fyrer lige et spørgsmål mere af til samme pris: Hvis man ser bort fra de foregående spørgsmål, kan jeg så installere XP pro oven i den installation jeg har i forvejen, uden at skulle installere servicepacks og opdateringer igen?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 135 point
Dato : 27-11-04 15:32

Til det første Ja du kan godt instalere win98 på den anden Du skal bare "skjule" winxp disken i bios eller ved at fjerne kabelet!

til det andet! Nej jeg tror du bliver nødt til at geninstallere servicepacks og opdateringer igen! De går jo netop ind og patcher den foregående installation, med det det medfører af overskrivning/nye systemfiler!

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 27-11-04 15:40

Jvordan skjuler jeg harddisken i BIOS. De servicepacks jeg har installeret, skal de hentes igen, eller ligger de et sted, hvor jeg kan installere dem fra.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 27-11-04 15:51

Bare sæt harddisken til none i bios!

Nej de skal hentes igen!

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 27-11-04 15:56

Tak for svaret tedd.