/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
compaq presario 1200
Fra : frederikshavn
Vist : 502 gange
50 point
Dato : 26-11-04 22:12

jeg har fået foræret overnævnte bærbar,men problemet er at den er fuld af virus,så jeg ville prøve at lægge et windows ind(me)var inst.da jeg fik den,men den recovery cd der er med,vil ik'starte op,jeg lægger den i og genstarter,men der sker intet,andet end den læser det windows ind som er inst.hva gør jeg?
pc:compaq presario 1200 model number 12xl302

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-11-04 22:28

hej !
kan du ikke starte med en startdisk og skrive
format c:
startdisk kan du hente her:
http://pesona.mmu.edu.my/~panzheng/bootup/bootme.exe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-11-04 22:47

hej du kan ringe og bestille en gratis recovery cd hos compaq - bare du ved hvem der har købt den - ellers koster det en smule

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 26-11-04 22:50

nu har jeg fået den til at starte op cd'en,men det ligner et start disk fra win 98,den læser lige et eller andet ind,det er på engelsk,og står der a>,og så aner jeg ikke hvad jeg skal gøre,jeg kan se at cd'en ikke fylder mere end 1.44mb,har fået fat i en win 98se,men der er ingen driver med pc'en,kan man hente alle driverene til pc'en et eller andet sted

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-11-04 22:55

jo,det her program henviser til den hardware der er i pcen og viser hen til driver opdate:
http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe
dog måske netkort kan godt drille men prøv dig frem.
iøvrigt skal du slette alt formatere og derpå kunne ligge me ind.
a> vises skal du trykke
format c:
: kollon er på shift+æ elller ctrl + æ

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-11-04 22:59

fot en sikkerheds skuld kan du i enehåndtering skrive ned hvad der er i af net,grafik,lyd--kort i den (system i kontrol panel)

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 27-11-04 01:54

Du skal gå ind i bios og lade computeren boote på cd-rom drevet i stedet for harddisken.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 27-11-04 09:13

hvis du har a>
kan du osse skrive d:
derpå
setup
skulle sætte me inds. igang efter genstart efter at den er formateret.
(måske ligger : på alt+æ??)