/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Visning af miniature i stifinder
Fra : tante2
Vist : 241 gange
20 point
Dato : 26-11-04 18:00

Jeg har lige fået PC'en formateret med Win2000, og nu kan jeg ikke mere få vist miniature billeder i min stifinder som før. Det eneste der vises i den lille ramme er iconet for det program som mine jpg-billeder er sat til at starte med.
Er der nogen der kan hjælpe mig med med den forkerte indstilling i min Stifinder.

Kommentar
Fra : annvibeke

Dato : 26-11-04 19:35

Jeg er slet ikke sikker på, hvad det egentlig er du mener men:

Når du er i stifinder kan du gå op i funktioner og ned i mappeindstillinger...
...måske du kan finde din indstilling dér!

mvh/ann-vibeke (som undrer sig over, at ikke andre har været inde og svare på dit spørgsmål)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 26-11-04 21:06

Hvad sker der hvis du højreklikker og vælger Vis, Miniaturer?

Kommentar
Fra : tante2

Dato : 28-11-04 21:30

Hej igen

Jeg kan ikke vælge Miniaturer, men kun store ikoner, små ikoner, oversigt og detaljer, så det er måske installationen der er forkert?

mvh
tante2

Kommentar
Fra : tante2

Dato : 28-11-04 21:38

Ups!! det passer ikke, for det har jeg valgt, men jeg kan stadig kun se en firkant med iconet for det program, der under Filtyper står skal åbne jpg-filer.

mvh
tante2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 28-11-04 21:43

Kunne tyde på en mindre fejl i registreringsdatabasen, som sikkert er sket under installationen. Jeg syntes, at jeg erindrer at have været ude for noget lignende, der gik i sig selv efter en opdatering.
Har du opdateret din Win 2000 fuldt?
Du kan evt. prøve at køre en tjek af systemfiler, men jeg tror ikke rigtigt på at det vil løse problemet.
Du kan tjekke og reparere systemfiler ved at indsætte din installations cd-rom i drevet og derefter skal du skrive:
sfc /scannow i Kør klik OK (husk mellemrum inden / )

Du kan også prøve at skrive denne kommando i Kør: regsvr32 /i shell32
Den vil installere en fil i registreringen (hvis den mangler) og der sker ikk enoget ved at prøve.

Kommentar
Fra : tante2

Dato : 07-12-04 22:01

Jeg har nu prøvet de 3 forskellige ting du forslog Bjarne, men desværre hjalp det ikke, så jeg må nok affinde mig med det, indtil jeg igen skal have min PC formateret.
Men alligevel vil jeg sige tak for forslagene.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-12-04 22:16

Jeg er ked af, at jeg ikke kunne hjælpe, men det er åbenbart et drilsk problem.