/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Ang. Arne.Jakobsens tip
Fra : tedd
Vist : 449 gange
50 point
Dato : 26-11-04 18:38

http://www.kandu.dk/dk/tip/9787 Gider du ikke lige smide en logfile eller andet dokumentation ind her, så vi kan se hvilke spyware ens PC ville have blevet fyldt op med når man går ind på http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=20194

Tror osse at com on gerne vil vide det!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 26-11-04 18:46

Jeg har været forsigtig den seneste tid, med hensyn til hvilke sider jeg går ind på, men nu har jeg prøvet dit link nogen gange, uden problemer.

Men ellers vælter det frem på masser af andre sider med spyware.
Selv DR's hjemmeside som jeg gik ind på den anden aften, så kommer det der forbandede Web Search og Search for og hvad de hedder.
Jeg fik fjernet en masse skidt i sidste uge, men nu er det mindst lige så slemt igen.

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 18:48

Jeg var med bævrende hjerte inde på begge link.
Min Norman er ret sart og følsom - men den reagerede slet ikke.
Så enten er jeg nu fyldt med snavs - eller også var der ikke noget.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 18:49

Hej tedd. Jeg har ikke nogen log-fil. Men Spyware Doctor kom op med 4 vinduer, hvor den fortalte at den havde forhindret Spyware i at komme ind på min PC. Jeg KAN indstille min SpyDoc til at gemme en logfil, men har fravalgt det. Jeg er temmeligt ligeglad med hvad den finder, blot den holder det væk. Og det gør den. Og det er selvfølgeligt ikke noget personligt. Først og fremmest fordi jeg jo ikke kender dig personligt. Go' weekend fra Arne J.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 18:52

Jeg fatter det ikke !
Jeg er aldri syg ???
der er aldri noget galt med min pc :S
Det køre bare :)
Jeg kommer en del på kazaa for det ikke skal være løng, men aligevel.....
Jeg har aldri haft en virus eller noget der ligner.
Og det er jo fedt. Men bare underligt :S

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 18:52

tedd

Jeg prøver lige igen, og så laver jeg en log-fil. OK?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 18:52

Så prøv da at gå ind på siden igen og gem en logfil! Det kan der jo ikke ske noget ved! Synes da det her er af almen interesse da COM'ON jo bliver betragtet som en seriøs IT side!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 18:53

Ok Arne!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-11-04 18:55

Tedd

Forklaringen er nok, at han kører med Spyware Doctor, som iflg. Spywarefri ikke er troværdig:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=7673

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 19:01

Trine
Man skal aldrig sige aldrig

Indtil for en uge siden, anede jeg knap nok hvad virus og spyware er for noget, og troede helt bestemt at min lille IBM var højt hævet over den slags. Men det gør jeg ikke mere

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 19:09

Venter i åndeløs spænding her!

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 26-11-04 19:13

her er et eksempel på hvad man får af cookies på comon
http://www.dannyboyd.frac.dk/comondkcookies

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 19:16

Den finder intet Spyware, men fjerner nogle Cookies. Og de bliver ikke gemt i log-filen. Men de er vel også slemme?
Da jeg så de mange PopUp-billeder, som jo kun står på siden i nogle få sekunder, troede jeg at det var Spyware. Nu hvor jeg ser ordentligt efter kan jeg se at det er Cookies den fjerner.

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 26-11-04 19:21

Det er åbenbart normalt efterhånden med alle de reklamer at man bliver overdynget med cookies - artiklen er som sådan ok , men den burde nok ikke ligge i det forum da de ikke er seriøse - de scanner ikke deres site for cookies og fjerner dem
Men der er ikke noget spyware....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 26-11-04 19:26

Der er ikke i sig selv noget odiøst/useriøst i cookies. Det afhænger helt af, hvad de bliver brugt til.

Hvis man ikke ønsker cookies, er det så let som ingenting at sætte IE op til ikke at acceptere dem.
Så får man dem heller ikke.

Men så vil der være flere sider - også seriøse sider som fx Spywarefri - der ikke fungerer optimalt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 19:43

Er enig med Rellom. Der er ikke noget odiøst i cookies! Kandu bruger da osse cookies! Cookies er efter min mening ikke noget man kan sammenligne med spyware! Højst et irritations moment, når der pludselig dukker danske reklamer op på en udenlands side! Det har jo ikke noget med et program at gøre, og kan da ikke skade computeren!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 19:47

Alle er glade.................jeg gi'r en omgang øl...............hvis jeg må for chefen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 19:50

Glad og glad! Jeg synes nu nok Arne skyder langt over målet ved at oprette sit tip! Men lad det nu være!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 20:34

Hmm? Så er spørgsmålet hvem der egenligt skal have points?

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 20:35

dova< du har jo nok ret.
Jeg må heller skynde mig at sige 7 9 13

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 20:35

tedd

Jeg ved godt at cookies ikke er lige så skadelige som spyware. Jeg har også undskyldt min uopmærksomhed. Accepteret eller ej, så gider jeg ikke være uvenner for det. For at blive uvenner, skal man først være venner.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 20:37

Tja hvis du lover lige at undersøge sagerne lidt mere grundigt før du farer i blækhuset, så er points dine! Ellers går de til emesen for aftens suverænt bedste kommentar!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 20:42

Dova var jo den første modige - men hun er kun en pige.
Og da jeg var den næste modige, bør alle points gå til mig.
Eller også AJ som loggede filen ind.
Måske en helt 4.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-11-04 20:42

nej tak.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 20:55

Tja! Ok Hvis Arne ikke kommer ind de næste 10 minutter går points til Dova så! Siden emesen ikke vil have dem?

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 21:31

Tak for svaret dova. Selvom emesens nu var det bedste

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 21:48

Ja, det gjorde jeg så ikke tedd, havde for travl i andre tråde. Men tror jeg overlever.

Hvis jeg havde været hurtig, havde jeg fået poængerne??????

Hvorfor? Hvis du synes emesens svar var det bedste????

Kandu selv finde ud af det?

Du behøv´s ik' og svare!

Jeg syn's ikke at du skal vurdere efter om folk vil ha' poængerne eller ej. Gi dem altid til den rigtige person. Om så personen synes at han/hun kan bruge poængerne til noget, kanjo være dig ligegyldigt. Vælger du at gi' dem til en anden (og dårligere svarer), får vedkommende jo ros, som hun/han ikke har fortjent.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-04 21:52

Ja og jeg synes de skulle gå til Dova! Så er den ikke længere Arne!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 22:21

Tak for dem tedd

mvh dova