/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
øøhhe har fundet en tam kanin??
Fra : graph
Vist : 2992 gange
20 point
Dato : 26-11-04 15:29

Vi fandt i går aftes en tam kanin i nærheden af vores lejlighed... vi har forhørt os i de nærliggende børnehaver og det er ikke deres... og vi har sat seddler op i supermarkedet.. men hvad gør vi nu mens vi venter på ejeren, eller hvis nu ejeren slet ikke melder sig.. vi har IKKE plads til en kanin, ingen altan, have eller lignende og vi er allergiske, og holder derfor kun langhårede katte.

Hvad gør vi???

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 15:32

Tjaa....så må i vel aflevere den til en dyrlæge.
Det kan jo self. godt være den ender med at blive aflivet.
Det kan også være i er heldige at der er en dyrehandel der vil tage sig af den.
Isør hvis den er tam, det er deres kaniner sjælent.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 15:35

Hvis ejeren ikke melder sig, ka' I jo aflevere den til en lokal kanin-ejer. Søg på nettet eller i jeres lokaltelefonbog. Der er Kaninavlerforeninger over hele landet. I Århus og flere andre større byer er der også en afdeling af Dyrenes beskyttelse der aftager sådanne og senere prøver at bortadoptere dem. Alternativt: slagt den selv eller kontakt en jæger. Den smager som god Kylling.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 15:37

Off-topic
Arne..... Haps, der var du !
Du skylder mig en CD
Hvor bliver den af ?

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 15:37

vi har fået afvide at vi godt kan glemme dyreinternatet... men tænkte at hvis der ikke er en der melder sig så må vi prøve gul og gratis.. den er MEGET tam, den kom hen for at blive kælet for da den blev fundet.. tror den er vant til børn også.. meget fredelig... det er helt bestemt en der mandler den

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 15:38

Jeg har ikke hjerte til at aflevere den ved en dyrelæge og bare køre derfra uden at vide om den kommer til en god familie eller "bare for sprøjten".. sprøjten er altså bare ikke en mulighed for mig.. kan jeg ik leve med!..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 15:41

Trine

De 2 CD'ere er sendt for over 1 uge siden.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 15:43

arne> Kan da ikke passe.....
sæt mig på msn igen, og fortæl mig hvilken adresse du har sendt dem til

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 15:43

Trine

Kontakt mig lige på MSN igen, så snakker vi om det der.

Kommentar
Fra : Trinethk

Dato : 26-11-04 15:59

Bare så det her ikke udvikler sig til noget der egenligt ikke kommer sagen ved.
Der er nu styr på CDeren. Alt vel :)
Tak for dem Arne, jeg ser frem til at modtage dem i den nærmeste fremtid.

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 16:10

hvor vil sådan en kanin gerne kæles...?? har lige haft den op på skødet og fået den lagt ned så den ku bli kløet på mavsen... det var vældigt populært.. den faldt da ihvert fald i søvn og var rolig..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 16:15

Pas nu på ikke at knytte dig for tæt til den.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 16:43

graph

Prøv lige at læse mit første svar igen. Jeg kan forstå at I ikke kunne drømme om at spise dyret, men jeg angiver altså også andre muligheder som de første. Specielt synes jeg at den med Kaninavlerforeningen er god. At man avler Kaniner betyder jo ikke at man avler til slagteri! Mange gør det af kærlighed til, og interesse for dyrene.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 17:29

På Dyrenes Beskyttelses hjemmeside er der en rubrik der hedder fremlysning af dyr.
Der kan du også annoncere at du har fundet kaninen.
Men prøv at henvende dig til den lokale dyreklinik, de plejer at være behjælpelig i sådanne situationer.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 17:36

Den må forresten være meget tam, for de fleste kaniner kan ikke lide at blive kløet på maven.

Det er heller ikke sikkert, at I er allergiske over for kanin selv om I er det over for kat.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 17:43

dova har helt ret. Hvorfra stammer jeres viden om at I er allergiske? Og hvad er I allergiske overfor? Åbenbart korthårede Katte, men det betyder jo ikke, at I også er allergiske overfor Kaninen! Alligevel; lad være med at knytte jer alt for meget til dyret, det kan jo tænkes at det bliver afhentet!
ER I allergiske overfor Kaninen er jægeren nok alligevel det billigste råd. Dyrlægen ta'r betaling for en human aflivning, og der er KUN jer til at betale de ca 200- kr. det koster.

Kommentar
Fra : syllemus

Dato : 26-11-04 17:56

Øhh, hvis i kan lide kaninsteg er dette jo også en løsning he he.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 18:09

syllemus

Læs tråden. Det skrev jeg allerede her:

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 26-11-04 15:35

Hvis ejeren ikke melder sig, ka' I jo aflevere den til en lokal kanin-ejer. Søg på nettet eller i jeres lokaltelefonbog. Der er Kaninavlerforeninger over hele landet. I Århus og flere andre større byer er der også en afdeling af Dyrenes beskyttelse der aftager sådanne og senere prøver at bortadoptere dem. Alternativt: slagt den selv eller kontakt en jæger. Den smager som god Kylling.

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 18:16

*G* havde slet ik set det med kylling... men aflives skal den altså ihvert fald ikke... og mht allergi'en så er den allerede igang lige så snart jeg sætter mig med den så det er jeg sikker på *GG*.... og mht at knytte sig til den.. tjae det er vel lissom når vi bortadopterer vores kattekillinger bare den her har vi ikke haft så længe og set vokse op..

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 18:22

der var en der skulle ha ringet her til aften... naboen til en lille pige der har mistet sin kanin her på vejen.. men de har bare ikke ringet.. var ellers næsten sikker på at det nok var deres... men ved ik lige hvor i kontakt kæden det er gået galt der...

Men kaninen har fået sig en rimelig stor papkasse med et par håndklæder i bunden og noget hø fra børnehaven plus nogle kaninpiller, vand og en gulerød i siden af kassen så den kan gnaves i... hvis der ikke er nogen der ringer omkring i morgen formiddag så må jeg ha fat i noget mere hø og halm... vi regner med at give det en uges tid.. der er sat seddeler op ved købmanden, vaskehuset og i gemalens firma.... det er forøvrigt i Aalborg Ø jeg bor hvis nu på mystisk vis ejeren skulle forvinde sig herind..

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 18:24

OK graph; så ser det alligevel ud til at bedste løsning er den lokale Kaninavlerforening. Der kan jo opbevares til dens ejer evt. melder sig, og så slipper I for symptomerne. Prøv nu lige lokaltlf.bogen. Held og lykke. AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-11-04 18:28

Men det er da rart at høre fra sådan nogle dyrevenner som jer, der giver dyret kærlig omsorg selvom det giver jer ubehagelige symptomer.

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 18:41

fandt noget på nettet med aalborg kredsen.. noget noget med hobro.. ved ik om der simpelthen ikke er noget kaninværk i Aalborg men det skulle da være mærkeligt.. må ha kigget i telefonbogen... men tror nu vi beholder den i aften/nat håber stadig hun ringer...

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 18:48

*G* har lige kigget 400 og grønlangkål navne igen med folk der hedder karin.. dgs.dk finder ikke noget på kanin i Aalborg eller kaninavler eller forening

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 26-11-04 19:09

Tror ikke, at det er en kaninavler du skal have fat på....De vil jo kun have racerene kaniner...og det lyder som om den I har fundet er en KÆLEKANIN... de flerste af de kælekaniner vi har haft, kan lide at blive nusset fra næse og ned til ørnene...og kan de lide det, kommer de med knækkende lyde som når du skære tænder...det kan du gøre og "snakke" med den..du ved turtagning som med så børn..
Hvis du kan tage et billede af den, kan du lægge det ind på noget der hedder dyretid
og der er jeg næsten HELT sikker på, at du kan finder en aftager til den..

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 19:11

har allerede 2 billeder af den.... de er på de seddler der er sat op div steder.... men som sagt vil lige give ejeren lidt tid... det bedste ville jo være at den kom hjem til sin familie igen, hvis nu de savner den

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 26-11-04 19:12

Adr. er http://www.dyretid.dk, og du skal selvfølgelig sætte billedet og teksten under kaniner... og eller køb/salg....
Ender det med at i brænder inde med den, så finder der jo også gul og gratis og den blå avis...
Rigtig god fornøjelse med afsætningen... .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 19:19

Jamen hvis der er en på vejen der har mistet en kanin, så hører du sikkert nærmere.
Det kan jo være de bare ikke er hjemme lige nu.
Forresten skal du passe på, at kattene ikke tager den. Der er mange katte der ikke kan stå for en lækker kaninsteg
mvh dova

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 19:20

*GG* håber ihvert fald der er en der melder sig.. for en sød kanin er det.... kattene er VILDT nysgerrige... da jeg kælede kaninen på maven kom der en kat hen og ville snuse til dens øre *GGG*

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 19:38

HA langt om længe fik jeg den til at vise de billeder *GG*...

http://home1.stofanet.dk/freddyogmette/kanin.htm

Her er vores fund *GG* den har bare fået en anden kasse

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 19:41

Den er sød, det er en vædder-kanin, det hedder dem med de hængeører.
mvh dova

Kommentar
Fra : graph

Dato : 26-11-04 19:56

det er lige kommet et billede af den midlertidlige bolig på...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 26-11-04 20:00

Ja, der har den det da godt, men lad nu være med at lade kattene få adgang til den i nat

mvh dova

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 26-11-04 21:40

Det hedder nu dværgvædder.....smiler.
Den ser rigtig sød ud og rigtig fint "bur" i har fået lavet...Ja jeg håber også at I kan finde ejeren...Tænk hvis der er børn der savner deres "kæreste ven"...Ihvertfald er vores 2 mega tamme kaniner en del af familien...

Kommentar
Fra : graph

Dato : 27-11-04 10:03

håber lidt billederne ved købmanden blir set i løbet af et par dage... vi skal jo alle handle og manglede jeg et kæledyr ville jeg da ihvert fald være derovre og kigge hverdag

Accepteret svar
Fra : lexiben2

Modtaget 20 point
Dato : 29-11-04 21:44

Dyrehandleren vil gerne have den, og sælge den til en sød familie, som har brug for en kanin. Vi har 2 kaniner der går løs både ud og inde.

pøj pøj

Kommentar
Fra : graph

Dato : 01-12-04 11:03

den er kommet ud i calle's dyrerige.. *S*

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 01-12-04 15:44

ok

Godkendelse af svar
Fra : graph

Dato : 02-12-04 09:14

Tak for svaret lexiben2.. du får stjernen da det var det vi gjorde.. selvom det godt nok var gjort før du svarede *GG*